بازگشت به وبلاگ

همه ما می دانیم که هرکدام از اجزای تشکیل دهنده سبزی خوردن چه خواص بی نظیر و منحصر به فردی دارند. طبیعتا خوردن این برگ های تازه و خوش طعم نه تنها برای اعضای سیستم داخلی بدن ما مفید هستند، بلکه هر کدام می توانند روی سلامت پوست ما هم اثرگذار باشند. خواص سبزی خوردن آنقدر زیاد هستند که کمترین خطر و عوارض را برای پوست دارند و آنها اغلب بدون عوارض جانبی از پوست مراقبت میکند. پس با هم اطلاعاتی در خصوص خواص سبزی خوردن برای درمان لک پوست را بخوانیم.

خواص هر یک از برگ های سبزی خوردن برای لک صورت

جعفری:

جعفری به دلیل اثر مؤثری که در از بین بردن منافذ چربی دارد، برای تمیز کردن پوستهای روغنی یا دارای آکنه استفاده می شود.

جعفری برای از بین بردن هاله‌های تیره‌ دور چشم نیز بی نظیر است. ویتامین C و ویتامین K و کلروفیل با هم کار می‌کنند تا این هاله‌ها را روشن کنند و پف چشم را از بین ببرند. فقط یک دسته جعفری را خرد کنید و بکوبید. آب آن را بگیرید و یک قاشق چای‌خوری ماست به آن اضافه کنید. سپس در محل تیرگی زیر چشم‌تان قرار دهید. می‌توانید پنبه را به آب جعفری آغشته کنید. این پنبه را مدت ۱۰ دقیقه در قسمت پف‌ کرده و تیره چشم بگذارید. دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

شوید:

ویتامین A و ویتامین C موجود در شوید تازه و خشک باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده و به رفع چین و چروک و جوانسازی پوست صورت و چروک دور چشم کمک می کند. طبع آن گرم و خشک است. شوید منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها، ویتامین های B، کلسیم، منگنز و آهن است.

شوید

ریحان:

خواص بی نظیر ریحان یکی دوتا نیستند. طرفداران این برگ سبز در سبزی خوردن هم کم نیستند. از این برگ های سبز خوشمزه برای درمان آکنه و جوش صورت می توان استفاده کرد. برگ های ریحان دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی قوی هستند و با از بین بردن باکتری های پوست صورت منجر به درمان آکنه و جوش صورت می شوند. همچنین برگ های ریحان تازه به پیشگیری و درمان جوش های سر سیاه و لکه های پوستی کمک می کند.

از طرف دیگر مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در ریحان و همچنین خواص ضد التهابی ریحان به پاک سازی پوست صورت و بهبود خاصیت کشسانی پوست کمک کرده و به درمان چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

ریحان به پاک سازی پوست صورت از سلول های مرده و روشن کردن و درخشان کردن پوست صورت کمک می کند.

می توانید برگ های تازه و مرطوب ریحان را له کرده و بر روی پوست صورت بگذارید پس از 15 دقیقه برگ ها را بردارید و صورتتان را با آب سرد خوب بشویید.

ترخون:

ترخون مقادیر بالایی پتاسیم دارد که دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی است و با کاهش باکتری های پوست صورت به درمان آکنه و جوش آن کمک می کند.

همچنین بخور با آب دارای برگ های ترخون تازه به دلیل وجود آنتی اکسیدان های در آن، به پاک سازی پوست صورت از سلول های مرده و آلودگی ها کمک می کند. البته که این برگ های باریک خوشمزه در ترکیب سبزی خوردن خیلی زود پای سفره تموم می شوند.

شاهی:

سبزی شاهی برای درمان التهاب ناشی از آفتاب سوختگی پوست مفید باشد.

شما می توانید مقداری از برگ های شاهی را بکوبید تا خمیری شکل شود سپس با عسل مخلوط کنید و آن را بر روی محل آفتاب سوختگی بمالید، 20 دقیقه صبر کنید وبعد با آب سرد بشویید.

گشنیز:

گشنیز برای درمان آکنه و جوش سرسیاه صورت مفید است. گشنیز همچنین چربی اضافی پوست صورت را جذب کرده و به شفافیت پوست صورت کمک می کند. گشنیز با دارا بودن مقادیر بالای آنتی اکسیدان و ویتامین های A و C مانع از ایجاد رادیکال های آزاد در سلول های پوست صورت شده و به درمان چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک بسزایی می کند.

شما می توانید برای درمان جوش صورتتان، یک قاشق چای خوری آب گشنیز را با یک قاشق چای خوری آب لیموترش تازه مخلوط کنید و آن را بر روی جوش های صورت بمالید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید. برای درمان لک از گشنیز غافل نشوید.

نعناع:

با دارا بودن خاصیت ضد لک بسیار پرطرفدار است. از نعناع در انواع لوسیون ها و مرطوب کننده ها استفاده می شود.

نعناع

پیازچه:

مقادیر بالای آلیسین، ویتامین  C، ویتامین E و ویتامین A موجود در پیازچه از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و با کاهش چین و چروک، باعث جوان سازی پوست صورت می شود. آلیسین و ویتامین C موجود در پیازچه به طور طبیعی باعث روشن تر و سفید تر شدن رنگ پوست می شوند.

خواص ضد میکروبی، ضد باکتری و ضد التهابی پیازچه، به درمان آکنه و جوش صورت نیز کمک می کند.

 

مرزه:

ویتامین C، ویتامین A و آنتی اکسیدن های موجود در مرزه با افزایش کلاژن سازی پوست صورت منجر به رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود.

 

اسفناج:

اسفناج شاید در سبزی خوردن ما ایرانی ها خیلی معمول نباشد. اما غنی از ویتامین های B بوده که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی، پوست را در برابر اشعه های مضر UV محافظت کرده و از سرطان پوست و آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. اسفناج غنی از آنتی اکسیدان هایی است که باعث تخریب رادیکال های آزاد در بدن شده و از پیری زودرس جلوگیری کرده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

اسفناج همچنین از ویتامین K و فولات غنی است که سبب می شود لک های پوستی از بین برونند و به روشن تر شدن و درخشان تر شدن رنگ پوست نیز کمک می کند.

همچنین نوشیدن آب اسفناج و استفاده موضعی از آن برای پاک سازی صورت و درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

برای درمان جوش و آکنه می توانید آب اسفناج را با کمی آب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

پس بد نیست که از این به بعد اسفناج را در سبزی خوردن برای لک ها اضافه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

حالا که از خواص سبزی خوردن برای درمان لک آگاه شدید بد نیست آستین هایتان را بالا بزنید و کاشت سبزیجات را امتحان کنید. البته که ایده هایی جالب در خصوص کاشت سبزیجات به شما کمک می کند که هم سر ذوق بیایید و هم از انجام این کار لذت ببرید.

به وبلاگ سایت سبز منظر حتما سر بزنید، برای شما انواع رسپی ها و نکات سبک زندگی سالم را آماده کردیم.

بازگشت به وبلاگ