بازگشت به وبلاگ

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپر مارکت‌ها تنوع محصولات بسیار بالا است و مواد غذایی مختلفی برای انتخاب وجود دارد. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که همه آن‌ها کار یکسانی را انجام می‌دهند و به یک روش شما را تغذیه می‌کنند. اما در واقعیت اینگونه نیست و انتخاب‌های مناسب شما در فروشگاه‌های مواد غذایی برای سلامتی شما و خانواده‌تان بسیار مؤثر است. پس از خواندن این مقاله در می‌یابید که چرا محصولات ارگانیک به ما در مسیر شادتر و سالم‌تر زندگی کردن کمک می‌کنند.

دلایل انتخاب محصولات ارگانیک

1. محصولات ارگانیک تراریخته‌ها را از غذای ما دور نگه می‌دارند

گواهینامه ارگانیک نه تنها نبود مواد شیمیایی مضر بر روی مواد غذایی ما را تضمین می‌کند، بلکه اطمینان می‌دهد که آنها GMO (ارگانیسم اصلاح شده ژنتیکی) نیز نیستند. بسیاری از مواد غذای GMO اغلب اصلاح می‌شوند تا همراه با یک ماده شیمیایی مضر مانند Round Up یا Agent Orange مورد استفاده قرار بگیرند. بنابراین یکی از دلایل اینکه‌ چرا محصولات ارگانیک مفیدتر هستند این است که خرید محصولات ارگانیک در برابر شرکت‌های بزرگ تولید کننده مواد شیمیایی که مواد غذایی و مزارع جهان را آلوده می‌کنند قرار می‌گیرد.

2. کشاورزی ارگانیک خاک سالم را حفظ می‌کند

انتخاب‌های شما در فروشگاه‌های مواد غذایی، به اینکه چگونه سلامت شما را شامل شود، به سلامت زمین نیز بستگی دارد. غذاهای غیرارگانیک با مواد شیمیایی بسیار سمی برروی خاک مزارع پاشیده می‌شوند که باعث از بین رفتن همه چیز غیر از محصول می‌شود. این اتفاق شامل موجودات زنده‌ای است که گیاه برای رشد و غنی سازی مواد مغذی خاک به آن‌ها نیاز دارد. به محض از بین رفتن این ارگانیسم‌ها، آن‌ها جایگزین کودهای مصنوعی ساخته شده از مواد شیمیایی سمی‌تر می‌شوند.

3. پرورش محصولات ارگانیک از رشد آفات فوق العاده جلوگیری می‌کنند

طبیعت همیشه سازگار می‌شود. این جمله بدین معنی است که پاشش مواد شیمیایی برای از بین بردن آفات باعث رشد بیشتر آن‌ها می‌شود و برای غلبه بر سموم وحشتناکی که برای از بین بردن آنها استفاده می‌کنیم مقاوم می‌شوند. در طبیعت و مزارع همیشه چیزی وجود دارد که گیاه را می‌خورد و رشد و انطباق آن تا زمانی که دیگر کنترل آن را نداشته باشیم وجود خواهد داشت. سمومی که ما برای از بین بردن آفات استفاده می‌کنیم در نهایت بی اثر می‌شوند و گیاهان و آفات بسیار مضرتر می‌شوند.

4. کشاورزی ارگانیک از گرده افشانی‌ها حمایت می‌کنند

علف کش‌ها و سموم دفع آفات بین اشکالات خوب و بد تفاوت قائل نیستند، بلکه به سادگی همه چیز را از بین می‌برند. برای اینکه حیات روی زمین وجود داشته باشد، باید سطح مشخصی از تنوع زیستی را حفظ کنیم. این تنوع زیستی شامل همه چیز، از جمله بزرگترین پستانداران تا ریزترین حشرات است. بنابراین یکی دیگر از دلایل اینکه چرا باید محصولات ارگانیک مصرف کنیم این است که کشاورزی ارگانیک تکنیک‌های رشد سالم گیاهان را دنبال می‌کند که هدف آن حفظ سطح لازم تنوع زیستی است.

5. ارگانیک‌ها از یک شیوه زندگی سالم در مزرعه و یک جامعه سالم حمایت می‌کنند

پرورش محصولات ارگانیک به جامعه اطرافی که در آن رشد کرده است آسیب نمی‌رساند. برخلاف کارهای غیرارگانیکی، مواد آلی سموم را از هوا، آب آشامیدنی و خاک خارج می‌کنند. با این روش دیگر لازم نیست که کشاورزان در تمام طول روز در معرض علف کش‌ها و آفت کش‌ها قرار بگیرند. و اگر مواد غذایی در همان بازار تولید شده خریداری شوند‌، هزینه حمل و نقل و انتشار نیز کاهش می‌یابد.

6. محصولات ارگانیک غنی از مواد مغذی هستند

چرا محصولات ارگانیک

یکی از مهم‌ترین دلایل اینکه چرا محصولات ارگانیک مفیدتر هستند استفاده کمتر از کودها است. محصولات ارگانیک مواد مغذی خود را مستقیماً از آلودگی‌های سالم، غنی و آلی تأمین می‌کنند. اگر کثیفی سالم باشد، دیگر نیازی به کود نیست. محصولات غیرارگانیک مواد مغذی خود را از کودهای مصنوعی ساخته شده از سوخت های فسیلی دریافت می‌کنند. سال‌ها عدم تکمیل خاک با مواد آلی، کشاورزان را مجبور به افزودن کودهای مصنوعی می‌کند. این امر منجر به کمبود مواد مغذی در محصولات می‌شود که از همان چیزی تولید می‌شوند که سوخت ما را تأمین می‌کنند.

7. محصولات ارگانیک به طور معمول تک محصولی نیستند

کاشت یک محصول در یک منطقه وسیع باعث می‌شود که این محصول در معرض از بین رفتن توسط یک بیماری یا یک مشکل بسیار آسیب پذیر باشد. بنابراین کشاورزان مجبور می‌شوند مواد شیمیایی را که همه چیز غیر از خود محصول را کاملاً از بین می‌برد، برروی زمین بپاشند. در نتیجه ، این محصول مملو از مواد شیمیایی است که انسان نباید آن‌ها را بخورد. داشتن تعداد بیشتری از گیاهان مختلف، اشکالات مختلفی را به خود جلب می‌کند که در نهایت همه آن‌ها برای ارتقا گیاهان سالم و زمین سالم به طور هماهنگ کار می‌کنند.

۸.‌ غذاهای ارگانیک اغلب از طعم بهتری برخوردار هستند

تغذیه حیوانات از گیاهانی که به صورت ارگانیک رشد می‌کنند در این که گوشت یک حیوان خوشمزه و لطیف باشد بی‌تأثیر نیست. به طور کلی عطر و طعم یک محصول غیر ارگانیک به اندازه یک محصول ارگانیک خوب نخواهد بود. گیاه محصولات غیرارگانیک، برای یافتن مواد مغذی مورد نیاز خود، مجبور به حفاری عمیق‌تری در خاک می‌شود و نمی‌تواند این انرژی را برای رشد میوه خود بگذارد.

9. محصولات ارگانیک سموم دفع آفات و علف کش‌های مضر را از اقیانوس‌های زیبای ما دور نگه می‌دارند

چرا محصولات ارگانیک برای سیاره ما مفید هستند؟ زیرا همه چیز در اقیانوس به پایان می‌رسد. مواد شیمیایی از طریق خاک به سفره‌های آب زیرزمینی وارد می‌شوند. و یا از طریق باران در رودخانه‌ها و دریاچه‌های مجاور ریخته و سپس به راحتی به اقیانوس‌ها راه پیدا می‌کنند. این را بخاطر داشته باشید که سموم پاشیده شده روی محصولات غذایی ما برای از بین بردن ساخته شده‌اند و هر کجا هم که باشند این کار را انجام می‌دهند.

10. محصولات ارگانیک میلیون‌ها دلار برای کشاورزان هزینه ندارد

کشاورزی به هیچ وجه کار آسانی نیست. علاوه بر اینکه کاری بسیار سخت است، پاداش بسیار کمی نیز دارد. به همین دلیل به منظور حفظ هزینه‌های بسیار زیاد در مقیاس بزرگ، کشاورزی محصولات ارگانیک به صرفه‌تر است. زیرا دیگر لازم نیست کشاورزان هزینه‌های زیادی را صرف خرید علف‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها کنند. بنابراین بهتر نیست که هم برای سلامتی خودمان و هم سیاره‌‌ای که در آن زندگی می‌کنیم از محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟

خلاصه/

به طور کلی می‌توان گفت که با انتخاب و مصرف محصولات ارگانیک می‌توانید از فواید زیر بهره‌مند شوید.

  • عدم استفاده از مواد شیمیایی
  • مواد مغذی بیشتر
  • طعم و مزه‌ بهتر و طبیعی‌تر
  • حفاظت از تنوع کشاورزی
  • محافظت از اکوسیستم
  • کاهش آلودگی و حفاظت از خاک و آب
  • عدم استفاده از هورمون‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها در تولیدات حیوانی

همچنین می‌توانید برای اطلاع بیشتر از تفاوت محصولات ارگانیک و غیر ارگانیک مقاله سبزمنظر در اینباره را نیز مطالعه کنید.

بازگشت به وبلاگ