بازگشت به وبلاگ

غذاهای ارگانیک به محصولات غذایی گفته می شود که بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید، تهیه و فرآوری می شوند. این به این معناست که تولید مواد غذایی آلی استفاده از سموم دفع آفات شیمیایی، کودهای شیمیایی یا مواد نگهدارنده شیمیایی را ممنوع می کند. در نتیجه، غذاهای ارگانیک به طور فزاینده ای محبوبیت پیدا می کنند زیرا بخش بیشتری از مردم می خواهند از مزایای آن مطلع شوند. اعتقاد عمومی مردم این است که غذای ارگانیک در مقایسه با غذای معمولی، سالم تراند و به همین دلیل تقاضا برای مصرف آنها در دهه گذشته افزایش یافته است.

بنابراین انتخاب محصولات غذایی ارگانیک به دنبال تحقق نیازهای سالم سازی و سالم خوری، در جهان امروز روند رو به رشدی دارد. با این حال، یافتن حقایق دقیق در مورد غذاهای ارگانیک همیشه گیج کننده بوده چراکه مردم نظرات مختلفی در مورد فواید آن دارند. در این مقاله سعی داریم به چند مورد از خواص غذاهای ارگانیک اشاره کنیم.

ارگانیک

  • محصولاتی عاری از سم

در کشاورزی ارگانیک از هیچ نوع ماده شیمیایی خطرناک برای دور نگه داشتن آفات و بیماری ها استفاده نمی شود. همه این اقدامات طبیعی است و بنابراین به مصرف کننده آسیب نمی رساند. جنبه هایی نظیر بزرگنمایی زیستی، از طریق عمل کشاورزی ارگانیک کاهش می یابد زیرا استفاده از سموم شیمیایی، کودها، علف کش ها و هورمون های رشد مصنوعی همگی در مزرعه ارگانیک ممنوع هستند. بنابراین، محصولات غذایی ارگانیک فاقد آلودگی به مواد شیمیایی مضر برای سلامتی هستند.

 

  • مصرف محصولات غذایی بسیار مغذی

محصولات غذایی ارگانیک مانند گوشت ارگانیک، شیر ارگانیک، ماهی ارگانیک و طیور ارگانیک دارای محتوای غذایی بسیار بالایی هستند زیرا در مقایسه با محصولات غذایی کشاورزی معمولی دارای مواد اصلاح شده نیستند. یکی دیگر از عواملی که آنها را بسیار مغذی می کند این است که به آنها زمان داده می شود تا رشد کنند و بهترین شرایط طبیعی را برای رشد فراهم می کنند. محتوای ویتامین و مواد معدنی محصولات غذایی ارگانیک همیشه زیاد است زیرا حیات و سلامت خاک مناسب ترین مکانیسم را برای دسترسی گیاهان به عناصر غذایی موجود در خاک فراهم می کند.

 

  • غذاهای ارگانیک اصلاح ژنتیکی نمی شوند

غذاهای ارگانیک بدون GMO هستند، یعنی از نظر ژنتیکی ماهیتاً مهندسی نشده اند. مهندسی ژنتیک محصولات غذایی در عصر حاضر یک نگرانی بزرگ است. آنها غذاها یا گیاهانی هستند که DNA آنها برای افزایش مقاومت در برابر آفت کش ها و علف کش ها تغییر کرده است. در حالی که شواهد قطعی درباره خطرات آن وجود ندارد ، طرفداران ایمنی مواد غذایی نگران هستند که تحقیقات طولانی مدت برای تأیید ایمنی آنها انجام نشده است.

طرفداران ایمنی غذا معتقدند که GMO عامل اصلی رشد کند مغز، آسیب اندام های داخلی، اختلالات دستگاه گوارش و ضخیم شدن دستگاه گوارش است. بنابراین، فواید مصرف مواد غذایی ارگانیک برای سلامتی این است که آنها بدون GMO هستند.

 

  • ایمنی محیط زیست

غذاهای ارگانیک به صورت محلی پرورش می یابند و حداقل دخالت را در منابع می کنند. از آنجا که استفاده از مواد شیمیایی مضر در کشاورزی ارگانیک ممنوع است، حداقل آلودگی آب، هوا و خاک اتفاق می افتد. بنابراین یک محیط سالم و ایمن را تضمین می کند. به طور دقیق، کشاورزی ارگانیک پیامدهای طولانی مدت سلامتی انسان ناشی از آلودگی هوا، آب و خاک را کاهش می دهد.

 

  • شما اطمینان خواهید داشت که غذای تازه مصرف می کنید

محصولات غذایی ارگانیک با استانداردهای بسیار دقیق تولید، فرآوری و تهیه هدایت می شوند. به هیچ وجه مواد نگهدارنده شیمیایی مورد استفاده در غذاهای ارگانیک پیدا نخواهید کرد. به همین ترتیب، غذای ارگانیک اغلب تازه و پر از طعم است زیرا از مواد نگهدارنده استفاده نمی کنند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. اکثر محصولات غذایی ارگانیک در محلی که تولید می شوند به صورت محلی فروخته یا عرضه می شوند.

ارگانیک توت فرنگی

  • کاهش ابتلا به بیماری ناشی از مصرف غذا

چندین مورد شیوع بیماری ناشی از غذا گزارش شده است. تخم مرغ، اسفناج، کره بادام زمینی، خربزه و غذاهای رستوران های فست فود در رده نخست قرار گرفته اند زیرا تولید آنها در درجه اول با سود تجارت کشاورزی متمرکز است. حتی حیوانات نیز بیمار می شوند، زیرا درصد زیادی از آنها برای افزایش بهره وری از داروها، واکسینه شدن و از محصولات جانبی حیوانات تغذیه می شوند تا تقاضای روزافزون تجارت کشاورزی را برآورده کنند.

 

  • مصرف گوشت و شیر با کیفیت بالاتر

گوشت و شیر ارگانیک از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. ادعاهایی وجود دارد که گوشت برای سلامتی انسان مفید نیست. با این حال، این CAFO ها هستند که با وارد کردن آنتی بیوتیک های خارجی و ناسالم و همچنین سایر داروها در محصول غذایی نهایی، کیفیت گوشت و شیر را بدتر می کنند.

وقتی شیر و گوشتی را مصرف می کنید که به صورت ارگانیک تولید، آماده و فرآوری می شوند، در واقع محصولاتی با ویتامین ها و مواد معدنی با کیفیت بالاتر وارد بدنتان می کنید. به عنوان مثال، ثابت شده که شیر آلی دارای 60٪ اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و CLA بیشتر نسبت به شیر غیرارگانیک است. همچنین، گاوهای ارگانیک مرتع چرا می شوند که نتیجه آن کیفیت بهتر گوشت است.

 

  • پایین بودن سطح فلزات سمی

تاکنون مشخص شده است که هر آنچه که ما مصرف می کنیم به طور غیر مستقیم از خاک همراه با دیگر فعل و انفعالات فیزیکی محیطی حاصل می شود. بنابراین، این واقعیت که کشاورزی ارگانیک از محصولات شیمیایی برای تولید محصولات استفاده نمی کند، به معنای مصرف کمتر فلزات سمی است. مطالعات جدید تأیید می کند که این محصولات 48 درصد سطح پایین تری از فلز سمی کادمیوم را نسبت به محصولات معمولی دارند.

غذای ارگانیک

همه آنچه که در خصوص خواص غذاهای ارگانیک ذکر شد از جمله کاهش قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مصنوعی، هورمون ها و باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک همگی بسیار فاکتورهای مهمی هستند اما اغلب محصولات ارگانیک هزینه بیشتری دارند و ممکن است سریعتر خراب شوند.

اینکه آیا خرید ارگانیک انتخاب مناسبی هست یا نه کاملا براساس ترجیحات و ارزشهای شخصی خود شما انجام میگیرد.

بازگشت به وبلاگ