مصرف میوه های تابستانه برای جبران انرژی از دست رفته بدن در گرمای روزهای طولانی سال، توسط تمام پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه شده است. در این فصل، طبیعت هم به یاری ما می‌آید و وفور نعمت می‌شود؛ شما می‌توانید با بهترین قیمت میوه های تابستانی را تهیه کنید و یک دل سیر، زردآلو و طالبی و شلیل و انجیر بخورید! در این میان سبزمنظر هم کنار شماست تا خرید میوه های تابستانی را ساده‌تر از قبل کند.

ما در سایت سبزمنظر همه جور میوه تابستانی با کیفیت و تازه را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم تا در انواع اسموتی و سالاد میوه از آنها استفاده کنید. حتی امکان خرید میوه های تابستانی در زمستان را هم دارید که اگر در روزهای سرد سال، هوس یک قاچ هندوانه شیرین کردید، بی‌نصیب نمانید! اما چه میوه های تابستانه ای در سبزمنظر پیدا می‌شود؟ باهم ببینیم.

خرید انواع میوه های تابستانه تازه و خوشمزه

تابستان به رنگارنگ بودن میوه‌هایش معروف است. اگر همین حالا نگاهی به عکس میوه های تابستانه سبزمنظر بیاندازید، احتمالاً دلتان هوس یک دسر خوشمزه میوه‌ای یا یک اسموتی تازه می‌کند! چون این میوه‌ها همینقدر جذاب هستند؛ اگر قصد خرید میوه تابستانی دارید و با خواص بعضی از آنها آشنا نیستید، ادامه این توضیحات را از دست ندهید. ما در این راهنما سعی داریم علاوه بر معرفی میوه‌های تابستانه، موارد تاثیرگذار روی قیمت میوه های تابستانی و خاصیت‌هایی که هرکدام دارند را بررسی کنیم.

هندوانه، دوست خوشمزه پرطرفدار

سبد میوه های تابستانه بدون هندوانه قطعاً یک چیزی کم دارد! این میوه آبدار و شیرین، یکی از بهترین خنک‌کننده‌های طبیعی است که در فصل تابستان حسابی می‌چسبد. البته هندوانه نماد بلندترین شب سال، شب یلدا هم هست. به همین خاطر قرعه خرید میوه های تابستانی در زمستان بیشتر نصیب هندوانه می‌شود.

ویتامین C و ویتامین A موجود در هندوانه، ایمنی بدن را تقویت می‌کند و تا حد زیادی، آسیب‌های ناشی از پرتوهای خورشید را دفع می‌نماید. این میوه تابستانی همچنین سرشار از پتاسیم است و به عملکرد قلب کمک می‌کند. گرچه قیمت میوه تابستانی خصوصاً در اوایل فصل کمی زیاد است اما هندوانه همیشه با قیمت مناسبی عرضه می‌شود که آن را به یکی از محبوب‌ترین میوه های تابستانه تبدیل می‌کند.

انبه، پادشاه خواص

این میوه استوایی با اینکه کالری بالایی دارد اما با بیش از 20 ماده معدنی و ویتامین غنی شده است. بسیاری برای خرید میوه تابستانی فقط به سراغ انبه می‌روند. چراکه طعم شیرین و خاص انبه دلیل خوشمزگی بسیاری از دسرها و اسموتی‌ها است. انبه یا مانگو همچنین برای جلوگیری از گرمازدگی هم استفاده می‌شود. اگر طرفدار خرید میوه های تابستانی در زمستان نیستید، انبه را می‌توانید برش داده و در ظرف‌های دربسته درون فریز نگهداری کنید تا در طول سال شانس چشیدن طعم خوشمزه آن را داشته باشید.

طالبی، ملون، گرمک، جانا یا دستنبو؟ مساله این است؛

انواع میوه های تابستانه از خانواده طالبی در سایت سبزمنظر وجود دارند که هرکدام دارای طعم و خواص گوناگونی هستند. طالبی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در مقایسه با ملون که نام درست آن، سردا است، شیرینی کمتری دارد. جانا میوه تابستانی دیگری از خانواده ملون‌هاست که گوشت نارنجی رنگی دارد. از طرفی دستنبو که در منطقه خراسان رضوی کشت می‌شود بیشتر طعمی شبیه به خربزه دارد. گرمک در میان تمام اینها، خواص بیشتری دارد. این میوه تابستانی که برای درمان بیماری نقرس موثر است، به افزایش اشتها نیز کمک می‌کند. اما بهتر است درباره هرکدام از این میوه‌ها و تفاوت‌شان باهم بیشتر بدانید.

طالبی

همیشه در هنگام خرید میوه تابستانی از مراکز خرید معتبر، طالبی‌های رسیده و شیرین با عطر خاطره انگیزشان خودنمایی می‌کنند. طالبی بدون شک یک میوه تابستانی است که سرشار از انواع ویتامین بخصوص ویتامین‌های خانواده A و C است. طالبی که انواع و اقسام مختلفی دارد، در برخی از مناطق کشور به نام‌های دیگری نیز شناخته می‌شود. این میوه تابستانی حاوی مقادیر بسیار بالایی کربوهیدرات بصورت قند و پروتئین است.

یکی از میوه‌هایی که به افرادی که رژیم چاقی دارند، توصیه می‌شود میوه طالبی است. میزان کالری که این میوه به بدن شما وارد می‌کند بسیار زیاد است. و در صورتی که در برنامه خود رژیم لاغری را در پیش گرفته‌اید سعی نمایید در مصرف این میوه محتاط باشید. بخصوص افراد دیابتی که باید این میوه را با دستور دکتر مصرف کنند. البته بسته به نوع مصرف این میوه می‌تواند برای کنترل قند خون اثر مثبتی از خود بجای بگذارد.

طالبی یک میوه کامل است و می‌توان گفت که یک میوه تابستانی ایران است که در بیشتر مناطق طرفداران خاص خود را دارد. مصرف میوه طالبی در طب سنتی نیز بسیار توصیه شده و خوردن آن با توجه به طبع گرم آن برای افرادی که دارای مزاج سرد هستند توصیه می‌شود. در ضمن مصرف طالبی ساعات بیشتری را نسبت به سایر غذاها در نگهداری احساس سیری در بدن موثر خواهد بود که این ویژگی باعث می‌شود که قند خون فرد مصرف کننده کنترل شود و از طرفی دیگر بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی او تسکین پیدا کند. در هر صورت به شرطی که در مصرف این میوه زیاده‌روی نکنید، این میوه بسیار خوشمزه و مفید است.

طالبی را بصورت آبمیوه نیز مصرف می‌کنند. متاسفانه این میوه در هنگام آبگیری کمی شیرینی خود را از دست می‌دهد و بیشتر مراکز آب میوه گیری مقداری شکر به آن اضافه می‌کنند که این مورد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ ضرری که به واسطه مصرف آب طالبی با شکر به بدن خود وارد می‌کنید از ضرر خوردن نوشابه نیز بیشتر خواهد بود. لذا در هنگام سفارش آب طالبی یا زمانی که خودتان در حال تهیه آن در منزل هستید، شکر را از آن حذف نمایید.

گفته شده که هر صد گرم از میوه طالبی دارای 34 کالری است که به همین دلیل مصرف این میوه زیر نظر دکتر تغذیه توصیه می‌شود. بهتر است این میوه را در میانه روز و برای عصرانه میل نمایید تا بدن فرصت هضم آن را داشته باشد. برای خرید این میوه از طریق فروشگاه‌های آنلاین و مراکز معتبر می‌توانید از پیشنهادات این صفحه اقدام نمایید.

ملون

ملون به نسبت طالبی کالری بیشتری دارد. البته این میوه بی نظیر تابستانی، شیرین و خوشمزه است و یکی از مفید ترین میوه های تابستانه برای حفظ سلامتی بدن در این فصل است. ملون حاوی کلاژن است و تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از پیری زودرس دارد. این اطمینان را به شما می‌دهیم که اگر هر روز مقداری ملون در فصل تابستان مصرف کنید، پوست شما صاف و روشن خواهد شد و نسبت به سایر مواقع رنگ دانه‌های پوستی شما شفاف‌تر به نظر خواهند رسید.

این میوه یک میوه تابستانی ضد سرطان نیز به حساب می‌آید. ملون دشمن شماره یک سرطان‌هایی شبیه سرطان پستان و سرطان ریه است. از دیگر فواید ملون باید به مقدار زیاد بتارکارتن به همراه ویتامین‌های گروه آ اشاره کرد که بدون شک تاثیر مستقیمی روی بهبود سیستم بینایی افراد خواهد داشت.

در ضمن میوه ملون حاوی مقادیر بسیار زیاد فیبر و آب است و می‌تواند شما را برای مدت زمان طولانی سیر نگه دارد و همچنین از تشنگی جلوگیری کند. شاید مصرف ملون به عنوان نهار در فصل تابستان چندان دور از انتظار نباشد. این میوه تابستانی که طرفداران خاص خود را دارد، یکی از میوه‌هایی به حساب می‌آید که در روند کاری سیستم گوارش، بعنوان یک کارواش عمل می‌کند و تمام سیستم گوارش را پاکسازی کرده و یبوست را بر طرف می‌کند.

در ضمن اگر شما گاه و بی گاه از دردهای معده رنج می‌برید میوه ملون می‌تواند تا احتمال بالای 80 درصد درد معده شما را تسکین دهد. به همین دلیل خوردن این میوه تابستانه به غیر از افرادی که معده درد دارند به افرادی که که دچار حالات تهوع نیز می‌شوند توصیه شده؛ مصرف این میوه در کنترل حالت تهوع تاثیر بسیار خوبی را از خود نشان داده است.

میوه ملون منبع غنی کلسیم نیز می‌باشد و می‌تواند مفاصل و استخوان‌های شما را قوی و جوان نگه دارد. البته فواید این میوه به این موارد ختم نمی‌شود. اگر شما قصد خرید میوه تابستانی با فواید متعدد را دارید، ملون را حتماً در لیست خرید خود قرار دهید.

در ضمن این میوه را می‌توانید آب گیری نمایید و بصورت آب میوه میل کنید. آب ملون تمام فواید میوه ملون را دارد و در ضمن دارای شیرینی طبیعی است که لذت خوردن آن را در فصل تابستان دوچندان می‌کند.

گرمک

گرمک را با ملون اشتباه نگیرید. البته هر دوی این میوه‌ها خوشمزه و مفید هستند و در لیست میوه های تابستانی قرار دارند. این دو میوه از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم بوده و مشخصه‌ای که می‌توانید تفاوت آنها را تشخیص دهید در پوست و داخل میوه‌ها قرار دارد.

پوست گرمک معمولاً کمی سفت‌تر با ته رنگ تیره‌تر نسبت به ملون است و پوست ملون کمی روشن‌تر و سبز است. رنگ داخلی میوه ملون کاملاً سبز روشن بوده در حالی که گرمک دارای رنگ نارنجی است.  هر دو میوه شیرین و دلچسب هستند اما شاید دلتان نخواهد آنها را با هم اشتباه بگیرید. معمولاً این میوه های تابستانی در هنگام خرید از تره بارها با هم جابجا می‌شوند و گاهی مشتری آنها را به اشتباه خرید می‌کند. بهترین راه برای تشخیص بین گرمک و ملون در هنگام خرید، خرید آن بصورت اینترنتی است.

گرمک از میوه های ضد یبوست تابستانی به حساب می‌آید. وجود مقادیر بسیار بالای فیبر در گرمک می‌تواند ضمن شستشوی سیستم گوارش، مدت زمان بیشتری معده را سیر نگاه دارد. اگر شما نیز بدنبال یک میوه همه فن حریف تابستانی هستید، گرمک را امتحان کنید. مخصوصاً اینکه این میووه دشمن شماره یک گرمازدگی در فصل تابستان و روزهای گرم سال است.

شما خودتان کدام را بیشتر می پسندید؟ گرمک، ملون یا طالبی؟ بدون شک اگر قرار است میوه شیرین‌تری را برای یک بعد از ظهر تابستانی در نظر بگیرید، میوه گرمک و ملون در یک رقابت جدی طالبی را به کناری زده و در بالای لیست ظاهر می‌شوند.

جانا

جانا از خانواده خربزه است. اگر تمایل دارید پای لرزش بنشینید بسم الله. این میوه که به خربزه زودرس نیز مشهور است یکی از میوه‌هایی است که در سبد میوه تابستانی قرار دارد. این میوه سخت جان ماندگاری بیشتری نسبت به سایر میوه‌های مشابه دارد و دارای پوستی محکم‌تر نسبت به طالبی است. جانا به لحاظ ظاهر و کیفیت بسیار بالایی که دارد، معمولاً گران‌تر از خربزه است و طرفداران خاص خودش را دارد.

این میوه که برای کشت آن نیاز به گرمای بسیاری زیاد و مناطق بارانی است، در استان خراسان و مناطق مرکزی ایران کشت می‌شود. جانا از آن دست میوه های تابستانی است که به قول خودمان: حلوای تن تنانی تا نخوری ندانی!

هرکی خربزه میخوره…؟

خربزه یکی دیگر از میوه های تابستانه است که به خاطر داشتن پتاسیم، کلسیم و فسفر فراوان، مصرف آن به زنان باردار توصیه می‌شود. این میوه تابستانی همچنین به کاهش وزن، درمان آرتروز و حفظ سلامت کلیه‌ها کمک می‌کند. در هنگام خرید میوه تابستانی خربزه توجه داشته باشید که هرچه رنگ آن به نارنجی مایل‌تر و خطوط سفید روی آن بیشتر باشد، طعم شیرین‌تری خواهد داشت. ما در سبزمنظر سعی در انتخاب بهترین میوه‌ها داریم تا اسموتی‌ها و دسرهای شما بی نظیر باشد.

خرید اینترنتی خربزه

گل سرسبد میوه های تابستانه، گیلاس و آلبالو

تابستان است و گیلاس و آلبالویش! این دو میوه پرطرفدار، منبع ویتامین A، C، فیبر و منگنز هستند. این دو میوه تابستانی سرشار از آنتی اکسیدان به رفع بی‌خوابی شما کمک می‌کند. خبر خوب اینکه از همان ابتدای فصل می‌توانید برای خرید میوه تابستانی گیلاس و همینطور آلبالو اقدام کنید. این میوه های تابستانه در صورت شسته نشدن می‌توانند تا دو هفته در یخچال باقی بمانند. قبل از ادامه بد نیست درباره خواص و ویژگی‌های هرکدام از این میوه‌ها بیشتر توضیح دهیم.

ترش و شیرینِ آلو

یکی از میوه های تابستانه که دل همه را می‌برد، آلو است. این میوه نسبت به قیمت میوه های تابستانی دیگر، مقرون‌به‌صرفه است و انواع مختلفی دارد. آلو شابلون، آلو قطره طلا، آلو سبز، آلوی قرمز، آلوی سیاه و حتی آلوچه هرکدام طعم خاص خود را دارند و می‌توان آنها را به صورت تازه یا خشک شده میل کرد. از آنجایی که بعضی از آلوها در غذا نیز استفاده می‌شوند، مطمئن شوید که قبل از خرید، انواع سالم و باکیفیت آن را تهیه کنید. آلو علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی خود، جلوی بیماری‌هایی همچون پوکی استخوان یا سرطان روده بزرگ را می‌گیرد.

انگور، میوه تابستانی رنگارنگ

یکی دیگر از میوه های تابستانه که انواع مختلفی دارد، انگور است. انگور سیاه یاقوتی، انگور قهوه‌ای که بیشتر برای تولید مویز از آن استفاده می‌شود، انگور قرمز که پوسته نازکی دارد، انگور برونکس که به رنگ ترکیبی سبز و قرمز است، انگور کاردینال که پوست ضخیمی داشته و طعم گیلاس می‌دهد، انگور کونکورد که طعم بسیار شیرینی دارد و بیشتر در آبمیوه و ژله از آن استفاده می‌شود، انگور موسکات، انگور شعله سرخ که بی‌دانه است و … این همه تنوع باور نکردنی است، نه؟

هلو، برو تو گلو!

انواع هلو و شلیل هم خانواده هستند و با کمی تفاوت از نظر ظاهر و پوسته، جزو محبوب‌ترین میوه های تابستانه به حساب می‌آیند. وقتی برای خرید میوه تابستانی هلو می‌روید به رنگ آن توجه داشته باشید. قرمزگون بودن خانواده هلو و شلیل می‌تواند شیرین بودن آنها را تضمین کند. این میوه تابستانی منبع غنی‌ای از ویتامین‌های آ، ب، ث، ای، کا و املاحی مانند کلسیم، آهن، منگنز و فسفر است.

هلو

گلابی میوه دیررس تابستانه

این میوه که انواع مختلفی از آن در ایران و سایر کشورها کشت می‌شود، برای کنترل سطح قند خون بسیار مفید است. طعم شیرین و در عین حال خاص این میوه تابستانی، آن را پای ثابت بسیاری از اسموتی‌ها و دسرها کرده است.

تازۀ زردآلو یه چیز دیگست!

آن دسته از افرادی که به دنبال خرید میوه های تابستانی در زمستان هستند، درمورد زردآلو احتمالاً به برگه خشک شده آن رضایت می‌دهند؛ اما خرید میوه تابستانی تازه لذتی دیگر دارد. مصرف زردآلو که به ضدآفتاب طبیعی معروف است، به خاطر داشتن ویتامین A، برای داشتن پوستی سالم ضروری است.

خرید اینترنتی زردآلو

میوه تابستانی باستانی، انجیر

این میوه از دیرباز به عنوان یکی از بهترین میوه های تابستانه شناخته می‌شده است. انجیر کالری بالایی دارد و مواد معدنی غنی آن می‌تواند وضعیت معده را بهبود ببخشد.

زغال اخته

پرطرفدارترین میوه نوبرانه تابستانه – پاییزه شاید زغال اخته باشد! خصوصاً وقتی که برای خرید اینترنتی میوه تابستانی جستجو می‌کنیم، می‌بینیم که بیشترین درخواست برای خرید زغال اخته است. این میوه فصل تابستانه-پاییزه، تقریباً هیچ چربی، کلسترول یا فیبر غذایی ندارد. به همین خاطر می‌تواند به عنوان یک داروی گیاهی نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر خونریزی زیادی دارید، می‌توانید با استفاده از زغال اخته به انقباض ماهیچه‌ها یا بافت‌های بدن کمک کنید. همچنین این میوه خاصیت تب‌بری دارد که می‌تواند دمای بدن را به حالت نرمال برساند.

شاید زغال اخته را به خاطر آن روزهای پاییزی که بعد از مدرسه، از دستفروش محله می‌خرید و با نمک و گلپر نوش جان می‌کردید، به خاطر داشته باشید. اما این میوه در واقع یک میوه نوبرانه تابستان است که تا اواسط پاییز در مغازه‌ها به فروش می‌رسد. این میوه تابستانی که به صورت بومی در جنوب اروپا رشد می‌کند، منبع غذایی خوبی برای زنبورها است و بعد از رسیدن کامل، طعمی شیرین و خوشمزه پیدا می‌کند.

زغال اخته

زغال اخته سرشار از مواد مغذی است؛ گرچه فواید این میوه خوشمزه تابستانی فقط به خواص خوراکی آن محدود نمی‌شود. بلکه همانند یک داروی درمانی، برای کاهش تب، درمان اسهال و بازگرداندن مواد مغذی از دست رفته بدن موثر است. برای آن دسته از افرادی که به دنبال خرید میوه های تابستانی در زمستان هستند هم باید این مژده را بدهیم که زغال اخته به صورت خشک شده در سایر فصول سال در دسترس است.

سیب

می‌دانید که ما بسته به فصل، انواع مختلفی از سیب را داریم. بعضی از سیب‌ها مانند سیب قرمز، پاییزی هستند و بعضی انواع خاص سیب را می‌توانید در اواخر فصل بهار نیز در بازار ببینید. گرچه با سیستم‌های سرمایشی امروزی، میوه‌های فصول مختلف در بیشتر ایام سال در بازار عرضه می‌شوند. سیب هم از این قائده مستثنی نیست. اما از نظر زمان برداشت، سیب جزو میوه های تابستانی خوشمزه است که در انواع مختلف عرضه می‌شود.

احتمالاً شما هم ضرب المثل «خوردن یک سیب در روز، دکتر را دور نگه می دارد» را شنیده‌اید. واقعاً هم خواص و فواید این میوه ی تابستانه می‌تواند درمانی برای بسیاری از مشکلات سلامتی و گوارشی باشد. طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شده که سیب فیبر زیادی دارد و می‌تواند با حل شدن درون چربی‌های روده، نقش ضد کلسترولی داشته باشد. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه تابستانی، برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با سرطان نقش مهمی ایفا می‌کند.

سیب زرد

انواع مختلفی از سیب در فصل تابستان، در بازار موجود می‌شود. اما سیب چند نقطه از کشور بسیار معروف معروف است. اگر قصد خرید میوه های تابستانی شیراز را دارید، خرید سیب را فراموش نکنید. از آنجایی که در فصل تابستان به جز گرما، ترافیک و شلوغی زیادی هم در غالب ساعت‌های روز در شهرها منتظر شماست، می‌توانید به جای خرید حضوری، از خرید اینترنتی میوه های تابستانه استفاده کنید. هر میوه‌ای که می‌خواهید بخرید، در این صفحه قرار داده شده است؛ روی آن کلیک کنید و پیشنهادات ویژه را ببینید.

لیمو ترش

اگر به دنبال یکی از بهترین میوه های تابستانی شمال کشور هستید، لیمو ترش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این میوه ترش که بیشتر به عنوان طعم دهنده غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد، خواص اسیدی دارد و ممکن است در دراز مدت باعث از بین رفتن مینا دندان و در نتیجه پوسیدگی آنها شود. به همین خاطر است که از آن همانند یک میوه تابستانی معمولی استفاده نمی‌کنیم. بلکه آب آن را گرفته و در غذا و سالاد به کار می‌بریم.

در هنگام خرید میوه تابستانی لیمو ترش، دقت کنید که پوسته آن ضخیم نباشد. هرچه پوسته لیمو ترش، نازک‌تر باشد، به معنای رسیده‌تر بودن و خوشمزه‌تر بودن آن است. این میوه در کنار ویتامین‌ها و مواد مغذی‌ای که دارد، منبع غنی‌ای از ویتامین C است که در درمان بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و کرونا، موثر می‌باشد. همچنین آنتی اکسیدان‌های این میوه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و می‌تواند به عنوان یک ضد سرطان مورد استفاده قرار گیرد.

موز

یکی از میوه‌هایی که تقریباً در تمام طول سال می‌توانید آن را در بازار پیدا کنید، موز است. اما در کشور ما موز جزو میوه های تابستانی جنوب به حساب می‌آید. این میوه که هر چه رسیده‌تر باشد بیشتر به رنگ زرد و قهوه‌ای در می‌آید، جزو میوه های گرم تابستان است و فصل اصلی برداشت آن نیز در همین فصل است. بسته به میزان رسیده بودن و مقدار باردهی درخت موز، طعم این میوه می‌تواند شبیه به نشاسته یا شیرین باشد. در بعضی از مناطق، پوست موز را نیز همراه با میوه داخل آن مصرف می‌کنند.

موز

از نظر طب سنتی، طبع موز معتدل و تر است و مصرف زیاد آن می‌تواند خون را غلیظ کند. به همین خاطر بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نشود. اما برای کودکان مصرف روزانه یک عدد موز علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، نشانه‌های آسم را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. اگر مشکلات معده و یا گوارش دارید، پیشنهاد می‌کنید موز را خام مصرف نکنید. خرید میوه تابستانی موز آن هم به صورت شیرین و رسیده، از طریق پیشنهادات موجود در این صفحه ممکن است. خرید آنلاین میوه های تابستانه، بهترین روش برای خریدی مطمئن؛

پسته

ما ایرانی‌ها سنت بسیار خوبی داریم؛ اینکه به عنوان یکی از تنقلات پای ثابت هر جشن و مهمانی، به سراغ آجیل می‌رویم. پسته یکی از پای ثابت‌های آجیل ایرانی است که فواید و مزایای بسیاری برای انسان دارد. گرچه میوه خشک تابستانی پسته هم خواص خود را تا حد زیادی حفظ می‌کند اما توصیه می‌کنیم در فصل تابستان، پسته را به صورت تازه بخرید و میل نمایید.

پسته جزو بهترین میوه های تابستانی ایران است که در چهار نوع فندقی، اکبری، آقایی و کله قوچی کشت و آماده عرضه به بازار می‌شود. با اینکه کلیت تمام انواع پسته‌ها با هم یکی است اما طعم و خواص هر کدام کمی با هم فرق دارد. به طور کلی در هر 10 گرم مغز پسته تازه، حدود 130 میلی گرم کلسیم، 500 میلی گرم فسفر و 7 میلی گرم آهن وجود دارد. این منبع غنی همچنین سرشار از مواد معدنی، پتاسیم و سدیم است که می‌تواند در سال‌های رشد کودکان بسیار مفید واقع شود.

آناناس

یکی از جذاب‌ترین میوه های تابستانی قطعاً آناناس است. این میوه که بومی ایران نیست، در حال حاضر به صورت وارداتی در بازارهای کشور توزیع می‌شود. آناناس را معمولاً به صورت کنسرو برای تزئین کیک یا ساخت بستنی مورد استفاده قرار می‌دهند. اما تازه این میوه کجا و کنسرو شده آن کجا! پیشنهاد می‌کنیم از بین میوه های تابستانی خرید آناناس را در لیست خرید بعدی خود قرار دهید.

خرید آناناس

آناناس در کنار فواید و خواصی که برای سلامت بدن دارد، منبع آنزیمی به نام بروملین است که تاکنون در سایر میوه‌ها و سبزیجات یافت نشده است. این میوه می‌تواند به بهبود سلامت روده و به طور کلی هضم غذا کمک بسیاری کند. همچنین در درمان سرماخوردگی و سرفه‌های ناشی از این بیماری موثر است. چنانچه از ترک لب یا پا رنج می‌برید، آناناس می‌توان با ویتامین‌ها و مواد معدنی که دارد، درمان خانگی خوبی برای شما باشد. این میوه همچنین جزو میوه های گرم تابستان به حساب می‌آید و می‌تواند برای افراد با طبع سرد بسیار مناسب باشد.

این لیست همچنان ادامه دارد؛ شما می‌توانید لیستی از بهترین میوه های تابستانه را در سایت سبزمنظر ببینید و هرکدام را که خواستید سفارش دهید. قیمت میوه های تابستانی در پیشنهادات مطرح شده توسط سبزمنظر با توجه به کیفیت و تازگی آنها، مناسب است و دغدغه شما برای تامین مواد اولیه انواع اسموتی، دسر، سالاد و غذای رژیمی را برطرف می‌کند. اما دلیل ما برای تاکید روی خرید میوه های تابستانه به صورت آنلاین چیست؟ در ادامه توضیح می‌دهیم.

چرا خرید اینترنتی میوه های تابستانه؟

در هنگام خرید اینترنتی میوه های تابستانی شما این امکان را دارید که قیمت میوه‌ها را از چند سایت مختلف استعلام کرده و مناسب‌ترین پیشنهاد را انتخاب کنید. ما در سبزمنظر همواره سعی کرده‌ایم که لیستی از بهترین فروشندگان میوه و سبزیجات آنلاین را برای شما آماده کنیم تا بتوانید بهترین میوه های تابستانه را با رقابتی‌ترین قیمت‌ها تهیه کنید. چنانچه به دنبال خرید میوه ی تابستانی‌ای هستید که در این لیست پیدا نمی‌کنید یا فروشگاهی می‌شناسید که خدمات خوبی در زمینه فروش میوه آنلاین ارائه می‌کند، می‌توانید در بخش نظرات این صفحه برای ما بنویسید.