به دنبال خرید پرتقال اینترنتی هستید؟ جای درستی آمده‌اید! ما بهترین پیشنهادات را به شما معرفی می‌کنیم و نکات مهم خرید پرتقال را توضیح می‌دهیم. با سبزمنظر همراه باشید.

پرتقال یکی از محبوب‌ترین میوه‌های پرخاصیت است که به صورت چهار فصل در سبد غذایی ما وجود دارد.  پرتقال‌هایی که برای اولین بار در سراسر جهان رشد کردند حجم بسیار کوچکی داشتند و داخل آنها پر از هسته بوده است. اما به مرور زمان با مهندسی ژنتیکی که روی آنها انجام شد، تبدیل به پرتقال‌هایی درشت و با طعم شیرین و دلپذیر شدند.

از گذشته تا به امروز از پرتقال به عنوان منبع غنی از ویتامین c برای مهار سرطان نام‌برده می‌شود. و از آنجایی که به صورت همیشگی در دسترس است، همیشه می‌توانید از فواید آن بهره‌مند شوید. برای استفاده از خواص پرتقال برای سلامتی بدن خود، می‌توانید خرید پرتقال را به صورت اینترنتی از پیشنهادات سبزمنظر انجام دهید.

پرتقال در نقاط مختلف جهان به صورت‌های متفاوتی کشت می‌شود که بر اساس زودرس و یا دیررس بودن‌شان به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. در کشور ما هم محبوب‌ترین انواع پرتقال شامل پرتقال شمال، پرتقال تامسون، پرتقال خونی و پرتقال ماندارین می‌شوند که در ادامه با خواص این میوه خوشمزه و سالم آشنا می‌شویم. پس قبل از خرید پرتقال، حتماً ادامه این مطلب را بخوانید.

خواصی از پرتقال که کمتر کسی میداند!

کاهش وزن با پوست پرتقال

در قسمت داخلی پرتقال لایه‌ای وجود دارد که بر عکس تصورات عوام دارای خواص بسیار زیادی بوده و می‌توان بدون هیچگونه نگرانی از آن استفاده کرد. یکی از مهمترین خواص این لایه‌ها مربوط به حفاظت از ریه و چربی‌سوزی است. در واقع موادی که در این بخش قرار دارند به بدن کمک کرده تا چربی سوزی را آغاز و به کاهش وزن کمک کند.

خرید پرتقال

به همین دلیل در طب سنتی توصیه می‌شود از خلال پوست پرتقال برای غذاهایی که دارای طبع سرد هستند و یا چربی زیادی دارند استفاده شود. به این طریق خاصیت چربی سوزی به آنها منتقل شده و به کاهش وزن کمک می‌کند. شما با خرید اینترنتی پرتقال ارگانیک می‌‌توانید آن را به صورت خلال یا پودر در غذاهای خود استفاده کنید.

دارویی موثر برای سرماخوردگی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به هنگام سرماخوردگی پزشک به شما توصیه کند تا مصرف پرتقال را در رژیم غذایی خود قرار دهید. دلیل آن این است که خواص پرتقال در تقویت سیستم ایمنی بدن ثابت شده و کودکان و بزرگسالان می‌‌توانند از آن به عنوان داروی موثر برای سرماخوردگی استفاده کنند. بهترین راه برای استفاده از این روش مصرف یک لیوان آب پرتقال به صورت تازه است.

باید دقت داشته باشید که این نوشیدنی را پس از صبحانه مصرف کنید تا به معده شما آسیبی وارد نشود. علاوه بر این پرتقال تامسون و دیگر انواع آن دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که به کاهش حساسیت‌های پوستی کمک می‌کند.

منبعی غنی از کلسیم و فیبر

یک پرتقال متوسط حدود ۶ درصد کلسیم و فیبر را برای بدن تامین می‌کند. هر دوی این منابع در کنار ویتامین c به جذب آهن نیز کمک کرده و علاوه بر بهبود بیماری‌های ریوی، سبب تقویت اسکلت بدن و ضربان قلب نیز می‌شود. همین امر نشان می‌دهد که تا چه اندازه پرتقال نقش موثری در استحکام استخوان‌ها دارد. همچنین به واسطه فیبر فراوانی که در پرتقال وجود دارد التهابات روده و زخم های گوارشی نیز کاهش پیدا می‌کند.

خرید پرتقال، جلوگیری از پیری زودرس

از جمله مواد معدنی مفیدی که برای سلامت پوست مفید هستند می‌توان به اسیدهای آلی، ویتامین‌ها و فلانوئیدها اشاره کرد که همگی آنها در پرتقال وجود دارند. شما با خرید یک پرتقال ارگانیک می‌توانید آن را به صورت ماسک برای تغذیه پوست استفاده کنید. همچنین اگر آب پرتقال را به صورت منظم در برنامه غذایی خود قرار دهید پوست شما به مرور زمان هیدراته شده و کلاژن سازی در سطح پوست‌تان انجام می‌شود.

درمانی موثر برای دیابت

پرتقال یکی از میوه‌های مفیدی است که برای بیماران دیابتی بی خطر شناخته می‌شود. زیرا فیبر موجود در این میوه به کاهش سرعت جذب قند در بدن کمک کرده و قند خون افراد دیابتی را متعادل می‌کند. اما به طور کلی توصیه می‌شود برای آن که فیبر موجود در پرتقال از بین نرود، به جای آبگیری، آن را به صورت میوه مصرف کنید. برای خرید پرتقال تازه به صورت اینترنتی، از پیشنهادات سبزمنظر در این صفحه استفاده کنید.

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم پرتقال

  • انرژی ۶۳
  • کربوهیدرات ۱۵ گرم
  • پروتئین 1 گرم
  • فیبر ۴ گرم
  • قند و چربی صفر
  • ویتامین A ۱۳ میکروگرم
  • ویتامین C ۷۱ میلی گرم
  • کلسیم ۷۰ میلی‌گرم
  • منیزیم ۱۴ میلی گرم
  • پتاسیم ۱۹۶ میلی گرم

خرید پرتقال اینترنتی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی

خواص پرتقال را هیچ کس نمی‌تواند انکار کند! شما هم اگر می‌خواهید از خواص این میوه پرفایده بهره‌مند شوید و در عین حال در رژیم غذایی خود تنوع ایجاد کنید، می‌توانید از پرتقال برای اسموتی، سالاد و یا یک نوشیدنی سالم و تازه استفاده کرده و آن را نوش جان کنید. از آنجایی که قیمت پرتقال ممکن است در فروشگاه‌های میوه و تره بار سطح شهر متغیر باشد و میوه‌های ارگانیک و تازه به دست‌تان نرسد؛ پیشنهاد می‌کنیم خرید پرتقال را به صورت اینترنتی از پیشنهادات سایت سبز منظر انجام دهید تا خیالتان از بابت کیفیت میوه‌ها راحت باشد.