بازگشت به وبلاگ

هر سال کارگروه زیست محیطی (EWG)، یک راهنمای خرید برای سموم دفع آفات در بازار منتشر می‌کند که در آن لیست میوه‌ها و سبزیجات با بیشترین و کمترین بقایای سموم دفع آفات قرار دارد. اگر خرید بسیاری از غذاهای ارگانیک برای شما مقرون به صرفه یا عملی نیست، یک راهکار خوب این است که تنها نسخه‌های ارگانیک برخی از محصولات خاص را که در بین آلوده‌ترین‌ محصولات به آفت‌کش‌ها قرار دارند تهیه کنید؛ که در اینصورت می‌توانید غذاهای معمولی که حداقل آلودگی را دارند به صورت غیرارگانیک مصرف کنید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. در ادامه شما را با ۱۰ خوراکی که در لیست غذاهای ارگانیک قرار دارند آشنا می‌کنیم.

۱۲ خوراکی در لیست غذاهای ارگانیک

مراجعه به این لیست‌ به شما این امکان را می‌دهد که هنگام خرید میوه و سبزیجات با آلوده‌ترین مواد به آفت‌کش‌ها آشنا باشید و این مواد را از نوع ارگانیک خریداری کنید.

۱. توت فرنگی

توت فرنگی به عنوان آلوده‌ترین ماده غذایی به آفت‌کش‌ها در بالای لیست غذاهای ارگانیک قرار دارد. طبق گزارش کارگروه محیط زیست، بیش از ۹۰ درصد توت فرنگی‌های نمونه گیری شده در آزمایشگاه دارای دو یا چند آفتکش بوده‌اند. به همین دلیل توصیه می‌شود که توت‌فرنگی را به صورت ارگانیک خریداری کنید.

۲. اسفناج

اسفناج نسبت به سایر محصولات آزمایش شده از نظر وزنی بقایای سموم دفع آفات بیشتری دارد، چراکه وزن برگ‌های اسفناج به طور کلی بسیار کم وزن هستند. در آزمایشات انجام شده غلظت‌های نسبتاً زیادی از پرمترین، (که یک نوروتوکسین شناخته شده است و برای بدن انسان بسیار مضر است) در بسیاری از نمونه‌ها یافت شد. اسفناج یک غذای آسان برای خرید ارگانیک است، زیرا در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی اسفناج ارگانیک یافت می‌شود. از اسفناج در سالاد، اسموتی‌ها، و سوپ‌های ماکارونی می‌توانید استفاده کنید.

۳. سیب

بقایای سموم دفع آفات در ۹۰ درصد از سیب‌های معمولی رشد یافته، پیدا ‌می‌شود. اکثریت نمونه‌ها، ۸۰ درصد حاوی دی فنیل آمین هستند که جزو سموم دفع آفاتی هستند که در اروپا ممنوع است. سیب‌ها، مانند بسیاری دیگر از میوه‌ها و سبزیجات موجود در لیست غذاهای ارگانیک، پوست نازکی دارند و به همین دلیل مواد شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی به راحتی از طریق پوست به گوشت منتقل می‌شوند.

۴. سیب زمینی

از نظر وزنی، سیب زمینی‌های معمولی بیش از هر محصول دیگری که توسط کارگروه محیط زیست آزمایش شده است، بقایای سموم دفع آفات دارند. یکی از این سموم دفع آفات که در آزمایشات یافت شده است بر سیستم عصبی مرکزی انسان تأثیر منفی می‌گذارد.

۵. فلفل تند

امسال کارگروه محیط زیست EWG، فلفل تند را نیز به عنوان یک اخطار جدی به لیست غذاهای ارگانیک اضافه کرد. در طی آزمایش، مشخص شد که نزدیک به سه چهارم فلفل تند حاوی باقی‌مانده‌های کمیاب از سموم دفع آفات بسیار سمی است.

۶. کرفس

طبق آزمایشات انجام شده برروی کرفس مشخص شد که سموم دفع آفات در بیش از ۹۵ درصد نمونه‌های معمولی کرفس وجود دارد. ( تنها سیزده مورد از سموم مختلف در یک نمونه کرفس شناسایی شده است)

۷. گوجه فرنگی

نتیجه آزمایش سموم دفع آفات، برای گوجه فرنگی (که به طور طبیعی رشد کرده است) تقریباً برای چهار نوع از سموم مثبت بوده است. خرید کنسرو گوجه‌فرنگی ارگانیک راهی مقرون به صرفه برای لذت بردن از گوجه فرنگی ارگانیک است.

۸. گلابی

نمونه‌هایی از گلابی‌هایی که به طور طبیعی رشد کرده‌اند حاوی چندین سموم دفع آفات در غلظت‌های بالا، از جمله قارچ کش‌ها و حشره کش‌ها هستند. بیش از نیمی از نمونه‌های گلابی مورد آزمایش بیشتر از ۵ مورد سموم دفع آفات برروی آن باقی مانده بود.

۹. انگور

یکی دیگر از خوراکی‌هایی که در لیست غذاهای ارگانیک قرار دارد و باید به صورت ارگانیک مصرف شود انگور است. آزمایشاتی که کارگروه محیط زیست EWG برروی انگور انجام داده است نشان می‌دهد که در ۹۶ درصد کل نمونه‌ها وجود این آفت‌کش‌ها قابل ردیابی هستند و به طور متوسط ​بقایای مختلف ۵ آفت‌کش در آن‌ها یافت می‌شود.

۱۰. کلم‌ پیچ

کلم پیچ برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته در سال ۲۰۱۹ به لیست غذاهای ارگانیک اضافه شد. نتیجه آزمایشات برروی بیش از ۹۲ درصد نمونه‌های کلم‌پیچ طبیعی برای دو یا چند نوع از بقایای سموم آفت‌کش مثبت بوده است. ۶۰ درصد از نمونه‌های کلم‌پیچ آزمایش شده دارای ردپای DCPA (داکتال) بودند که در اتحادیه اروپا USDA ممنوع است و توسط EPA به عنوان یک ماده سرطان‌زا برای انسان طبقه بندی می‌شود.

۱۱. گیلاس

در نمونه‌های معمول گیلاس به طور متوسط ​​پنج آفت‌کش شناسایی شده است. یک سوم گیلاس‌های آزمایش شده حاوی سموم دفع آفاتی سرطانی هستند که استفاده از آن در اتحادیه اروپا ممنوع اعلام شده است.

۱۲. شلیل و هلو

تقریباً همه نمونه‌های معمولی شلیل و هلو، به طور وحشتناکی دارای ۹۹ درصد حاوی بقایای سموم دفع آفات است. به طور متوسط ، شلیل و هلوهای معمولی دارای بقایای چهار آفت‌کش مختلف هستند.

پس با توجه به این آمار و احتمالات، بهتر این است که مواد غذایی که می‌توانید را به صورت ارگانیک کشت کرده و محصول خانگی خود را مصرف کنید.

بازگشت به وبلاگ