قبل از خرید میوه های زمستانی بخوانید!

قبل از خرید آنلاین میوه، برای آشنایی با میوه های زمستانی بهتر است این مطلب را حتماً بخوانید؛ وقتی صحبت از فصل زمستان به میان می‌آید اولین تصویری که در ذهن بیشتر ما نقش می‌بندد، تصویر برف و سرما و یخبندان است. شرایطی که هیچ نوع میوه‌ای بعمل نمی‌آید یا به سختی این اتفاق می‌افتد. در واقع این فرضیه هم می‌تواند درست باشد هم غلط؛

اول از همه فصل زمستان در ایران مصادف با فصل سرما برای تمام مناطق پهناور ایران زمین نمی‌تواند باشد. ممکن است در بخش‌هایی از اردبیل یا همدان هوای سرد و یخبندان زیر صفر درجه را تجربه کنیم، در حالی که در استان‌های جنوبی هوای بهاری و سرسبزی و خرمی در جریان باشد. پس وقتی از فصل زمستان و میوه‌هایش صحبت می‌کنیم، می‌خواهیم از میوه های زمستانی ایران بگوییم… تمام ایران!
موز، گریپ فروت، انار، پرتقال، نارنگی، گردو، به، کامکوات، خرمالو، آناناس، خرما و لیمو سنگی بخشی از لیست میوه های زمستانی است که شما می‌توانید در این صفحه، به راحتی و از طریق خرید اینترنتی میوه از بهترین تامین کنندگان، تهیه نمایید. اگر شما هم از طرفداران ﺧﺮﯾﺪ ﻣﯿﻮه زﻣﺴﺘﺎﻧﯽ آنلاین هستید، در این مقاله با ما همراه شوید تا این میوه‌ها و خواص آنها را بهتر بشناسیم.

میوه های فصل زمستان کدام است؟

برخی از میوه‌هایی که در فصل زمستان در میوه فروشی‌ها مشاهده می‌کنید، از میوه‌های فصل پاییز هستند که در شرایط سردخانه‌ای نگهداری شده‌اند تا در فصل زمستان و به مرور به بازار عرضه شوند. این واقعیت وجود دارد که میزان عرضه میوه و تره بار در فصل سرد کمی کندتر از سایر فصول انجام می‌شود. علت اصلی آن سرد شدن بخش‌های شمالی کشور بعنوان منبع اصلی تامین میوه و تره بار در ایران است. اما کم نیستند میوه‌هایی که همچنان در فصل زمستان برداشت و به بازار عرضه می‌شوند.

موز

شاید موز را بعنوان یک میوه چهارفصل بشناسید. از آنجایی که موز از کشورهای دیگر نیز به ایران وارد شده و همچنین در بخش‌هایی از ایران در فضای گلخانه‌ای و کنترل شده کشت می شود، شما می‌توانید در تمام طول سال این میوه را در پیشخوان میوه فروشی‌ها مشاهده کنید. اما در واقع موز در ایران میوه فصل زمستان است.

در کشور عزیزمان ایران، موز در اواسط زمستان در استان‌های جنوبی کشور شروع به زرد شدن و رسیدن می‌کند و تا آخر زمستان موزهای شیرین جنوبی به مرور برداشت می‌شوند. این موزها با وجود جثه کوچک خود بسیار مقوی و شیرین هستند. خوشبختانه شما می‌توانید بصورت آنلاین موز را در تمام فصول سال تهیه نمایید.

اما بهتر است در فصل اصلی آن یعنی فصل زمستان بیشتر مصرف کنید تا با بدن شما سازگاری بیشتری داشته باشد.

گریپ فروت

وقتی در مورد خرید میوه های زمستانی صحبت می‌کنیم، گل سر سبد میوه های زمستانی را نمی‌توان فراموش کرد. گریپ فروت در واژه به معنای میوه انگوری است و به لحاظ نوع درخت که میوه‌های آن بصورت خوشه‌ای از درخت آویزان می‌شوند، با نام لاتین گریپ فروت مشهور شده است. مشخصه بارز این میوه مقدار بسیار بالای فیبر آن است که باعث می‌شود مدت زمان بیشتری احساس سیری نمایید؛ در نتیجه برای رژیم‌های لاغری بسیار مناسب است. البته اگر فشار خون شما پایین است باید کمی با احتیاط این میوه را میل نمایید.

شاید یکی از مهم‌ترین خواص میوه های زمستانه بالا بردن قدرت ایمنی بدن در برابر بیماری‌هایی نظیر سرما‌خوردگی است که گریپ فروت به طور خاص به این موضوع رسیدگی می‌کند. لذا در صورتی که قصد دارید ایمنی بدن خود را در فصل سرد سال افزایش دهید، خورند آب این میوه برای شما توصیه می‌شود.

انار

در قرآن از انار بعنوان میوه بهشتی یاد شده است. این میوه با ساختار پیچیده و در هم تنیده اما سرخ و شیرین خود، در هر زمان از شبانه روز می‌تواند شما را سر حال بیاورد. یک لیوان از آب انار تازه برای تصفیه خون مناسب است و سیستم ایمنی بدن شما را در مقابل سرما تقویت می‌کند. انار از میوه های ترش زمستان به حساب می‌آید و رب انار هم در همین فصل تولید می‌شود. در واقع میوه انار از اواخر پاییز تا اواخر زمستان پای ثابت میوه فروشی‌ها است. شما هم می‌توانید از طریق این صفحه، خرید آنلاین انار را انجام دهید و بهترین کیفیت انار را در هر جایی که هستید، تجربه کنید.

میوه های زمستانه

پرتقال جنوب

همانطور که در بالا اشاره شد، در اوایل زمستان میوه‌های شمالی کشور تمام می‌شوند و میوه‌های جنوبی زمستانی خودنمایی می‌کنند. پرتقال جنوب که یک میوه زمستانی به حساب می‌آید، بسیار خوشمزه و پر آب است. این میوه که در بخش‌های جنوبی و مرکزی ایران کشت می‌شود، یکی از مرغوب‌ترین انواع پرتقال به حساب می‌آید که در سطح کشور در دسترس است. خوشبختانه خرید پرتقال جنوب به ‌صورت آنلاین در فصل زمستان مقدور است.

نارنگی جنوب

نارنگی جنوب کشور یک میوه زمستانی است که بعد از نارنگی‌های شمالی به مرور جای آنها را در میوه فروشی‌ها به خود اختصاص می‌دهد. نارنگی یافا و نارنگی بندر از انواع نارنگی‌های جنوب هستند. خوشبختانه نارنگی‌های زمستانه تا پایان فصل زمستان در دسترس هستند و شما می‌توانید خرید نارنگی را بصورت آنلاین انجام دهید. خرید آنلاین نارنگی در فصل زمستان این تضمین را به شما می دهد که با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین نارنگی را درب منزل تحویل بگیرید.

گردو

گردو معمولاً در پایان پاییز و آغاز زمستان از روی درخت‌ها جمع آوری می‌شود. اما بطور قطع به واسطه قابلیت ماندگاری طبیعی بالا، یکی از میوه های زمستان ایران به حساب می‌آید. در این میان گردو کاغذی تویسرکان و همدان یکی از مرغوب‌ترین گردوهای کشور است که با مغز درشت و پوست نازک خود شناخته می‌شوند. خوردن گردو در فصل زمستان در صبحانه و در کنار غذا بسیار لذت بخش است.

به

به، یک میوه ترکیبی از سیب و گلابی است. یک میوه سفت اما پر از خاصیت. این میوه بعنوان یکی از سر‌سخت‌ترین جنگجوها در مقابل آنفولانزا شناخته شده و مصرف این میوه زمستانی بسیار اهمیت دارد. اگر شما هم نمی‌توانید میوه به، را به راحتی میل نمایید بهتر است از آن در انواع خورشت استفاده کنید. بدون شک غذای لذیذ تاس کباب به واسطه حضور به، اینقدر خوشمزه و بیاد ماندنی است.

میوه به را ممکن است از ابتدای صبح بصورت مربای به یا مارمالاد مصرف نمایید و در طول روز بصورت سالاد میوه یا در انواع غذا میل بفرمایید. مصرف به در فصل زمستان بسیار توصیه شده است. از میوه به بعنوان تنظیم کننده فشار خون یاد می‌شود. دلیل اصلی این موضوع میزان بالای پتاسیم در این میوه است که باعث می‌شود عروق نرم شوند و فشار کمتری در هنگام انتقال خون به سلول‌های بدن بر قلب وارد شود.

داخل میوه به دانه‌هایی وجود دارد که به آن به دانه می‌گویند. این دانه‌ها بصورت دم نوش مصرف می‌شوند و تاثیر بسزایی در درمان انواع بیماری گوارشی و زخم معده را دارد. دشمن اصلی یبوست و اسهال است و کمک بسیار زیادی به سیستم گوارش می‌نماید. میوه به دارای ماندگاری بیشتری نسبت به سیب و گلابی است، و شما می‌توانید مقادیر بیشتری از این میوه را خریداری کرده و در یخچال نگهداری نمایید. هر چند مصرف تازه این میوه در فصل زمستان بسیار توصیه شده است.

کامکوات، نارنگی مینیاتوری یا پرتقال تزیینی

این میوه از خانواده مرکبات ولی با قد و اندازه زیتون است. کامکوات منبع غنی ویتامین‌های آ و سی است و کالری بسیار کمی دارد. این میوه را بصورت ترشی هم مصرف می‌کنند. یکی از بهترین روش‌های مصرف کامکوات خورد کردن آن در غذا و سالاد است. این میوه به لحاظ اینکه مشتری‌های خاص خود را دارد شاید بصورت حضوری به راحتی یافت نشود ولی شما می‌توانید از طریق سبزمنظر، خرید کامکوات آنلاین را تجربه کنید.

میوه های زمستانه

آناناس

اگر بیم آن ‌را دارید که در سنین بالا دچار پوکی استخوان می‌شوید، حتماً آناناس بخورید تا استخوان‌های قوی و سالمی بسازید. آناناس در فصل زمستان بیشتر در دسترس است. این میوه یکی از میوه های خارجی زمستانه به حساب می‌آید. آناناس که وظیفه تقویت سیستم ایمنی را به خوبی انجام می‌دهد، یکی از بهترین میوه‌هایی است که مصرف آن بصورت آب میوه بعنوان صبحانه توصیه شده است.

آناناس همانطور که از ظاهرش پیداست یک میوه عجیب و بومی در مناطق جنوب آمریکای جنوبی بوده است. کریستف کلمب زمانی که در یک سفر اکتشافی، بصورت اتفاقی به قاره آمریکای جنوبی رسید، ابتدا این تصور را داشت که به بخشی از قاره هند برخورد کرده است. یکی از سوغاتی‌هایی که کریستف کلمب با خود از امریکای جنوبی به اروپا آورد، میوه آناناس بود. بعد از سال‌ها که این میوه مخصوص استفاده اشراف و نجیب زادگان و ثروتمندان جامعه بود، بالاخره این میوه در دسترس همگان قرار گرفت و امروز ما این امکان را داریم که میوه آناناس را در یخچال خود داشته باشیم.

آناناس یک میوه مقاوم است که منبع بسیار غنی ویتامین سی به حساب می‌آید. این میوه همانند بیشتر میوه های زمستانی که تا به اینجا به شما معرفی کرده‌ایم، منبع غنی انواع آنتی اکسیدان است که به جوان‌سازی پوست و مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کند. شاید به همین دلیل است که نام میوه آناناس را در صنایع آرایشی و بهداشتی و تولید انواع کرم و محافظ پوست مکرر شنیده‌ایم.

این میوه یکی از میوه های زمستانه است که در صورت داشتن ریسک لختگی در خون، می تواند آن را به تعویق بیاندازد. هر چند جای زندگی سالم و ورزش روزانه را برای شما نمی‌گیرد، اما در کنار یک روش زندگی سالم، میوه آناناس می‌تواند شما را جوان‌تر کند. در ضمن آناناس به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین گروه بی، می‌تواند شما را در مدیریت استرس روزانه کمک کند.

خرما

پر انرژی و قدرتمند؛ یک میوه بی نظیر از جنوب ایران و مناطق گرمسیر است. برای مثال یکی از میوه های زمستانی چابهار خرما است که انواع و اقسام مختلف دارد و خوشبختانه در فصل زمستان برداشت می‌شود. خرید آنلاین خرما به راحتی ممکن است و شما می‌توانید انواع رطب و خرما را در فصل سرما مصرف نمایید.

خرما پیارم شاید یکی از مرغوب ترین انواع خرما است که در بازار بصورت فراوان یافت می شود. این خرما که جزو دسته خرماهای صادراتی به حساب می آیند از آن دسته از میوه های خاص زمستان است که ممکن است قیمت آن کمی بالا و در کلاس جهانی باشد. در بیمه همه ی میوه های زمستانی خرمای پیارم یک میوه مقوی و انرژی زا و مناسب فصل سرماست.

خرمای مضافتی هم از پرطرفدارترین و پر تولید‌ترین خرماهای ایران است. این خرما را در مجالس و مصارف روزمره بسیار دیده‌ایم. ویژگی مشخص این خرما مقدار بسیار زیاد رطوبت در آن است که آن را بصورت شاخص جدا می کند. این خرما در مناطق گرمسیر کرمان و سیستان و بلوچستان کشت می‌شود. خرید خرمای مضافتی بصورت آنلاین در مقیاس انبوه و مصرف روزانه ممکن است و شما می‌توانید از وبسایت های فروش خرمای مضافتی برای این منظور اقدام نمایید.

خرمای کبکاب هم از پرفروش‌ها و پر طرفدارهای خرما محسوب می‌شود که با شیره‌ای که همیشه از آن جاری است به راحتی قابل شناسایی است. این میوه زمستانه خوشمزه به لحاظ قیمت ارزان‌تر از خرمای پیارم و خرمای مضافتی است و در سبد خانوار جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

لیمو سنگی

لیمو ترش که بعنوان یک چاشنی و دارو، عضو جدا نشدنی سبدهای خرید و سفره ایرانی‌هاست، در فصول سرد جای خود را به برادر بزرگتر خود، لیمو سنگی می‌سپارند. این میوه در فصل زمستان به راحتی یافت می‌شود و همانند لیموترش دارای خواص بسیار و طعم بی‌نظیر است. لیمو سنگی یکی از میوه های زمستان در ایران است که در دسته مرکبات محسوب می‌شود. در ضمن این میوه از میوه‌های زمستانی آخر فصل و میوه‌های مناسب برای سرماخوردگی و فصول سرد به حساب می‌آید.

آب لیموترش معمولاً برای چاشنی انواع سالاد و غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. آب لیمو سنگی کمی شیرین‌تر از آب لیمو ترش است و به آن ترشی نیست. از آب لیمو سنگی نیز برای ایجاد انواع طعم منحصر بفرد در سالاد و غذا استفاده می‌شود، هر چند ممکن است کمی از نظر طعم با آب لیموترش متفاوت باشد. لیمو سنگی منبع غنی ویتامین سی است و در بالا بردن ایمنی و تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی را در بین میوه های فصل زمستان در ایران بازی می‌کند.

چرا باید میوه را آنلاین خریداری کنیم؟

فرهنگ خرید و مصرف میوه در ایران همیشه بصورت سنتی و روش‌های معمول نظیر میادین میوه و تره بار انجام شده است. به هر حال بخشی از نیاز به مصرف از طریق همین روش‌های سنتی قابل بر طرف کردن بوده است. اما با توجه به نیاز روز افزون مصرف کننده به میوه‌ها و تره بار تازه و نقش آن در سلامتی بیشتر و بهتر، وقت آن رسیده که یک بازنگری در روش‌های مختلف خرید میوه داشته باشیم.

متاسفانه روش‌های سنتی خرید میوه مقادیر بالایی تلفات میوه را به دنبال دارد که منجر به این می‌شود که هزینه‌های تولید اعم از نیروی کار، زمین‌‌های کشاورزی و آب برای آبیاری به درستی مدیریت نشده و دور ریز میوه‌ها و در نهایت تره بار در شهرهای بزرگ، بیشتر و بیشتر شود. این موضوع به معنی حمل و نقل بیشتر و تحمیل هزینه بیشتر به بخش تولید و عرضه میوه و تره بار است که می‌توانسته این هزینه‌های اضافی را در زمینه تولید و بهبود کیفیت تولید و بسته‌بندی سرمایه‌گذاری کند.

با انجام خرید میوه به صورت آنلاین، ما نیز بخشی از این چرخه بهره ور هستیم که به تولید کننده و توزیع کننده این مجال را می‌دهد که بهترین میوه‌ها را تولید و عرضه نمایند. آنها را در بهترین بسته بندی با کمترین دور ریز آماده و به درب منزل ارسال کنند. با انجام خرید آنلاین انواع میوه، در واقع بخشی از یک چرخه حمل و نقل و عرضه تخصصی میوه و تره بار می‌شویم که می‌تواند از مصرف بی‌رویه و افسار گسیخته منابع جلوگیری کند.

این موضوع در مورد خرید میوه های زمستانی نیز صدق می‌کند. میوه های زمستانه با توجه به تاریخ برداشت آن در فصول سرد، نیازمند توجه بیشتر و بسته بندی بهتری نسبت به سایر میوه‌ها هستند. لذا با خرید اینترنتی میوه این شانس را داریم که بهترین میوه های زمستانی را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به صورت آنلاین خریداری کنیم.

کلام آخر

میوه های زمستانی در ایران لیست نسبتاً بلندی از انواع میوه، ریشه‌ها و سبزیجات را تشکیل می‌دهند که برای حفظ سلامتی خود بهتر است از تمام میوه های زمستان بصورت متعادل استفاده کنید تا در این فصل سرد سال دچار بیماری نشوید. میوه های زمستانی باید بصورت یک ضرورت در لیست مصرف روزانه شما قرار داشته باشد که بدن شما دچار ضعف سیستم ایمنی نشود و به مقدار لازم انواع ویتامین و پروتیین و قند میوه‌ها را بتوانید جذب و استفاده نمایید.