به دنبال خرید آناناس به صورت اینترنتی هستید؟ ما بهترین پیشنهادات را برای شما گردآوری کرده‌‌ایم. با سبزمنظر همراه شوید.

آناناس یکی از میوه‌های استوایی است که به صورت چهار فصل در بازارهای میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد. این میوه برای اولین بار توسط کلمبوس در سفر به آمریکای جنوبی کشف شد و بعدها به اروپا برده شد. اولین باری که آمریکایی‌ها و اروپاییان آناناس را دیدن، تصورشان از آن میوه‌ای عجیب و غریب بود که تنها از آن در جشن‌های مجلل خود استفاده می‌کردند. پس از گذشت زمان و کشف خواصی که برای بدن به همراه دارد، آناناس به عنوان میوه‌ای با طعم شیرین و با خاصیت‌های فراوان شناخته شد.

امروزه از آناناس به صورت تازه و همچنین به صورت کمپوت استفاده می‌شود. از آنجایی که آناناس ارزش غذایی بسیار بالایی دارد می‌توانید با خرید آناناس و قرار دادن آن در رژیم غذایی کودکان‌تان، آنها را تقویت کنید.

قبل از خرید آناناس بخوانید!

آناناس تازه، دارای آنزیمی به نام بروملایین است که تنها منبع این آنزیم شناخته شده و برای مبارزه با بسیاری از بیماری‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند. آناناس از طریق این آنزیم سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و استخوان‌ها را محکم می‌کند. در واقع بروملایین یک نوع آنزیم گوارشی است که در کمتر میوه‌ای وجود دارد و بیشتر خواص آناناس هم از همین آنزیم ناشی می‌شود.

خاصیت باورنکردنی آناناس برای سلامتی

1. کمک به کاهش وزن

تحقیقاتی که سال‌ها پیش بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده بود، به این نتیجه رسید که موش‌هایی که به صورت مرتب در رژیم غذایی مصرف آب آناناس قرار داده شده بود، وزن بدن و چربی کبد در آنها کاهش یافته بود. بنابراین دریافتند که آناناس می‌تواند جمع شدن چربی در قسمت های مختلف بدن را کاهش دهد. بدین صورت که با ترشح اسیدهای چرب تجزیه چربی‌ها را افزایش می‌دهد. به همین دلیل به افرادی که از چاقی رنج می‌برند توصیه می شود با خرید آناناس تازه و مصرف آن در یک دوره به همراه افزایش فعالیت‌های بدنی وزن بدنشان را پایین بیاورند.

خرید آناناس

2. کاهش دادن اختلالات گوارشی

یکی از مهمترین ترکیبات موجود در آناناس آنزیم گوارشی بروملایین است که به تجزیه پروتئین و هضم بهتره موادی که وارد معده می‌شوند کمک می‌کند. مکمل بروملائین در درمان نارسایی پانکراس که یکی از اختلالات گوارشی است مفید بوده و افرادی که به این بیماری دچار هستند، می‌توانند با خرید میوه آناناس به درمان بیماری خود کمک کنند.

در بیماری پانکراس آنزیم‌های مفید بدن که به هضم غذا در روده کوچک کمک می‌کنند، تولید نمی‌شوند. به همین دلیل فرد به سوء هاضمه مبتلا شده و عمل هضم غذا در بدنشان به خوبی انجام نمی‌شود. علاوه بر این بروملایین اثر مستقیمی روی سرطان روده بزرگ نیز دارد. این آنزیم با کاهش التهابات روده از پیشرفت سرطان جلوگیری می‌کند.

3. از بین بردن سنگ کلیه

طبیعت آناناس به صورتی است که ادرارآور بوده و به سم زدایی از کلیه‌ها و دستگاه ادراری کمک می‌کند. برای افرادی که به سنگ کلیه دچار هستند توصیه می‌شود تا با خرید آناناس طبیعی و تازه، و آبگیری آن به دفع سنگ کلیه خود کمک کنند. آناناس هم مانند بسیاری از میوه‌های دیگر در صورتی که زیاد مصرف شود باعث ناراحتی و ایجاد التهاب در کلیه‌ها می‌شود. پس حتماً در میزان مصرف آن توجه داشته باشید.

4. درخشش پوست و مو

داشتن پوست و موی سالم همیشه به ویتامین‌هایی که درون بدن ما وجود دارند بستگی دارد. آناناس جزو میوه‌هایی است که دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و فیبر بالا بوده که برای پوست و درخشش مو بسیار مفید است. بسیاری از متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند برای از بین بردن کبودی دور چشم از آناناس به عنوان ماسک استفاده کنید. زیرا آناناس به دلیل وجود مقدار زیاد بروملایین قادر است تا مویرگ‌های ریز شبکه‌ای سطح پوست را کاهش دهد و به همین ترتیب به از بین بردن کبودی دور چشم کمک کند. علاوه بر این آناناس حاوی پروتئین و مقدار زیادی آهن است که برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آنها بسیار مفید خواهد بود.

5. بهبود سلامت قلب

لخته شدن خون یکی از عوامل موثر در ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند روماتیسم، گرفتگی رگ قلب و حمله قلبی است. بروملایین موجود در آناناس قادر است که تراکم پلاکت‌های خون را کاهش دهد و از این طریق به لخته شدن خون در رگ‌های خونی کمک کرده و موجب سلامت قلب و بهبود بخشیدن آن می‌شود.

ارزش غذایی آناناس در هر ۱۰۰ گرم

  • انرژی ۵۰ کیلو کالری
  • کربوهیدرات ۱۳ گرم
  • فیبر ۱ گرم چربی صفر
  • ویتامین C 3 میکروگرم
  • ویتامین C 47 میلی گرم
  • کلسیم ۱۳ میلی گرم
  • منیزیم ۱۲ میلی گرم
  • پتاسیم ۱۰۹ میلی گرم
  • فسفر ۸ گرم

خرید آنلاین آناناس از سبز منظر

آناناس جزو میوه‌های خوشمزه و خوش طعمی است که در کنار ارزش غذایی بالا، کالری پایینی داشته و می‌تواند به عنوان یک میان وعده سالم در رژیم غذایی شما قرار بگیرد. اما هنگام خرید آناناس طلایی به این نکته توجه داشته باشید که برای حفظ سلامتی خود باید در میزان مصرف آن زیاده روی نکنید.

با توجه به اینکه قیمت خرید آناناس ممکن است در فروشگاه‌های شهری بیشتر باشد توصیه می‌کنیم خرید میوه آناناس را به صورت اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. فروشگاه سبز منظر این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا با خرید اینترنتی میوه آناناس از فروشگاه‌هایی که معرفی می‌کند، آناناس تازه و ارگانیک را با قیمتی مناسب تهیه کنید.