بازگشت به وبلاگ

اسموتی‌ها معمولاً از ترکیب و مخلوط کردن چند میوه و عناصر به وجود می‌آیند. اما ما در این مقاله از مجله سبز منظر قصد داریم طرز تهیه اسموتی شکلات و توت فرنگی را به شما آموزش دهیم، که نسبت به دیگر اسموتی ها کمی غلیظ‌تر و خامه‌ای‌تر است. این اسموتی برای فصل بهار و تابستان که توت فرنگی در آن زیاد وجود دارد مناسب است. پس با درست کردن این اسموتی برای صبحانه روز خود را با مواد مغذی شروع کنید.

اسموتی شکلات و توت فرنگی

این اسموتی به دلیل موادی که در آن استفاده می‌شود دارای چربی سالم، فیبر و پروتئین است که می‌توانید آن را به عنوان یک میان وعده و یا برای صبحانه نوش جان کنید. پس بیایید ببینیم برای طرز تهیه اسموتی شکلات و توت فرنگی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

توت فرنگی یخ زده:

میوه‌های یخ زده در داخل اسموتی باعث می‌شوند که نوشیدنی شما خامه‌ای‌تر باشد. از طرفی دیگر مخلوط توت فرنگی و شکلات ترکیبی فوق‌العاده است.

موز رسیده:

برای افزودن طعم شیرین و بافت خامه‌ای به اسموتی توت فرنگی و شکلات از موز استفاده می‌کنیم. دقت داشته باشید که هرچه میوه رسیده تر باشد اسموتی شما شیرین تر خواهد شد.

پودر کاکائو:

برای تهیه پودر کاکائو توجه داشته باشید که نباید دارای شکر باشد، بنابراین پودری تهیه کنید که شیرین نشده باشد.

شیر نارگیل:

از شیر برای روان‌تر کردن اسموتی استفاده می‌شود. شما می توانید اگر به شیر نارگیل علاقه‌ای ندارید، از شیر بادام و یا هر نوع شیر گیاهی دیگری که دوست دارید استفاده کنید. تنها ممنوعیتی که در در این مورد وجود دارد این است که شیرها نباید شیرین باشند.

آووکادو رسیده:

وجود آووکادو در طرز تهیه اسموتی شکلات و توت فرنگی باعث می‌شود که چربی سالم به این اسموتی اضافه شده و از این طریق خامه‌ای ترین بافت را آن می‌بخشد.

خرما:

در این نوع اسموتی برای افزایش قند طبیعی و همچنین افزودن منیزیم، پتاسیم، آهن و ویتامین B6 از خرما استفاده می‌کنیم.

دانه‌های چیا:

از دانه‌های چیا برای اضافه کردن پروتئین و فیبر اضافی استفاده می‌شود.

و در آخر شکلات‌های سالم:

اگر به شکلات های تلخ علاقه دارید می‌توانید از آنها برای طرز تهیه اسموتی شکلات و توت فرنگی استفاده کنید.

ایده های افزودنی برای اسموتی

نکته خوبی که در مورد اسموتی‌ها وجود دارد این است که می‌توانید مواد اولیه آنها را تغییر دهید و یا به آنها مواد دیگری را اضافه کنید. به عنوان مثال می‌توانید برای این نوع اسموتی از سبزیجاتی مانند اسفناج و یا کلم‌پیچ در دستورالعمل اضافه کنید تا از سبزیجات نیز در وعده‌های روزانه خود استفاده کرده باشید. اما به طور کلی توصیه می‌کنیم که نسبت مواد منجمد به مایع را در این نوع اسموتی حفظ کنید تا قوام آن کامل باشد.

سبزیجات:

برای اضافه کردن سبزیجات می‌توانید از کلم پیچ، اسفناج یا خیار استفاده کنید.

انواع بذرها:

برای اضافه کردن دانه‌ها به اسموتی شکلات و توت فرنگی می‌توانید یک قاشق غذاخوری دانه کتان و یا دانه کنف به اسموتی خود اضافه کنید.

کره آجیل یا دانه ها:

شما می‌توانید برای اضافه کردن کره به این اسموتی از یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی یا کره دانه آفتابگردان استفاده کنید.

مواد لازم

  • یک دوم فنجان توت فرنگی منجمد
  • یک عدد موزه کوچک خرد شده
  • یک ‌دوم آووکادو به صورت پوره شده
  • دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • یک قاشق چای خوری دانه چیا
  • دو عدد خرما
  • یک فنجان شیر نارگیل
  • یک قاشق غذاخوری شکلات و دو عدد توت فرنگی برای تزیین

طرز تهیه اسموتی شکلات و توت فرنگی

طرز تهیه اسموتی شکلات و توت فرنگی

تمام مواد را به مخلوط کن اضافه کنید و توجه داشته باشید که ترتیب آنها مهم نیست. پس از مخلوط و یکدست شدن همه مواد اگر مواد اسموتی خیلی غلیظ بود می‌توانید به میزان یک چهارم فنجان شیر نارگیل به آن اضافه کنید.

نکته 1/ در اضافه کردن شیر زیاده روی نکنید، زیرا هرچه شیر بیشتری به اسموتی خود اضافه کنید رقیق‌تر می‌شود و بافت خامه‌ای خود را از دست می‌دهد.

اسموتی را بچشید اگر به اندازه کافی شیرین نبود می‌توانید ۲ عدد خرمای دیگر به آن اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید تا همه مواد با هم خوب ترکیب شوند. سپس همه مواد را داخل لیوان ریخته و روی آن را با شکلات و توت فرنگی تزیین کنید. اسموتی شما آماده است و می‌توانید از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

نکته 2/ این اسموتی را می‌توانید به مدت ۲۴ ساعت در داخل یخچال و یا فریزر در ظرف‌هایی که در بسته باشند قرار دهید و به یاد داشته باشید که قبل از سرو کردن آن را خوب هم بزنید تا مواد با یکدیگر ترکیب شوند.

امیدواریم که از نوشیدن این اسموتی مغذی و سالم لذت ببرید. شما عزیزان می‌توانید برای آشنایی با اسموتی‌های دیگری که می‌توانید با توت فرنگی تهیه کنید، مقاله ما درباره طرز تهیه اسموتی توت فرنگی در چند دقیقه را مطالعه کنید. ممنون که با ما تا پایان این مطلب همراه بودید.

بازگشت به وبلاگ