بازگشت به وبلاگ

استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و مصرف میوه های بهاری برای بارداری می‌تواند نقش مهمی در رشد جنین داشته باشد. علاوه بر این افزایش میزان مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی به خانم‌های باردار کمک می‌کند تا سلامت بدن خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارند. اکثر میوه‌های بهاری دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی‌ای هستند که برای خانم‌های باردار مفید است. در ادامه این مقاله از سبز منظر با ما همراه باشید تا به معرفی میوه های بهاری که برای خانم‌های باردار مفید هستند بپردازیم.

بهترین میوه های بهاری برای بارداری

از آنجایی که خانم‌ها در دوران بارداری برای مصرف قند دارای محدودیت هستند، می‌توانند قند خون را با استفاده از میوه‌ها در میان وعده جبران کنند. و از این طریق ویتامین‌های مفید را نیز برای گذراندن دوران بارداری دریافت کنند. از جمله میوه های بهاری برای بارداری که برای این منظور مناسب هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زردآلو

زردآلو یکی از میوه های بهاری برای بارداری است که به دلیل وجود ویتامین‌های فراوان و مقدار کافی از کلسیم و فسفات به رشد و تغذیه جنین در بدن مادر کمک می‌کند. آهن موجود در زردآلو از بروز آنزیم‌های مضر در بدن کودک جلوگیری کرده و کلسیم به رشد استخوان و دندان‌ها پس از تولد کودک کمک می‌کند.

زردآلو
برای خرید زردآلو اینترنتی اینجا کلیک کنید

پرتقال

پرتقال به منظور حفظ آب بدن و سلامتی مادر یکی از بهترین میوه های بهاری برای بارداری است که ویتامین سی موجود در آن از آسیب سلول‌ها جلوگیری کرده و به جذب بیشتر آهن در بدن کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید بیشتر خانم‌ها به فقر آهن دچار هستند که در دوران بارداری نیز مجبور به مصرف قرص‌های آهن خواهند بود. به همین دلیل مصرف پرتقال می‌تواند به جذب این ماده معدنی در بدن کمک کرده و از مشکلات ناشی پس از تولد جلوگیری کند.

میوه-های-بهاری-برای-بارداری
پرتقال تازه را از اینجا بخرید

علاوه بر این پرتقال منبعی غنی از فولات است که کمبود آن باعث ناهنجاری‌های مغزی و ستون فقرات در تولد جنین می‌شود؛ به همین منظور با مصرف پرتقال می‌توان از این ضایعه جلوگیری کرد.

انبه

هر مادری در دوران بارداری لازم است تا به صورت روزانه ۱۰۰ درصد ویتامین C و 30 درصد ویتامین A دریافت کند. یک فنجان انبه می‌تواند تمامی مواد معدنی را برای بدن مادر باردار تامین نماید. دقت داشته باشید کودکی که با کمبود ویتامین A متولد شود ممکن است ایمنی کمتری نسبت به سایر نوزادان داشته باشد و در خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی و تنفسی قرار بگیرد. به همین دلیل انبه یکی از میوه های بهاری برای بارداری است که می‌تواند به شما در سلامت حفظ بدن کودک‌تان کمک کند.

خرید انبه از فروشگاه های آنلاین

آووکادو

آووکادو جزو میوه های بهاری برای بارداری است که منبعی عالی از اسیدهای چرب غیر اشباع، فیبر، ویتامین‎های B، مس و ویتامین C به حساب می‌آید. علاوه بر این آووکادو حاوی چربی‌های سالمی است که کالری بالایی دارند و  انرژی بدن را افزایش می‌دهند. همچنین آووکادو سلول‌هایی را که وظیفه ساخت پوست و بافت‌های مغزی جنین را بر عهده دارند تقویت می‌کند. یکی از مشکلاتی که اکثر مادران باردار در دوران بارداری خصوصاً در ماه‌های آخر به آن دچار می‌شوند گرفتگی عضلات پا است که پتاسیم موجود در آووکادو می‌تواند به تسکین گرفتگی آنها کمک کند.

انگور

انگور تازه و ارگانیک دارای مواد مغذی‌ای است که به تغییرات بیولوژیک در دوران بارداری کمک می‌کند. پس اگر به دنبال میوه های بهاری برای بارداری به عنوان آنتی اکسیدانی قوی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند هستید، استفاده از انگور گزینه‌ای مناسب خواهد بود. خوردن مقدار زیادی انگور می‌تواند مواد معدنی مانند فیبر، اسیدهای عالی، پکتین، فولات و آنتی اکسیدان‌های فراوان را به بدن شما وارد کند.

انگور
انگور تازه با قیمت مناسب – کلیک کنید

توت ها

توت‌ منبعی سرشار از آب است که برای جذب مواد آلی در بدن عملکرد مناسبی دارد. از جمله مواد معدنی مفیدی که درون توت وجود دارد می‌توان به ویتامین ث، کربوهیدرات‌های سالم، آنتی اکسیدان و فیبر اشاره کرد که همه آنها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

میوه-های-بهاری-برای-بارداری
انواع توت و بری در سبزمنظر

مقدار مجاز مصرف میوه در دوران بارداری

درست است که مصرف میوه های بهاری برای بارداری بسیار مهم است اما باید در میزان مصرف آن حد اعتدال را رعایت کرد. اکثر پزشکان توصیه می‌کنند که خانم‌های باردار حداقل پنج قطعه میوه تازه در طول روز مصرف کنند و از خوردن میوه‌های کنسرو شده، منجمد و خشک بپرهیزند. میزان مجاز مصرف میوه در طول روز به اندازه یک فنجان میوه خرد شده است که می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز برای رشد جنین را فراهم کند. و هم جنین و هم مادر را از ابتلا به بیماری‌ها با نقص‌های ژنتیکی در آینده در امان نگه دارد.

میوه های ممنوعه در دوران بارداری

به طور کلی در حین دوران بارداری مصرف میوه‌‌ای ممنوع نخواهد بود. اما باید در مقدار مصرف آنها دقت کرد. چراکه بعضی از میوه‌ها قند بالایی دارند و ممکن است باعث شوند تا قند و کالری بیشتر از حد در بدن مادر به وجود بیاید و برای او یا جنین خطرناک باشد. علاوه بر این خرید میوه‌های ارگانیک باعث می‌شود تا از میوه‌هایی با کیفیت بالا استفاده کنیم.

چه ساعتی در طول روز برای خوردن میوه مناسب‌تر است؟

برای مصرف میوه های بهاری برای بارداری توصیه ما این است که قبل از هر چیزی در تعادل مصرف آنها دقت و به ساعت مصرف آنها توجه کنید. بهترین ساعتی که برای خوردن میوه پیشنهاد می‌شود در ساعات میان وعده است. یعنی در فاصله بین صبحانه تا ناهار و از شام تا قبل از خواب بهترین زمان برای مصرف میوه های بهاری خواهد بود.

علاوه بر این اگر از رژیم غذایی خاصی استفاده نمی‌کنید می‌توانید خوردن میوه را به همراه صبحانه و شب‌ها قبل از خواب نیز امتحان نمایید. مصرف به موقع و به اندازه میوه‌جات باعث می‌شوند تا علاوه بر بهره‌گیری از خواص غذایی طراوت و شادابی را نیز برای بدن بر ارمغان بیاورید.

مراقب میوه های با طبع سرد باشید

در سه ماهه اول بارداری اکثر خانم‌های باردار ویار دارند و معمولاً در این سه ماه تمایل به خوردن میوه‌های خاص پیدا می‌کنند. این مشکل به دلیل تغییراتی که در متابولیسم بدن به وجود می‌آید رخ می‌دهد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است مصرف بیش از اندازه یک میوه مشکلاتی را در دستگاه گوارش و سیستم متابولیک فرد به وجود بیاورد. میوه‌هایی مانند آلبالو یا گیلاس به دلیل طبع سردی که دارند می‌توانند مشکلات گوارشی را تشدید کنند. بنابراین سعی کنید تا جایی که می‌توانید به مقداری کم از این میوه‌ها استفاده کنید.

خرید میوه از سبز منظر

استفاده از میوه‌های ارگانیکی که برای رشد آنها از آفت کش‌ها و سموم شیمیایی استفاده نشده است، بهترین گزینه برای خانم های باردار و جنین آنها خواهد بود. از آنجایی که بیشتر تره بارهای محلی میوه‌های غیر ارگانیک و با مبلغ بالا در اختیار مشتری قرار می‌دهند، سبز منظر این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا بتوانند میوه های ارگانیک را از فروشگاه‌های میوه و تره بار آنلاین خریداری کنند.

برای این منظور می‌توانید با کلیک روی منوی خرید میوه و انتخاب میوه مورد نظر خود، قیمت‌ها و نظرات کاربران را مقایسه کرده تا خریدی مقرون به صرفه داشته باشید و میوه‌ها در کمترین زمان ممکن به شما تحویل داده شوند.

بازگشت به وبلاگ