بازگشت به وبلاگ

امروزه طرز تهیه‌های گوناگی برای درست کردن نوشیدنی‌ها وجود دارد، به‌گونه‌ای که دیگر کسی پیدا نمی‌شود که علاقه‌ای به میوه نداشته باشد. اسموتی‌ها در میان انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، جایگاه ویژه‌ای دارند. این نوشیدنی‌های جذاب با انواع میوه‌های متفاوت تهیه می‌شوند که به همین دلیل برای بدن بسیار مفید هستند. لبو، سیب و هویج یکی از انواع پرطرفدار آن‌ها به حساب می‌آید که طرز تهیه آن طبق ویدیو به شکل زیر انجام می‌شود.

اسموتی که یک نوشیدنی خوشمزه و پرطرفدار در میان تمامی افراد به حساب می‌آید، از خرد کردن میوه‌ها و مخلوط کردن آن‌ها با یخ، شیرین‌کننده‌های مختلف و انواع مغز‌ها تهیه می‌شود. با ترکیب میوه‌های مختلف در کنار هم می‌توان اسموتی‌های متفاوت و خوشمزه‌ای درست کرد که هر کدام مزه‌ی خاصی دارد. اسموتی لبو سیب هویج هم همین طور است و هر کدام از میوه‌های آن با مزه‌های خاص خود یک ترکیب فوق‌العاده ایجاد می‌کنند.

طرز تهیه اسموتی لبو سیب هویج

  1. برای تهیه اسموتی لبو سیب هویج که به اسموتی ولنتاین معروف است، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز آن را آماده کنید. سه عدد هویج متوسط، دو عدد سیب قرمز، دو عدد لبوی کوچک را بشویید و یک فنجان یخ را هم کنار بگذارید. 
  2. حال همانطور که در ویدیو می‌بینید، باید هویج‌ها را با استفاده از پوست کن، پوست بگیرید و متناسب با قدرت مخلوط کن خود هر کدام را به سه قسمت یا بیش‌تر تکه تکه کنید.
  3. پس از تهیه هویج‌ها باید سراغ پوست گرفتن سیب‌ها بروید. سپس هر کدام را به چهار قسمت تقسیم کنید و اضافه آن‌ها را بگیرید. از آنجایی که سیب نسبت به هویج بافت نرم‌تری دارد، نیازی به خورد کردن بیش‌تر آن‌ها نیست. 
  4. پس از آماده شدن هویج‌ها و سیب‌ها حال باید سراغ جزو اصلی اسموتی لبو سیب هویج، یعنی لبو بروید تا آن را هم به همین ترتیب آماده کنید.
  5. لبو‌ها را پوست بگیرید و آن‌ها را مانند سیب‌ها و هویج‌ها به قطعات کوچک خورد کنید. از آنجایی که لبو نسبت به هویج و سیب بافت خیلی سفت‌تری دارد، پس برای خرد شدن بهتر آن در دستگاه، باید به تکه‌های کوچک‌تری تبدیل شود. 
  6. هر کدام از لبو‌ها را به دو تا چهار قسمت تقسیم کنید. 
  7. در نهایت طبق ویدیو باید تمامی مواد اولیه یعنی هویج‌ها، سیب‌ها، لبو‌ها و یک فنجان یخ را درون دستگاه مخلوط کن بریزید.
  8. مخلوط کن را روشن کنید و روی دور متوسط یا سریع بگذارید تا محتویات آن با هم مخلوط شوند. 
  9. برای بهتر مخلوط شدن مواد با استفاده از لیسک خود مخلوط کن یا یک کفگیر پلاستیکی هویج‌ها، سیب‌ها، لبو‌ها و یخ‌ها را زیر و رو کنید. این کار را تا زمانی که یک اسموتی کاملا یک دست داشته باشید ادامه دهید.

اسموتی خوشمزه شما آماده است؛ نوش جان کنید.

بازگشت به وبلاگ