بازگشت به وبلاگ

درمان یبوست با میوه های پاییزی ملین، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بهبود این بیماری است. اکنون در آستانه فصل پاییز قرار داریم و میوه های پاییزی کم‌کم به بازار می‌آیند. برای همین موضوع این مقاله را به معرفی میوه های پاییزی ملین اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید.

درمان یبوست با میوه‌های پاییزی

یبوست را می‌توان یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها و در عین حال، یکی از آزاردهنده‌ترین آن‌ها دانست. بسیاری از افراد، در مقطعی از زندگی خود با یبوست درگیر هستند و این بیماری علاوه بر مشکلات جسمی‌ای که برایشان ایجاد می‌کند، خلق و خوی آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بدون شک درمان طبیعی یبوست، بهتر از مصرف دارو است. چرا که مصرف داروهای یبوست، قطعاً عوارضی نیز با خود به همراه دارد.

مصرف میوه های پاییزی ملین، راهکار خوبی برای بهبود و حتی درمان یبوست است. می‌توان گفت که پاییز بعد از تابستان، پرمیوه‌ترین فصل سال است، برای همین برای درمان طبیعی یبوست گزینه‌های زیادی پیش روی شما است. در ادامه، ۹ میوه به شما معرفی می‌کنیم که همه آن‌ها میوه های ملین پاییزی هستند.

خرمالو

همانطور که احتمالاً می‌دانید، مواد غذای حاوی فیبر، گزینه‌های مناسبی برای تقویت سیستم گوارش و درمان یبوست هستند. خرمالو یکی از میوه‌هایی است که به دلیل داشتن میزان بالایی از فیبر، یک درمان طبیعی یبوست محسوب می‌شود. فیبر پکتین موجود در خرمالو، این میوه را به یک خوراکی زود هضم و یک ملین عالی تبدیل کرده است. با وجود این، زیاده‌روی در مصرف خرمالو نیز می‌تواند مشکلات زیادی را برایتان ایجاد کند.

خرمالو

ازگیل

ازگیل نیز یکی از میوه های پاییزی ملین است که با استفاده از آن می‌توانید به درمان یبوست بپردازید. ازگیل مقدار زیادی فیبر دارد که این فیبر باعث افزایش تحرک روده می‌شود. می‌دانیم که یکی از دلایل یبوست، عدم تحرک کافی روده است. بنابراین مصرف ازگیل می‌تواند به عنوان یک مسهل و ملین طبیعی عمل کرده و تاثیر زیادی بر رفع یبوست بگذارد.

لیمو شیرین

شاید اکثر ما لیمو شیرین را به خاطر فواید آن در درمان سرماخوردگی بشناسیم. اما لیمو شیرین یکی دیگر از میوه های پاییزی ملین است که راهکار خوبی برای درمان یبوست نیز محسوب می‌شود. لیمو شیرین حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر است که سیستم گوارشی را تقویت و دیواره‌های روده را نرم و منعطف می‌کند. علاوه بر این، ویتامین C موجود در لیمو شیرین، در هدایت بیشتر آب به سمت روده بزرگ تاثیر فراوانی دارد، برای همین به نرم‌تر شدن مدفوع کمک می‌کند.

لیمو شیرین

یکی دیگر از تاثیرات لیمو شیرین برای یبوست نیز، کمک به بهبود سلامت کبد است. از آنجایی که کبد نقش پررنگی در فرآیند هضم غذا دارد، مصرف لیمو شیرین از این طریق نیز به طور غیر مستقیم به بهبود یبوست می‌انجامد.

کیوی

کیوی یکی دیگر از میوه های پاییزی ملین است که مانند بقیه موارد، به دلیل فیبر بالا در این لیست قرار گرفته است. فیبر موجود در کیوی یک راهکار عالی برای درمان یبوست محسوب می‌شود. بهترین روش مصرف کیوی برای درمان یبوست، مصرف آن پیش از خواب است. به این ترتیب سیستم گوارش شما در طول شب پاکسازی شده و دیواره روده‌ها فرصت کافی برای نرم شدن خواهند داشت.

کیوی

پوست کیوی نیز حاوی فیبر است، بنابراین خوردن کیوی با پوست برای یبوست مفید واقع می‌شود. البته در خوردن کیوی با پوست باید محتاط باشید چون ممکن است برای بعضی از افراد ایجاد آلرژی کند.

بالنگ

بالنگ یکی از میوه های پاییزی ملین است که احتمالاً کمتر در مورد آن شنیده‌ایم. از بالنگ در تولید داروهای زیادی استفاده می‌شود و همین، اهمیت این میوه خوش‌طعم را به خوبی روشن می‌کند. بالنگ سرشار از فیبر است که ماده اصلی برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و دفع محسوب می‌شود.

بالنگ

فیبر بالنگ موجب افزایش تحرک روده می‌شود و به رفع یبوست کمک شایانی می‌کند. این میوه باکتری‌های مفید موجود در معده و روده را تقویت می‌کند و در نتیجه تاثیر زیادی بر دفع راحت‌تر مدفوع دارد. اگر از یبوست رنج می‌برید، با مصرف بالنگ به شیوه‌های گوناگون می‌توانید به مشکل خود رسیدگی کنید.

سیب

سیب یکی از میوه‌هایی است که در فصل‌های مختلف سال در دسترس است. انواع سیب در پاییز وجود دارند که تقریباً تمام آن‌ها یک ملین طبیعی محسوب می‌شوند. با این حساب می‌توان گفت سیب از جمله میوه های پاییزی ملین است که می‌توان برای درمان یبوست از آن کمک گرفت. سیب حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است. این فیبر علاوه بر ایجاد تحرک بیشتر در دیواره روده‌ها، باعث افزایش حجم مدفوع و در نتیجه نرمی آن می‌شود. به این ترتیب مصرف سیب برای یبوست یکی از بهترین روش های طبیعی درمان یبوست محسوب می‌شود.

سیب

سیب برای یبوست را به روش‌های گوناگون می‌توان مصرف کرد. نوشیدن آب سیب یکی از راه‌هایی است که می‌تواند فیبر مورد نیاز بدن شما برای اجابت مزاج راحت‌تر را فراهم کند. علاوه بر این می‌توانید سیب را به صورت معمولی مصرف کنید و در کنار آن یک یا دو لیوان آب بنوشید. این روش یک راهکار عالی برای تامین همزمان فیبر و آب بدن است که هردوی آن‌ها به نرم شدن مدفوع و دفع راحت‌تر می‌انجامند.

انگور

لیست میوه های پاییزی ملین، یک عنوان دیگر هم دارد و آن انگور است. انگور هم حاوی مقدار زیادی فیبر است و برای همین به نرم شدن مدفوع و دفع بدون درد آن کمک می‌کند. خاصیت سم زدایی انگور یک ویژگی عالی برای کاهش یبوست است، چرا که یکی از دلایل این بیماریی، ناتوانی سیستم گوارش به دلیل تجمع مواد اضافی و مضر است. در واقع با مصرف انگور برای یبوست، شما هم یک سم‌زدا و هم یک مسهل استفاده می‌کنید که تاثیر بیشتری در رفع خشکی روده خواهد داشت. انگور را به روش‌های مختلف می‌توانید مصرف کنید. هم خوردن انگور و هم نوشیدن آب انگور برای یبوست مفید هستند.

گلابی

بدون شک نمی‌توان لیست میوه های پاییزی ملین را بدون نام بردن از گلابی کامل کرد. گلابی یکی از میوه‌های لذیذ و پر از خاصیت فصل پاییز است که می‌تواند کمک قابل توجهی به درمان یبوست کند. در واقع گلابی یک میوه پاییزی ملین است که چه خوردن خود آن و چه نوشیدن آب گلابی، موجب بهبود یبوست می‌شود. احتمالاً پس از مطالعه بخش‌های پیشین این مطلب، می‌تواند علت تاثیر مصرف گلابی بر درمان یبوست را حدس بزنید. گلابی نیز حاوی مقادیر قابل توجهی از فیبر است. همین فیبر باعث تحرک بیشتر روده و همچنین نرم شدن مدفوع می‌شود. به این ترتیب، مصرف گلابی با آسان‌تر کردن عمل دفع، باعث درمان یبوست می‌شود.

گلابی

زرشک

در انتهای این فهرست، نوبت به زرشک می‌رسد. زرشک یک میوه پاییزی با اثر مسهل است که می‌تواند در درمان یوبست به شما کمک کند. زرشک برای یبوسنت را به شیوه‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید که آب زرشک و دمنوش زرشک از جمله آن‌ها هستند. البته مصرف زرشک را باید در حد تعادل نگه دارید، چرا که می‌تواند باعث حالت تهوع، گیجی و اسهال شود. علاوه بر این، زنان باردار در دوران حاملگی باید از مصرف زرشک خودداری کنند.

خرید میوه های پاییزی ملین

سایت سبز منظر در کنار ارائه مقالات مفید در زمینه تغذیه و سلامتی، امکان خرید میوه آنلاین را نیز برایتان فراهم کرده است. شما در سایت سبز منظر می‌توانید لینک خرید انواع میوه های ملین پاییزی را با قیمت مناسب مشاهده کنید. میوه‌های ارسالی توسط فروشگاه‌های اینترنتی پیشنهادی سبزمنظر، سورت شده و با کیفیت هستند و همچنین به شیوه درست بسته‌بندی و ارسال می‌شوند. برای همین لازم نیست بابت یکدست بودن آن‌ها و یا مشکلات احتمالی در فرآیند ارسال نگران باشید.

بازگشت به وبلاگ