بازگشت به وبلاگ

کاهو لولو روسو یا لولو روسا که در کشور ما به کاهو فرانسه معروف است یکی از زیباترین کاهوهاست.

کاهو (فرفری) “Lettuce (Curly) ‘Lollo Rossa'” به رنگ قرمز- قهوه ای و کاهو Lollo Bionda به رنگ سبز کم رنگ انواع کاهوهای سریع الرشد و دارای برگهای بسیار برش خورده و تزئینی و لطیف اطلاق هستند.

برگها این کاهوها دارای بافتی ترد، نیمه آبدار، مقاوم با لبه های فرخورده است. طعم کاهو فرانسه تند، تلخ و خاکی است.

 

جغرافیا و تاریخ پیدایش کاهو لولو روسو و لولو بیوندا

کاهو لولو روسو _ سبز منظر
Lollo Rosso & Lollo Biondo لولو روسو بومی ایتالیا است. این گیاه در درجه اول به عنوان یک کاهو مکمکل برای ترکیب با بافت و طعم های مختلف کاهو پرورش داده می شد. این کاهو در فصول سرد رشد می کند و به خاک حاصلخیز، روزهای گرم و شب های سرد نیاز دارد. هنگام برداشت ، برگهای لولو روسو باید حداقل هشت سانتی متر طول داشته باشند و یک لایه خارجی کامل در دسترس باشد که به طور همزمان حذف شود تا رشد ایجاد شود. چندین برداشت را می توان از یک گیاه کرد. به محض تشکیل ساقه مرکزی، گیاه آماده پیچ خوردن است و برگها بیش از حد تلخ می شوند.

ارزش غذایی کاهو فرانسه

در سال 1999 دانشمندان دانشگاه گلاسکو دریافتند که لولو روسو، 100 برابر بیشتر از کاهو معمولی آنتی اکسیدان دارد. همچنین دارای آنتی اکسیدان کوئرستین است. اعتقاد بر این است که با عمل به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی از آسم و آلرژی جلوگیری می کند.

 

خواص کاهو فرانسوی

خواص کاهوی فرانسه _ سبز منظر

  1. تقویت سیستم ایمنی: کاهوی فرانسوی سرشار از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. به همین دلیل می‌تواند در برابر بسیاری از بیماری‌ها که در صورت ضعف سیستم ایمی بروز می‌کنند از بدن محافظت ‌کند.

 

  1. جلوگیری از بیماری قلبی: مصرف کاهو فرانسه می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد و با این کار از قلب محافظت کرده و از برخی بیماری‌های قلبی مانند سکته و حمله قلبی جلوگیری می‌کند.

 

  1. حفظ سلامت پوست: کاهوی فرانسوی به عنوان منبع آنتی اکسیدان، تاثیر مفیدی بر پوست می‌گذارد. به علاوه، باعث جوانی پوست شده و در برابر جوش و آکنه از آن محافظت می‌کند.

 

  1. ضد التهاب: کاهو فرانسه مانند دیگر سبزیجات، خواص ضد التهابی دارد و به عنوان یک عامل ضد التهاب عمل می‌کند. هم تقویت سیستم ایمنی و هم خواص ضد التهابی برای سلامتی عمومی بدن مفید هستند.

 

  1. کاهش خطر سرماخوردگی مکرر و عفونت‌ها: برخی افراد معتقدند کاهوی لولو روسو و لولو بیوندا می‌تواند خطر سرماخوردگی‌های مکرر و عفونت‌ها را کاهش دهد. این خاصیت می‌تواند به خواص ضد التهابی این کاهو به دلیل داشتن مواد مغذی مرتبط باشد.

 

  1. مهار سلول‌های سرطانی: این کاهو به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، رادیکال‌های آزاد و در نتیجه رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند. در واقع، نه تنها سلول‌های سرطانی بلکه هرگونه باکتری مضر و خطرناک را نیز از بین می‌برد.

 

  1. بهبود سلامت استخوان‌ها: در کاهو لولو روسو و لولو بیوندا، مواد مغذی مانند ویتامین K و کلسیم وجود دارد که سلامت استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد.

 

  1. کنترل اضطراب: اضطراب معمولا برای برخی افراد پیش می‌آید و کاهوی فرانسوی انتخابی درستی برای کنترل این وضعیت است.

 

  1. تحریک خواب: تحریک خواب، یکی از خواص کاهوی فرانسوی برای سلامتی است. این برگ قرمز-قهوه ای (بنفش) خوش رنگ به صورت سنتی برای این منظور به کارمی‌رود و به افرادی که دچار مشکل خواب به ویژه در شب‌ها هستند، کمک می‌کند.

 

  1. درمان کم خونی: ویتامین B6 موجود در کاهو قرمز به افزایش تولید گلبول های قرمز خون کمک کرده و با افزایش اکسیژن رسانی به بدن، باعث درمان کم خونی می شود.

 

طبع کاهو فرانسه چیست؟

طبیعت و مزاج کاهو قرمز سرد و تر می باشد. کاهو قرمز سرشار ازویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، منیزیم، آهن، منگنز و فیبر است.

 

راهنمای خرید و نگهداری

خرید کاهو فرانسه _ سبز منظر

هنگام خرید اطمینان حاصل کنید که سر تازه، قوی و سالم را خریداری می کنید. برگها نباید پژمرده باشند. قسمت ریشه را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید پوسیدگی وجود ندارد.

سرها را در یک کیسه بدون گره در یخچال خود نگه دارید.حدودا باید 10 روز دوام بیاورد. هر برگ شل شسته شده یک یا دو روز در یخچال نگهداری می شود.

 

نحوه استفاده از کاهو لولو روسا

نحوه مصرف کاهو فرانسه _ سبز منظر

این نوع کاهو بسیار تزئینی است و رنگ، بافت و حجم را به سالاد می بخشد. برگهای پیچ خورده نیز عملکردی کاربردی دارند، زیرا باعث افزایش سطح شده و از این رو سس سالاد را در برمیگیرند.

از این کاهو در سالاد استفاده کنید. هر دو نوع قرمز و سبز را برای جلوه ای رنگارنگ مخلوط کرده و سس مورد علاقه خود را اضافه کنید.

می توانید با انواع دیگر کاهو مخلوط کرد تا طعم و بافت آن متفاوت شود.

به خوبی با انواع میوه و پنیرها ترکیب کنید.

هنگام آماده سازی ساندویچ روی نان قرار دهید و اجازه دهید لبه های فرفری از کناره ها بیرون بیایند تا از نظر بصری خوشایند باشند.

بدانید که این کاهو به هیچ عنوان مضر نیست. اما قطعا تعادل در مصرف هر مواد غذایی ضروری است. اگر بعد از مصرف کاهو دچار نفخ می‌شوید می‌توانید همراه با نعناع، کرفس و زیره آن را نوش جان کنید تا از نفخ جلوگیری شود.

 

حالا که با کاهو فرانسه بیشتر آشنا شدید بد نیست مقالات کاهو ایرانی، کاهو چینی و فواید استفاده از کاهو را هم بخوانید و نظراتتان را برای ما بنویسید. ما مشتاقانه از نظرات شما در راستای بهتر شدن سایت سبز منظر استقبال می کنیم.

بازگشت به وبلاگ