بازگشت به وبلاگ

یکی از لذت بخش ترین میان وعده هایی که میل کردنش همیشه لذت بخش هست دسرها هستند. مخصوصا وقتی جدید باشند و ظاهر وسوسه کننده ای هم داشته باشند. دسر گلابی هم جز آن دسته از دسرهایی هست که شاید خیلی هنوز امتحانش نکردن و براشون جدید باشه. دسر گلابی با رنگ های اشتها برانگیزی که داره میتونه یک انتخاب عالی برای شیرین تر کردن یک بعد از ظهر در کنار جمعی باشه که از بودن در کنارشون لذت می برین.

 

کیک گلابی و بادام

مناسب برای: 8 نفر                                                                      مدت زمان آماده سازی: ا ساعت و 40 دقیقه

کیک گلابی و بادام - سبز منظر

مواد لازم:

2 تا 3 گلابی رسیده

1 فنجان آرد الک شده

1 و 1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

3/4 قاشق چایخوری نمک

1 و 1/3 شکر

7 کره بادام درختی

1 فنجان کره (هم دمای اتاق)

1 قاشق چایخوری وانیل مایع

1 قاشق چایخوری اسانس بادام

6 تخم مرغ بزرگ (هم دمای اتاق)

پودر قند برای تزیین کیک

مراحل پخت:

  • فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. یک قالب کیک 9 اینچی کمربندی را انتخاب کنید. کف آن را با کاغذ روغنی پوشانده و کف و دیواره های قالب را کره بزنید تا چرب شود. همچنین کف قالب را آرد پاشی کنید.
  • گلابی ها را پوست گرفته و به صورت ورقه های بسیار نازک برش دهید. برش های گلابی را به صورت دایره ای از مرکز قرار دهید تا کف تابه را بپوشاند.
  • در یک کاسه کوچک 4/3 فنجان آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.
  • شکر، کره بادام و 4/1 فنجان آرد کیک را باهم مخلوط کنید تا یکدست شود.
  • همینطور که هم میزنید کره را اضافه کنید. وقتی کره مخلوط شد، عصاره وانیل و بادام را اضافه کنید. تا خمیر یکدست و سبک آماده شود.
  • تخم مرغ ها را یک به یک اضافه کنید، بعد از هر بار اضافه کردن خوب با هم زن بزنید.
  • نیمی از مواد خشک را اضافه کرده و چند بار هم بزنید. بقیه مواد خشک را اضافه کنید و دوباره خوب با همزن بزنید. خمیر سبکی بدست می آید.
  • خمیر را روی گلابی ها بریزید.
  • کیک را در طبقه وسط فر قرار دهید. بعد از 50 دقیقه آن را نگاه کنید، ببینید سطح رویی کیک کمی قهوه ای شده باشد. اگه به زمان بیشتر نیاز داشت حتما چند دقیقه دیگر به آن زمان بدهید. چراکه حرارت فرها با هم متفاوت اند.
  • کیک را از فر خارج کنید. بگذارید کیک کاملاً خنک شود، سپس آن را روی یک سینی برگردانید. اگر می خواهید گلابی در قسمت پایین و قسمت ترک دار قهوه ای – طلایی آن رو به بالا باشد، یکبار دیگر آن را برعکس کنید. و در آخر آن را با پودر قند تزیین کنید.

 

 

چیزکیک گلابی و زنجبیل

مناسب برای:  4 نفر                                                                                    مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

چیز کیک با گلابی _ سبز منظر

مواد لازم:

125 گرم بیسکوییت زنجبیلی

825 گرم کمپوت گلابی

250 گرم پنیر خامه ای خرد شده

1 قاشق غذاخوری شیره درخت افرا

2 قاشق چایخوری پودر دارچین

1/2 فنجان خامه سفت هم زده

زنجبیل ریز خرد شده (برای سرو)

 

مراحل تهیه چیزکیک:

بیسکویت ها را تا زمانی که ریز شوند با مخلوط کن یا گوشت کوب برقی خوب خرد کنید و به یک کاسه منتقل کنید.

گلابی ها را از شربتشان جدا کنید و فقط 1/3 شربت کمپوت را نگه دارید.

پنیر خامه ای، شیره افرا، پودر دارچین و شربت کمپوت گلابی را با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند و به یک کاسه منتقل کنید. خامه زده شده را هم به کاسه اضافه کنید.

نصف کاسه یا لیوان سروتان را از بیسکوویت های زنجبیلی بریزید. سپس نیمی از مخلوط پنیر خامه ای و گلابی را روی آن بریزید. دوباره مخلوط پنیر خامه ای را بزیزید. کمی از بیسکویت باقی مانده را روی دسر بپاشید. روی آن را با زنجبیل حبه ای یا رنده شده تزیین کنید.

 

پودینگ نان گلابی با سس کاراملی

این دسر گلابی بسیار ساده و راحت با مواد مغذی و خوشمزه آماده میشه و ایده آل برای صبحانه یا به عنوان دسر هست. بهترین قسمت این وعده غذایی این است که همه چیز کمتر از 30 دقیقه آماده میشه!

شیرینی سس کارامل، این پودینگ نان گلابی را واقعا عجیب و غریب می کند. می توانید آن را با میوه های دلخواه و خامه تازه سرو کنید!

پودینگ نان گلابی _ سبز منظر

مواد لازم:

3 فنجان نان تست (مکعبی خرد شده)

1 گلابی (پوست کنده و خرد شده)

1 تخم مرغ

2 فنجان شیر

1 قاشق چایخوری پودر دارچین

1 قاشق چایخوری نمک

1/4 فنجان شکر قهوه ای

 

مواد لازم برای تهیه سس کارامل

1 پیمانه شکر سفید

1/4 فنجان خامه

نمک (کمی)

روش تهیه:

برای پودینگ نان: نان و گلابی را در ظرف پریکس بریزید.

برای سس: شیر، شکر، نمک، پودر دارچین، تخم مرغ را در یک کاسه مخلوط کنید و مخلوط را روی نان بریزید و اجازه دهید تا 5 دقیقه خیس بخورد.

در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه اجازه دهید تا بپزید.

برای تهیه سس کارامل

شکر را در تابه حرارت دهید تا رنگ کهربایی بگیرد.

خامه و نمک را اضافه کرده و روی حرارت نگه دارید تا ذوب و یکدست شوند.

اجازه دهید خنک شود و سس کارامل را روی پودینگ بریزید.

نکته 1: قبل از سرو سس کارامل درست کنید. هنگامی که پودینگ نان گلابی پخته شد و می توانید سس کارامل را سریع درست کنید، زیرا اگر سس کارامل زودتر درست کنید ممکن است خودش را بگیرد و سفت شود.

نکته 2: در صورت نگهداری در یخچال، روی آن را با پلاستیک محکم بپوشانید تا خشک نشود. پودینگ نان گلابی به مدت 2 تا 3 روز در یخچال باقی می ماند، اما پس از 2 روز شروع به خشک شدن می کند.

نکته 3: اگر خواستید مجددا این پودینگ را گرم کنید و میل کنید می توانید پودینگ را به مدت یک دقیقه در مایکروویو بگذارید یا در فر 180 درجه سانتیگراد گرم کنید، روی سینی فر را با فویل بپوشانید و به مدت 5 تا 10 دقیقه به آن زمان دهید.

نکته 4: برای جلوگیری از چسبیدن سس کارامل به کف تابه، ابتدا اجاق گاز را خاموش کنید، سپس به سرعت 2 قاشق غذاخوری آب گرم اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

برای یک عصر دلپذیر پیشنهاد می کنیم یکی از این دسرهای گلابی رو آماده کنید و در کنار عزیزانتون میل کنید. لذت کنار هم بودن به همین بهانه کوچک هست. زمان رو از دست ندید!

پیشنهاد می کنیم به صفحه دسر سالم و رژیمی و دسر میوه ای با توت فرنگی هم سری بزنید و آنها را هم امتحان کنید. شاید دستورهایی که برای شما جمع آوری کرده ایم شیرین کننده دورهمی ها و جمع های دوستانه و خانوادگیتون باشه.

یادتون نره برای ما حتما نظراتتون در خصوص دسر گلابی رو بنویسید.

بازگشت به وبلاگ