بازگشت به وبلاگ

فصل تابستان که از راه می‌رسد بهترین چیزی که می‌تواند عطش شما را از بین ببرد نوشیدن یک اسموتی خوشمزه و خنک است. تنوع بالا در اسموتی‌ها به اندازه‌ای زیاد است که افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. دوستداران میوه، افراد وگان، کودکان، ورزشکاران، افرادی که دارای رژیم غذایی خاصی هستند و .. . به همین منظور در این مقاله از مجله سبز منظر قصد داریم طرز تهیه اسموتی میوه‌ را بررسی کنیم و ببینیم که منظور از اسموتی میوه چیست. پس با ما در ادامه همراه باشید.

اسموتی میوه‌ای چیست؟

اسموتی به نوشیدنی‌هایی گفته می‌شود که از ترکیب و مخلوط  چند ماده تهیه می‌شود. اگر در طرز تهیه اسموتی میوه به صورت منجمد استفاده شود به آن اسموتی میوه‌ای می‌گویند که در آن اجزای میوه خرد شده و به حالت یک نوشیدنی در می‌آید. این نوشیدنی را می‌توان با اضافه کردن ماست و یا مواد دیگر تبدیل به نوشیدنی خامه‌ای و بافت دار کرد که دیگر مانند آب میوه‌ها آبکی نیستند. اسموتی‌های میوه‌ای به دلیل تنوع بالایی که در میوه‌ها وجود دارد می‌توان اجزای آن را تغییر داد و از میوه‌های مختلف برای تهیه آن استفاده کرد. به همین دلیل گفته می‌شود که اسموتی میوه‌ متنوع‌تر از آبمیوه است.

طرز تهیه اسموتی میوه

1. میوه یخ زده موردعلاقه خود را اضافه کنید

برای اضافه کردن میوه یخ زده می‌توانید از هر نوع میوه منجمدی استفاده کنید. اما توصیه ما این است که از میوه‌هایی مانند بلوبری، توت سیاه و توت فرنگی که باعث می‌شوند اسموتی شما رنگ بهتری داشته باشند استفاده کنید.

2. پایه‌ای برای غلظت اسموتی اضافه کنید

همانطور که در مقاله اسموتی چیست به آن اشاره کردیم اسموتی‌ها برخلاف آب میوه پایه غلیظ داشته و باید برای طرز تهیه اسموتی میوه از موادی استفاده کرد که این غلظت را فراهم کنند. بهترین موادی که می‌توانید برای این کار از آنها استفاده کنید ماست یونانی و موز است.

3. پودر پروتئین اضافه کنید

معمولاً از پودر پروتئین برای اضافه کردن طعم شیرین به اسموتی استفاده می‌شود. علاوه بر این، استفاده از این پودرها پروتئین موجود در اسموتی را تامین کرده و باعث می‌شود که شما در طول روز احساس سیری داشته باشید.

4. اضافه کردن شیر

برای اضافه کردن شیر می‌توانید از هر نوع شیری که شیرین نباشد استفاده کنید مانند شیر نارگیل، شیر جو دو سر، شیر معمولی لبنیاتی، شیر بادام هندی. تنها نکته‌ای که در این مرحله باید به آن توجه داشته باشید این است که از شیر شیرین استفاده نکنید.

اسموتی میوه چگونه درست می‌شود؟

به سادگی همه مواد خود را در داخل مخلوط کن ریخته و آنها را با یکدیگر مخلوط کنید و لذت ببرید. برای صرفه جویی در زمان خود در تهیه اسموتی در طول هفته، می‌توانید پس از آماده شدن اسموتی در مخلوط کن آنها را در ظرف‌های شیشه‌ای دربسته ریخته و در داخل فریزر نگهداری کنید و در طول هفته، قبل از سرو آن، چند ساعت آن را در داخل یخچال قرار دهید تا ذوب شود. بدین ترتیب در کمترین زمان ممکن در طول هفته می‌توانید از اسموتی‌ها لذت ببرید. آیا افراد وگان نیز می‌توانند از اسموتی‌ها استفاده کنند؟ بله و در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

اسموتی میوه وگان

افراد وگان می‌توانند برای طرز تهیه اسموتی میوه از موز به عنوان ماده غلیظ کننده اسموتی و از شیر بدون لبنیات استفاده کنند. افرادی که ترجیح می‌دهند که یک اسموتی شیرین داشته باشند نیز می‌توانند از شربت افرا برای اضافه کردن طعم شیرین به آن استفاده کنند. از جمله موادی که افراد وگان می‌توانند به اسموتی میوه خود اضافه کنند عبارتند از:  دانه‌های چیا، دانه کتان، سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ، مغزها، کره مغزها، تخمه آفتابگردان و…

بهترین ترکیبات برای درست کردن اسموتی میوه

طرز تهیه اسموتی میوه

موارد زیر بهترین ترکیبات برای طرز تهیه اسموتی میوه هستند:

  • توت فرنگی، موز، دانه چیا
  • انبه، موز
  • آناناس، زردچوبه
  • موز، کره بادام هندی و یا زمینی
  • دراگون فروت و تمشک
  • آناناس، انبه، کیوی

دستورالعمل کلی برای طرز تهیه اسموتی میوه

مواد لازم:

دو فنجان میوه یخ زده

یک فنجان ماست یونانی بدون افزودنی ها

۲ پیمانه پودر پروتئین

۱ فنجان شیر

طرز تهیه:

در داخل مخلوط کن میوه‌های یخ زده، ماست یونانی، پودر پروتئین و شیر دلخواه خود را اضافه کرده و ترکیب کنید تا یکدست شود سپس می‌توانید آن را میل کنید.

نکات مهم

استفاده از برخی میوه ها در تهیه اسموتی دیگر نیازی به اضافه کردن مواد افزودنی شیرین ندارد. اما در صورت لزوم می‌توانید مقداری عسل و یا خرما به اسموتی خود اضافه کنید تا اسموتی شما شیرین شود.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید به دلیل اینکه طرز تهیه اسموتی میوه چارچوب خاصی ندارد می‌‌توان مواد و اجزای تشکیل دهنده آن را طبق سلیقه شخص تغییر داد و از میوه‌های مختلفی در آن استفاده کرد. در مقاله‌های ما نیز چندین دستور برای طرز تهیه اسموتی‌های میوه‌ای موجود است که می‌توانید برای مطالعه آنها اینجا کلیک کنید.

بازگشت به وبلاگ