بازگشت به وبلاگ

الان که فصل میوه های خوشمزه پاییزی و زمستانی هست، بهترین فرصت هست که از این میوه ها نهایت استفاده را بکنیم چه داخل غذاها و چه داخل دسرها! سالاد انار یکی از انواع سالادهای بسیار خوشمزه است که با مواد متنوعی تهیه می شود و یکی از بهترین گزینه های یک میز یلدایی به شمار می آید. امروز سه مدل سالاد جذاب با این یاقوت های براق را با هم یاد می گیریم. البته که می دانم از خواص بی شمار انار خودتان مطلع هستید و نیازی به تکرار نیست! این رسپی های به شما کمک میکنه تا میز یلدایتان را زیباتر و کاملتر بچینید.

سالاد انار و مرغ

این سالاد انار سالم با آووکادو و مرغ سرشار از طعم های پاییزی و چربی های سالم است. این سالاد یک وعده سیرکننده عالی برای کنار غذا یا سرو به عنوان شام است. البته که این سالاد خوش رنگ و خوشمزه میز یلدای شما را تکمیل می کند.

مناسب برای: 4 نفر                                                                                                                 مدت زمان آماده سازی: 35 دقیقه

سالاد انار و مرغ _ سالاد برای یلدا _ سبز منظر

 

مواد لازم:

8 فنجان اسفناج

450 گرم سینه مرغ

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

1 قاشق غذاخوری رزماری تازه ریز خرد شده

1 قاشق غذاخوری آویشن تازه خرد شده

1 قاشق غذاخوری مریم گلی تازه ریز خرد شده

1/2 قاشق چایخوری نمک

1 عدد انار

1 آووکادو ورقه شده

1/2 فنجان پکان

1 سیب به تکه های خرد شده

سس خردل عسلی

 

طرز درست کردن سالاد:

مرغ را با روغن زیتون، آب لیمو، نمک و ادویه جات مرینیت کنید و در یک کاسه قرار دهید. حداقل 30 دقیقه زمان دهید تا مواد به خورد مرغ بروند.

مرغ را روی یک تابه گریل کباب کنید، حدود 8 دقیقه از هر طرف، تا زمانی که قهوه ای شود و کاملا پخته شود. بعد مرغ را تکه تکه کنید.

همه مواد سالاد را با هم ترکیب کنید و با سس خردل عسلی سرو کنید.

نکته: برای تهیه سس لازم است سه قاشق روغن زیتون، سه قاشق ارده، سه قاشق آبلیمو، سه قاشق غذاخوری عسل به همراه سه قاشق سرکه سیب و یک قاشق سس خردل و 1/8 قاشق چایخوری زردچوبه و کمی نمک با هم خوب مخلوط کنید تا یک سس خوشمزه داشته باشید.

 

سالاد انار و بلغور

مناسب برای: 4_2 نفر                                                                                                                          مدت زمان آماده سازی: 35 دقیقه

سالاد انار و بلغور _ سالاد انار برای شب یلدا _ سبز منظر

 

مواد لازم:

مواد لازم برای تهیه بلغور

¾ فنجان گندم بلغور درشت (2 فنجان پخته شده)

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 و ¼ فنجان آب

½ قاشق چایخوری نمک

¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه

 

مواد لازم برای سالاد

1 فنجان دانه انار (تقریبا نصف انار بزرگ)

¾ فنجان بادام خلال شده (یا بادام کامل یا پرک شده)

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 فنجان جعفری خرد شده

¾ فنجان پیازچه خرد شده

½ فنجان پنیر فتا خرد شده (اختیاری)

 

مواد لازم برای سس:

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

⅓ فنجان آب انار

آب 1 لیمو (تقریباً ¼ فنجان)

¼ قاشق چایخوری نمک

¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه

 

طرز درست کردن سالاد:

  1. بلغور را بشویید و آبکش کنید. در قابلمه ای روی حرارت متوسط، روغن زیتون و بلغور شسته شده را اضافه کنید. چند دقیقه تفت دهید تا بلغور برشته شود.
  2. آب، نمک و فلفل را اضافه کنید و بگذارید بجوشد. به محض شروع به جوش آمدن درب قابلمه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید تا 20 دقیقه بپزید.
  3. در همین حین انار را دانه دانه کنید. می توانید این کار را با انگشتان خود انجام دهید یا با قاشق چوبی به پشت نیمی از انار ضربه بزنید تا دانه ها رها شوند.
  4. در تابه ای روی حرارت متوسط، بادام ها را به مدت 5 دقیقه در روغن زیتون تفت دهید و مدام هم بزنید تا قهوه ای- طلایی شوند. بلافاصله از روی حرارت بردارید.
  5. جعفری و پیازچه را خرد کنید.
  6. تمام مواد سس سالاد را در یک شیشه با هم مخلوط کرده و خوب تکان دهید.
  7. سالاد را با مخلوط کردن همه مواد به جز بادام برشته شده، درست کنید و حداقل 30 دقیقه در یخچال بگذارید. (این سالاد را می توانید گرم هم بخورید!). قبل از سرو، بادام تفت داده شده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و نوش جان کنید.

 

سالاد فتوش لبنانی با انار

سالاد فتوش با انار _ سالاد لبنانی _ سبز منظر

 

مواد لازم:

مواد لازم برای سس

1 و ½ قاشق چایخوری سماق آسیاب شده

¼ فنجان روغن زیتون

3 قاشق غذاخوری آب لیمو

2 حبه سیر له شده

2 قاشق غذاخوری رب انار

1 قاشق غذاخوری عسل

½ قاشق چایخوری نعناع خشک

¼ قاشق چایخوری نمک

 

مواد لازم برای سالاد فتوش

1 پاکت نان پیتا بزرگ، به قطعات خرد شده

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق چایخوری چاشنی زعتر

2 عدد خیار خرد شده

2 عدد گوجه فرنگی خرد شده

5 عدد تربچه خرد شده

½ پیاز قرمز خلال شده

1 فنجان فلفل دلمه ای خرد شده

1 سر کاهوی رومی خرد شده

 

طرز درست کردن سالاد:

برای تهیه سس: در یک شیشه، تمام مواد سس را اضافه کنید و تکان دهید تا مخلوط شوند.

برای تهیه چیپس پیتا: روغن زیتون را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​اضافه کنید. وقتی داغ شد، تکه‌های نان پیتا را اضافه کنید و 4 تا 6 دقیقه تفت دهید و مرتب آن را برگردانید تا پیتا سرخ و ترد شود. با کمی نمک و چاشنی زعتر مزه دار کنید. بعد نان پیتا را در بشقاب بریزید.

مواد لازم برای سالاد را در یک کاسه بریزید. سپس سس را روی سالاد بریزید. در آخر تکه های پیتا را روی آن ریخته و بلافاصله سرو کنید.

نکته: برای اینکه این سالاد یک وعده غذایی دلچسب تر شود، می توانید تکه های رست شده و گریل شده مرغ را به این سالاد اضافه کنید.

 

شما می توانید رسپی های بیشتری را مثل سالاد بادمجان، سالاد کلم، سالاد بروکلی و… در سایت ما بخوانید، اگر به درست کردن سالاد های متنوع علاقه مند هستید و سالم خوری جزئی از زندگی شما هست.

بازگشت به وبلاگ