بازگشت به وبلاگ

میوه‌های پاییزی تنوع زیادی دارند و می‌توانند سلایق مختلف را به خود جلب کنند. هر میوه‌ای طبع مخصوص به خود را دارد که بهتر است پیش از مصرف به آن توجه کنیم. به دلیل سرمای هوا در فصل پاییز، استفاده از میوه‌های گرم در این فصل توصیه می‌شود. در این مطلب از سایت سبزمنظر، قصد داریم در مورد میوه های پاییزی با طبع گرم صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی میوه های پاییزی با طبع گرم

پاییز یکی از زیباترین فصل‌ها است که درست مثل رنگ‌های متنوعی که دارد، میزبان میوه‌های مختلفی نیز هست. برخی از این میوه‌ها سرد هستند و برخی هم طبع گرم دارند. یکی از ویژگی‌های اصلی پاییز، سردی هوا است؛ سرمایی که اثر آن را به شکل بی‌حالی و بی‌حوصلگی در خود احساس می‌کنیم. بدون شک اگر بتوانیم بر بی حالی پاییزی غلبه کنیم، لذت بیشتری از این فصل زیبا و پر از رنگ خواهیم برد. این کار با مصرف میوه های پاییزی که طبع گرم دارند امکان‌پذیر است.

این میوه‌ها علاوه بر فوایدی که به بدن ما می‌رسانند، سرمای این فصل را جبران می‌کنند و انرژی بیشتری به ما می‌بخشند. اگر سردمزاج هستید، خوردن میوه های پاییزی با طبع گرم می‌تواند یک راهکار عالی برای تعدیل مزاج شما باشد. در ادامه، به معرفی میوه های پاییزی گرم مزاج می‌پردازیم.

خرمالو

خرمالو یکی از لذیذترین میوه های پاییزی با طبع گرم است. این میوه خوشمزه علاوه بر طعم جذابی که دارد، دارای فواید بسیاری است. خرمالو انرژی و کالری بالایی دارد؛ برای همین برای افراد کم‌انرژی یا لاغر توصیه می‌شود. انرژی و قند موجود در خرمالو، یک راهکار عالی برای بی‌حالی‌های فصل پاییز است. خرمالو طیف وسیعی از ویتامین‌ها را در خود جای داده است که از بین آن‌ها می‌توان به ویتامین C، ویتامین B6 ‌و ویتامین A اشاره کرد.

خرمالو

کلسیم، پتاسیم و منگنز هم از جمله مواد معدنی موجود در خرمالو هستند که هرکدام برای حفظ سلامت بخشی از بدن مفید واقع می‌شوند. از خرمالو به عنوان یک ملین طبیعی هم نام برده می‌شود؛ چرا که حاوی میزان زیادی فیبر است و به تسهیل عمل دفع کمک می‌کند. مصارف خرمالو متنوع است؛ شما می‌توانید علاوه بر خوردن خرمالو به صورت میوه، آن را خشک کنید و یا در تهیه دسر با خرمالو از آن استفاده کنید. مجموع این ویژگی ها باعث می‌شود خرید اینترنتی خرمالو، یک انتخاب عالی برای فصل پاییز باشد.

به

میوه به نیز یکی دیگر از میوه‌های پاییزی با طبع گرم است که طرفداران زیادی هم دارد. این میوه خوشمزه و خاص، کاربردهای زیادی دارد. علاوه بر مصرف به شکل میوه، از به می‌توان برای پخت غذاهای مختلف استفاده کرد. علاوه بر این، خشک کرده میوه به را می‌توانید به عنوان یک ترکیب برای تهیه دمنوش استفاده کنید. این میوه سرشار از ویتامین‌های مختلف است؛ بنابراین فواید مختلفی هم برای سلامت بدن دارد.

یکی از خواص به، کمک به آرامش اعصاب است. پس اگر معمولاً دچار استرس می‌شوید و یا در کنترل خشم خود با مشکل روبرو هستید، خرید اینترنتی به را فراموش نکنید. کاهش فشار خون یکی دیگر از خواص به است. علاوه بر این، افراد لاغر می‌توانند برای افزایش اشتهای خود از به استفاده کنند. این میوه به دلیل داشتن میزان قابل توجهی از آنتی‌اکسیدان‌ها، خواص ضد سرطانی دارد، در نتیجه مصرف آن مخصوصا به افراد سیگاری توصیه می‌شود.

حتماً با خاصیت نرم کنندگی سینه که در به و دانه به وجود دارد هم آشنا هستید. برای بهره بردن از این خاصیت به، کافی است هنگام سرماخوردگی از به استفاده کرده و یا دانه به را در دهان خود نگه دارید.

نارگیل

یکی دیگر از میوه های پاییزی با طبع گرم، نارگیل است. شاید شما هم در مورد فواید مختلف نارگیل چیزهایی شنیده باشید. نارگیل به دلیل انرژی بالایی که دارد، برای افزایش وزن افراد لاغر بسیار موثر است. اما صبر کنید، نارگیل از جنبه دیگری هم می‌تواند به چاق شدن شما کمک کند. مصرف نارگیل، اشتها را افزایش می‌دهد؛ برای همین شما می‌توانید بیش از گذشته غذا بخورید.

نارگیل

نارگیل به سم زدایی و بهبود سلامت سیستم گوارش نیز کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل، خوردن نارگیل می‌تواند در رفع تدریجی یبوست موثر واقع شود و باعث دفع راحت‌تر مدفوع می‌شود. کمک به تقویت قوای جنسی مردان نیز یکی دیگر از خواص نارگیل به شمار می‌رود. جمیع این ویژگی‌ها، نارگیل را به یک میوه خوشمزه و در عین حال مفید برای بخش‌های مختلف بدن تبدیل کرده‌اند.

نارنگی

یکی دیگر از میوه های پاییزی با طبع گرم، نارنگی است. این میوه خوشمزه و دوست داشتنی، حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین C است. این ویتامین به تقویت گلبول‌های سفید بدن کمک می‌کند؛ بنابراین قدرت مقاومت آن‌ها در برابر انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها، افزایش می‌یابد. ویژگی دیگر این میوه خوشمزه پاییزی، تقویت و بهبود وضعیت سلامت پوست است. به عبارت دیگر، شما با خرید نارنگی در واقع یک داروی فوق‌العاده برای جوان نگه داشتن پوست خود خریداری می‌کنید.

نارنگی

یکی از مشکلاتی که با افزایش سن به وجود می‌آید، کاهش کلاژن سازی در بدن است. خرید اینترنتی نارنگی و مصرف آن، سطح کلاژن را افزایش می‌دهد و در نتیجه، چین و چروک‌های پوستی به تعویق می‌افتد. نارنگی یک میوه ضد سرطان نیز هست. شاید بدانید که رادیکال‌های آزاد، مهمترین عامل تخریب سلول‌ها و بروز سرطان‌های مختلف هستند. آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه پاییزی، یک سلاح نیرومند برای مبارزه با اثرات این رادیکال‌ها محسوب می‌شوند. این آنتی اکسیدان‌ها از تخریب و مرگ سلول‌ها جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین احتمال ابتلا به سرطان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

سیب

سیب نیز یکی از میوه های پاییزی با طبع گرم است که می‌توانید از نوش جان کردن آن لذت ببرید. سیب، فواید زیادی برای سلامتی دارد که اگر بخواهیم به تعدادی از آن‌ها اشاره کنیم، می‌توانیم سم زدایی کبد، تقویت سیستم ایمنی، کاهش ریسک ابتلا به انواع مختلف سرطان‌ها و جلوگیری از آلزایمر را نام ببریم. گذشته از این، سیب یک منبع غنی از فیبر نیز محسوب می‌شود، برای همین می‌توانید از آن به عنوان یک درمان طبیعی برای یبوست استفاده کنید.

سیب

نکته جالب در مورد سیب این است که مصرف آن به شیوه‌های گوناگونی ممکن است. برای همین، هر فرد با هر سلیقه‌ای می‌تواند از مزایای آن بهره‌مند شود. با خرید اینترنتی سیب علاوه بر شیوه‌های معمول مصرف سیب، می‌توانید شیرینی‌هایی مثل پای سیب نیز تهیه کنید.

انبه

حالا که داریم میوه های پاییزی که طبع گرم دارند را معرفی می‌کنیم، نباید انبه را فراموش کنیم. انبه یک منبع عالی از بتاکاروتن است که فواید مختلفی برای بدن دارد. پیشگیری از سرطان پروستات، کمک به استحکام مینای دندان و همچنین حفظ نرمی پوست، از فواید بتاکاروتن موجود در انبه است.  علاوه بر این، مصرف انبه میوه در بهبود سرطان روده و سرطان سینه نیز موثر است.

انبه به دلیل طعم خاص و لذیذی که دارد، به راحتی مورد پسند کودکان واقع می‌شود. برای همین می‌توانید ویتامین‌ها و فواید مختلف را برای کودک خود فراهم کنید. یک ویژگی دیگر انبه این است که روش‌های استفاده زیادی دارد. علاوه بر خود انبه و آب انبه، از این میوه می‌توانید در تهیه انواع دسرها و بستنی‌ها استفاده کنید.

گردو

اگر بخواهیم لیست میوه های پاییزی که طبع گرم دارند را کامل کنیم، باید گردو را نیز نام ببریم. مغز گردو یک خوراکی پرانرژی است، لذا اگر فعالیت بدنی زیادی دارید می‌توانید نسبت به خرید اینترنتی گردو اقدام کنید. البته خواص گردو تنها به انرژی و کالری زیاد خلاصه نمی‌شود. افزایش متابولیسم بدن، کمک به کنترل دیابت و همچنین بهبود سلامت پوست، از دیگر خواص گردو هستند که با تهیه این میوه گرم پاییزی به آن‌ها دست پیدا می‌کنید.

گردو می‌تواند برای افراد لاغر مفید واقع شود؛ چرا که فرآیند افزایش وزن را تسهیل می‌کند. اگر مشکل خواب دارید، باز هم می‌توانید از گردو استفاده کنید. مصرف گردو خواب را تنظیم می‌کند و کیفیت آن را بهبود می‌بخشد. گردو را هم در کنار پنیر صبحانه و هم به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده غذا می‌توانید مصرف کنید. همچنین در تهیه طیف وسیعی از شیرینی‌ها و کیک‌ها نیز می‌توان گردو استفاده کرد. این تنوع در کاربرد، باعث شده است بهره مندی از خواص گردو، برای هر سن و سال و هر ذائقه‌ای امکان‌پذیر باشد.

حواستان به میوه های پاییزی حساسیت زا باشد!

یکی از مشکلاتی که ممکن است در پاییز با آن روبرو شوید، حساسیت نسبت به میوه‌ها است. اگر چنین مشکلی دارید، بهتر است در مورد برخی میوه‌ها با احتیاط رفتار کنید. برای مثال، خوردن خرمالوی نارس می‌تواند موجب حساسیت شود. پس اگر سابقه واکنش‌های آلرژیک دارد، از مصرف خرمالوی نرسیده اجتناب کنید. گردو را نیز می‌توان جزو میوه های پاییزی حساسیت زا به شمار آورد، چرا که در برخی افراد می‌تواند باعث حساسیت‌های پوستی و تنفسی شود.

 

بازگشت به وبلاگ