بازگشت به وبلاگ

میوه‌های فصل زمستان از تنوع بالایی برخوردار هستند و تقریباً می‌توان برای هر ذائقه‌ای، یک میوه را پیدا کرد. شاید سرمای هوا در زمستان، برای برخی از ما ناخوشایند باشد، اما با مصرف میوه‌هایی که طبع گرم دارند، می‌توان تا حد زیادی این مشکل را رفع کرد. با ما همراه باشید تا تعدادی از میوه های زمستانی با طبع گرم را به شما معرفی کنیم.

معرفی میوه های زمستانی با طبع گرم

گرچه فصل زمستان در نگاه اول، فصل مناسبی برای عمل‌آوری میوه به نظر نمی‌رسد، اما مانند دیگر فصل‌ها، میوه‌های متنوعی دارد. برخی از این میوه‌ها در مناطق گرمسیری‌تر کشور تولید می‌شوند و برخی دیگر نیز از دیگر مناطق جهان خریداری و به کشور وارد می‌شوند. میوه‌های پاییزی که در شرایط سردخانه‌ای نگهداری شده‌اند نیز به لیست میوه های زمستانی اضافه می‌شوند. تنوع میوه در فصل زمستان به گونه ای است که هم می‌توان میوه های زمستانی با طبع سرد و هم میوه های زمستانی با طبع گرم را بین آن‌ها مشاهده کرد. در ادامه لیست میوه‌های زمستانی گرم به همراه فواید و خواص آن‌ها را خواهید خواند.

موز

اگر بخواهیم لیست میوه های زمستانی که طبع گرم دارند را معرفی کنیم، قطعاً موز یکی از آن‌ها خواهد بود. موز یک میوه سرشار از انرژی است، برای همین توصیه می‌شود اگر فعالیت بدنی بالایی دارید و یا اهل ورزش هستید، آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید. افرادی که از سطح بالای استرس رنج می‌برند، با مصرف موز می‌توانند این وضعیت خود را بهبود ببخشند.

موز
موز از میوه های زمستانی با طبع گرم

مصرف موز همچنین در بهبود هرچه سریع‌تر زخم‌ها و همچنین ارتقای سلامت عمومی پوست موثر واقع می‌شود. با توجه به ویژگی‌هایی که ذکر شد، توصیه می‌کنیم با خرید اینترنتی موز، خود و خانواده خود را از فواید مختلف آن بهره‌مند کنید.

انبه

انبه یکی دیگر از میوه های زمستانی با طبع گرم است که می‌توانید از آن لذت ببرید. انبه یک منبع عالی از بتاکاروتین است و به همین دلیل گزینه خوبی برای پیشگیری از سرطان پروستات محسوب می‌شود. علاوه بر این، مصرف این میوه در بهبود سرطان روده و سرطان سینه نیز موثر است. از دیگر خواص انبه می‌توان به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و کمک به سلامت پوست و مو شاره کرد.

سیب

سیب نیز یکی از میوه های گرم مزاج زمستانی است که می‌توانید در این فصل سرد از آن لذت ببرید. سیب، فواید بسیاری برای سلامتی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سم زدایی کبد، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از آلزایمر و کاهش ریسک ابتلا به انواع مختلف سرطان‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، سیب یک منبع غنی از فیبر است، برای همین یک درمان طبیعی برای یبوست محسوب می‌شود.

سیب را به شیوه‌های گوناگون از فالوده سیب تا آب سیب می‌توانید مصرف کنید. با خرید اینترنتی سیب علاوه بر شیوه‌های معمول مصرف سیب، می‌توانید شیرینی‌هایی مثل پای سیب نیز تهیه کنید.

نارنگی

نارنگی یکی دیگر از میوه های زمستانی با طبع گرم است. ویتامین C ‌موجود در نارنگی، باعث تقویت گلبول‌های سفید بدن می‌شود و آن‌ها را در برابر انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها نیرومندتر می‌کند. ویژگی دیگر این میوه خوشمزه زمستانی، تقویت پوست و حفظ سلامتی آن است. در واقع شما با خرید نارنگی به یک داروی عالی برای جوان نگه داشتن پوست دسترسی پیدا می‌کنید. افزایش سن موجب کاهش میزان کلاژن در بدن می‌شود و این همان چیزی است که نارنگی در جبران آن موفق عمل می‌کند.

نارنگی از میوه های زمستانی با طبع گرم

خرید اینترنتی نارنگی کمک می‌کند تا سطح کلاژن افزایش پیدا کرده و چین و چروک پوست به تعویق بیفتد. آنتی اکسیدان‌های موجود در نارنگی نیز یک سلاح عالی برای مبارزه با اثرات رادیکال‌های آزاد هستند. به این ترتیب از تخریب و مرگ سلول‌ها جلوگیری شده و احتمال ابتلا به سرطان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

آناناس

آناناس یکی از میوه های گرمی در زمستان است که می‌توانید خریداری کنید. این میوه خوشمزه فواید زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش دادن اختلالات گوارشی، کمک به کاهش وزن و کمک به بهبود سلامت قلب اشاره کرد. از دیگر خواص آناناس می‌توان به از بین بردن سنگ کلیه و تسریع فرآیند بهبود زخم‌ها اشاره کرد. اگر می‌خواهید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید یا استخوان‌های نیرومندی داشته باشید، باز هم آناناس یک نسخه عالی برایتان خواهد بود.

خرما

خرما نیز یکی از مواردی است که در لیست میوه های زمستانی با طبع گرم قرار می‌گیرد. خرما یک میوه بسیار مقوی است که به دلیل طبع گرمش، گزینه خوبی برای استفاده در روزهای زمستانی محسوب می‌شود. از جمله خواص خرما برای سلامتی، می‌توان به بهبود وضعیت سلامت قلب، کمک به افزایش وزن و رفع یبوست اشاره کرد. افرادی که از ضعف قوای جنسی رنج می‌برند، با مصرف خرما می‌توانند مشکل خود را به تدریج حل کنند. خرما را به روش‌های گوناگونی می‌توان مصرف کرد که تهیه شیر خرما و یا مصرف آن همراه چای از نمونه‌های آن است.

گردو

اگر به دنبال میوه های گرمی در زمستان هستید، نباید از گردو غافل شوید. مغز گردو یک منبع عالی برای تامین انرژی محسوب می‌شود. برای همین اگر فعالیت بدنی بالایی دارید توصیه می‌کنیم با خرید اینترنتی گردو انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید. گردو علاوه بر انرژی بالا، فواید و خواص بسیار زیاد دیگری نیز دارد. برای مثال، افزایش متابولیسم بدن، کمک به کنترل دیابت و همچنین بهبود سلامت پوست، از خواص گردو هستند. اگر مشکل خواب دارید ، مصرف گردو می‌تواند یکی از راه‌حل‌های مشکل شما باشد، چرا که کیفیت خواب را افزایش داده و آن را منظم می‌کند.

گردو از میوه های زمستانی با طبع گرم

گردو همچنین به افزایش وزن کمک می‌کند، برای همین گزینه خوبی برای افراد مبتلا به لاغری به شمار می‌رود. گردو را هم در کنار پنیر صبحانه و هم به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده غذا می‌توانید استفاده کنید. همچنین در تهیه طیف وسیعی از شیرینی‌ها و کیک‌ها نیز می‌توان گردو به کار برد. بنابراین، شیوه‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از خواص گردو بهره‌مند شوید.

نارگیل

یکی دیگر از میوه های زمستانی گرم، نارگیل است. نارگیل جزو میوه‌هایی است که فواید فراوانی می‌توان برای آن در نظر گرفت. اگر کمبود وزن دارید و می‌خواهید چاق شوید، نارگیل یک انتخاب عالی خواهد بود، چرا که انرژی بالایی دارد. علاوه بر این، مصرف نارگیل از طریق افزایش اشتها میز به افزایش وزن کمک می‌کند. نارگیل به سم زدایی و بهبود سلامت سیستم گوارش کمک شایانی می‌کند. برای همین است که خوردن نارگیل به رفع تدریجی یبوست کمک می‌کند و باعث دفع راحت‌تر مدفوع می‌شود.

کمک به تقویت قوای جنسی مردان نیز یکی دیگر از خواص نارگیل به شمار می‌رود. جمیع این ویژگی‌ها، نارگیل را به یک میوه خوشمزه و در عین حال مفید برای بخش‌های مختلف بدن تبدیل کرده‌اند.

به

میوه به نیز یکی دیگر از میوه‌های زمستانی با طبع گرم است که اتفاقاً طرفداران زیادی دارد. حتما می‌دانید که به را هم به عنوان میوه، هم در غذا و حتی به عنوان یکی از ترکیبات انواع دمنوش می‌توان به کار برد. این میوه سرشار از ویتامین‌های مختلف است و برای همین، فواید مختلفی برای سلامت بدن دارد. یکی از خواص میوه به، کمک به آرامش اعصاب است، پس اگر دچار استرس می‌شوید و یا در کنترل خشم خود دچار مشکل هستید، خرید اینترنتی به را فراموش نکنید.

کاهش فشار خون و کمک به چاقی از طریق بهبود اشتها، از دیگر خواص به هستند. به دلیل داشتن میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها، خواص ضد سرطانی دارد، در نتیجه مصرف آن مخصوصاً به افراد سیگاری توصیه می‌شود. حتماً با خاصیت نرم کنندگی سینه که در به و دانه به وجود دارد هم آشنا هستید. برای بهره بردن از این خاصیت به، کافی است هنگام سرماخوردگی از به استفاده کرده و یا دانه به را در دهان خود نگه دارید.

شما چه میوه دیگری از میوه های زمستانی با طبع گرم می شناسید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

بازگشت به وبلاگ