بازگشت به وبلاگ

استفاده انواع غذاهای ارگانیک و تنقلات از آنجایی که از حشره کش ها، کودهای مصنوعی و آفت کش ها در تولید آنها استفاده نمی شود، رو به افزایش است. غذاهای ارگانیک دارای چندین مزیت هستند که عبارتند از:

فاقد قارچ کش مصنوعی، علف کش، حشره کش و آفت کش های ساخته شده از مواد شیمیایی هستند.

شیوه های کشاورزی ارگانیک با فعالیت در جهت تشویق تنوع زیستی، صرفه جویی در مصرف آب، مصرف انرژی کمتر، بهبود کیفیت خاک و کاهش آلودگی، تأثیر کمتری بر محیط زیست می گذارند.

غذاهای ارگانیک تازه تر از محصولات غیر ارگانیک می باشند. زیرا غذاهای ارگانیک دارای مواد نگهدارنده برای افزایش مدت ماندگاری نیستند. غالباً هم غذاهای ارگانیک در مزارع کوچک و متوسط ​​پرورش می یابند.

از فرآیند اصلاح ژنیتیکی (GMO) در کشاورزی ارگانیک استفاده نمی شود، این به این معناست که هر محصول که DNA آن تغییر کرده باشد نمی تواند برچسب ارگانیک داشته باشد.

گوشت و محصولات لبنی ارگانیک دارای مواد مغذی بیشتری مانند اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

حیواناتی که با استفاده از شیوه های کشاورزی ارگانیک پرورش داده می شوند، از محصولات جانبی تغذیه نمی کنند تا از خطر گوشت های آلوده جلوگیری شود. علاوه بر این برای کاهش احتمال ایجاد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک به حیوانات آنتی بیوتیک داده نمی شود.

اگر می خواهید رژیم غذایی خود را به رژیم ارگانیک تغییر دهید، در این مقاله انواع غذاهای ارگانیک سالم را که در فروشگاه های اینترنتی یا در هایپرمارکت ها پیدا می شوند را به شما معرفی می کنیم.

 

آشنایی با انواع غذاهای ارگانیک

میوه خشک شده

انواع مختلف میوه های خشک که معمولاً در هر فروشگاه مواد غذایی سالم می توانید پیدا کنید شامل زردآلو، موز، خرما، انجیر، انبه، آناناس و… است. از نظر فواید رژیم غذایی میوه های خشک دارای آنتی اکسیدان ها، فیبر و مواد مغذی بیشتری نسبت به میوه های تازه هستند زیرا خواص آن در طول فرآیند خشک شدن تغییری پیدا نمی کند. مزیت دیگر میوه های خشک این است که نگهداری آن آسان است و ماندگاری آن بسیار بیشتر از میوه های تازه است.

آجیل و خشکبار

آجیل ارگانیک_ سبز منظر

فواید خوردن آجیل برای سلامتی بسیار زیاد است زیرا سرشار از فیبر، اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین و ویتامین E در میان سایر مواد مغذی هستند. مواد معدنی و ویتامین های موجود در آجیل می توانند به حفظ سلامت قلب و عروق، کاهش سطح کلسترول و محافظت در برابر بیماری های مزمن کمک کنند.

با این حال هنگام مصرف آجیل هایی که با استفاده از روشهای معمولی کشاورزی پرورش داده می شوند، میزان تماس با مواد شیمیایی مورد استفاده در آفت کش ها افزایش می یابد. اما  تولیدکنندگان آجیل های ارگانیک از مواد شیمیایی در شیوه های کشاورزی خود اجتناب می کنند.

تقریباً همه انواع آجیل را می توان به صورت ارگانیک مانند بادام، بادام هندی، گردو پکان پرورش داد. آجیل یک میان وعده مناسب است که حتی می توانید به بسیاری از غذاها مانند سالاد اضافه کنید.

آب نبات

اکثر آبنبات ها و شیرینی هایی که در فروشگاه ها یافت می شوند دارای رنگ ها و طعم های مصنوعی هستند، اما آب نبات های ارگانیک چنین نیستند. در عوض آب نبات ارگانیک از مواد طبیعی ساخته شده است که دارای مواد معدنی و ویتامین بیشتری هستند. به عنوان مثال قرص های ویتامین های C یک انتخاب هوشمندانه هستند زیرا خوردن آنها مفید است.

فقط به این دلیل که آب نباتی دارای برچسب ارگانیک باشد به معنای بدون قند بودن آن نیست. اگر می خواهید شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بررسی دقیق مواد تشکیل دهنده آب نبات یا هر تنقلات دیگر ارزشش را دارد.

شکلات

این یک واقعیت شناخته شده است که تقریباً همه عاشق شکلات هستند و در سال های اخیر به دست آوردن شکلاتی که ارگانیک تولید شده باشد، آسان تر شده است. ممکن است قیمت آن کمی بیشتر باشد، اما ارزش آن را دارد که بدانید شکلات به صورت پایدار تولید شده است.

علاوه بر انتخاب عظیمی از شکلات های ارگانیک مخلوط با میوه و آجیل ، بسیاری از خوراکی های دیگر مبتنی بر شکلات ارگانیک مانند کوکی ها و کاپ کیک ها نیز امروزه موجود است.

بیسکویت و کوکی

انواع زیادی از مارک ها و دستور العمل های کوکی های ارگانیک وجود دارد که می توانید در خانه درست کنید. برای اینکه بیسکویت ها و کوکی ها ارگانیک باشند باید تمام مواد تشکیل دهنده آنها شامل آرد، کره، روغن، تخم مرغ و شکر به صورت ارگانیک تولید شوند. برخی از کوکی ها علاوه بر ارگانیک بودن، بدون گلوتن، بدون قند و وگان نیز هستند.

بیسکویت ها و کوکی های ارگانیک طعم های متنوعی دارند تا تقریباً خواسته های هر سلیقه را برآورده کنند. مانند کوکی با چیپس شکلات، کوکی دارچینی، کوکی زنجبیل و کره بادام زمینی

پروتئین بار

گرانولا ارگانیک_ سبز منظر

پروتئین بارها با داشتن مقدار زیادی مواد مغذی امرزوه در سبد غذایی بسیاری از افراد جا گرفته اند. پروتئین بارها انواع مختلفی دارند، بنابراین مواد تشکیل دهنده و ارزش غذایی بین برندها متفاوت است. بسیاری از پروتئین بارها از میوه های خشک، جو، آجیل، دانه ها و کینوا تهیه می شوند.

به طور متوسط یک پروتئین بار بین 150 تا 400 کالری و حداکثر 20 گرم پروتئین دارد، اگرچه برخی از آنها ممکن است دارای 30 گرم پروتئین باشند.

اگر به دنبال تنظیم یا کاهش مصرف قند خود هستید، بهتر است میزان قند موجود در یک پروتئین بار را بررسی کنید زیرا بسیاری از آنها دارای قند بالا یا شیرین کننده هایی مانند شیره ذرت با فروکتوز بالا هستند. اطمینان از عدم مصرف قند اضافی به شما در کاهش خطر ابتلا به کبد چرب، چاقی و دیابت کمک می کند.

لوبیا

سه نوع اصلی لوبیا ارگانیک رشد می کند. لوبیای خشک، لوبیا خام و دانه سویا. لوبیا های خشک مانند لوبیا سیاه و لوبیا قرمز در بسیاری از غذاها منبع خوبی از ریز مغذی های حیاتی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم، پروتئین و روی هستند. لوبیا سبز همان گونه لوبیای خشک است، که همراه با غلافش مصرف می شود.

خوردن منظم حبوبات دارای اثرات مثبتی بر سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به سرطان، جلوگیری از کبد چرب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت می باشد.

 

مربا

مربا_ سبز منظر

مربا از گذشته یم عنصر محبوب برای صبحانه بوده که وقتی روی نان یا نان تست می ریزید بسیار خوشمزه است. اما همه مرباها ارگانیک نیستند. ممکن است دارای مواد شیمیایی، مواد نگهدارنده و رنگ های مصنوعی باشند. مربای ارگانیک از مواد طبیعی و بدون افزودنی مصنوعی تهیه می شود.

 

تغییر رژیم غذایی دارای محصولات ارگانیک بیشتر برای حیوانات، محیط زیست و سلامت شما مفید است. اگر به دنبال ایده هایی برای افزودن انواع غذاهای ارگانیک و اسنک های بیشتر به برنامه روزانه خود هستید، انواع غذاهای ارگانیکی که در بالا ذکر کردیم ایده های تازه ای به شما می دهند.

بازگشت به وبلاگ