بازگشت به وبلاگ

یکی از خوشمزه ترین بخش‌های مربوط به تدارکات جشن عروسی تهیه میوه است. برای انتخاب منوی عروسی، میوه‌های فصل بهترین انتخاب خواهند بود و بهتر است که از خرید میوه‌های استوایی یا عجیب و غریب خودداری کنید. چراکه اکثر مهمانان در جشن عروسی تمایلی به تجربه طعم‌های جدید نخواهند داشت. میو‌های فصل تابستان نسبت به فصول سرد سال تنوع بیشتری داشته و بدین ترتیب گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب در اختیار خواهید داشت. به همین منظور اگر در این فصل مجلس عروسی در پیش دارید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مناسب‌ترین میوه تابستانی برای عروسی و نکات خرید آن آشنا کنیم.

اولین قدم برای انتخاب پک میوه عروسی این است که به سلیقه و علایق مهمانان خود توجه بیشتری داشته باشید. از آنجایی که تعداد و تنوع میوه‌های تابستانی زیاد است سعی کنید که سلیقه مهمانان خود را در نظر بگیرید و از میوه‌های خاص برای جشن عروسی خود استفاده نکنید. برگزاری عروسی در فصل تابستان با انتخاب میوه‌هایی مانند زردآلو، گیلاس، هلو و شلیل همراه خواهد بود که جزو بهترین میوه‌های این فصل محسوب می‌شوند. اما برای آنکه متحمل هزینه‌های زیاد نشوید باید از تهیه میوه‌های وارداتی و لوکس بگذرید؛ زیرا این میوه‌ها انتخاب مناسبی برای جشن عروسی نخواهند بود.

موز، میوه‌ای قابل دسترس در تمام فصول

یکی از میوه‌های مجلسی که در تمام فصول سال قابل دسترس بوده و می‌توانید آن را خریداری کنید موز است. این میوه خوشمزه و در عین حال لاکچری در منوی اکثر میوه‌های جشن عروسی دیده می‌شود. بنابراین شما هم می‌توانید از آن به عنوان یکی از انتخاب‌های میوه تابستانی برای عروسی استفاده کنید. معمولاً برای خرید موز در جشن عروسی برای هر نفر یک عدد در نظر گرفته می‌شود اما اگر قرار است پذیرایی شما به صورت ظروف پذیرایی باشد و مهمانان‌تان تعداد بالایی دارند بهتر است به تعداد نصف مهمان‌ها موز خریداری کنید.

میوه های مناسب عروسی در فصل تابستان

اکثر میوه‌های 3 ماه‌ فصل تابستان با یکدیگر یکسان بوده و در همه آنها موز، سیب، خیار سبز، هلو، شلیل، آلو و گیلاس به فروش می‌رسد. اما در آخرین ماه فصل تابستان و زمانی که هوا رو به سرد شدن می‌رود کیوی نیز از جمله میوه تابستانی برای عروسی است که با سلیقه بیشتر افراد سازگار می‌باشد. پذیرایی میوه در جشن عروسی معمولاً در ظرف‌های بزرگی انجام می‌شود که روی میز مهمان قرار داشته و مرتباً شارژ می‌شود.

میوه‌های خوش خوراکی مثل موز یا شلیل بهتر است به تعداد مهمانان تهیه شده و میوه‌هایی مانند سیب یا کیوی به تعداد نیمی از مهمانان باشد. اما میوه‌ای مانند خیار که معمولاً برای رفع تشنگی در مراسم‌های عروسی بیشتر مصرف می‌شود لازم است تعداد آن کمی بیشتر از مهمانان باشد. به طور کلی سعی کنید میوه‌هایی تهیه کنید که میهمانان شما آن را دوست داشته باشند و در عین حال اسراف هم نشود.

تشخیص تعداد میوه در هر کیلو

یکی از سخت ترین قسمت‌های خرید میوه تابستانی برای عروسی این است که محاسبه کنید چه مقدار میوه باید برای مهمانان تهیه شود.

برای تشخیص تعداد میوه در هر کیلو باید به نوع میوه‌هایی که برای خرید در نظر دارید دقت کنید. برای مثال موز میوه‌ای است که انواع مختلفی داشته و به صورت دانه‌ای و خوشه‌ای به فروش می‌رسد. در این میان باید توجه داشته باشید که معمولاً قیمت موزهای دانه‌ای ارزان‌تر از موزهای خوشه‌ای است. از طرفی موزها دارای چند سایز مختلف هستند که وزن آنها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ گرم متغیر خواهد بود. معمولاً برای اکثر مجالس عروسی از موز‌هایی با سایز ۵ استفاده می‌شود که وزنی بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ گرم دارند.

سیب

سیب هم مانند موز میوه تابستانی برای عروسی است که در اکثر جشن‌ها وجود دارد. معمولاً برای آنکه اسراف بیش از اندازه در تهیه میوه‌ها نشود توصیه می‌کنند از سیب‌هایی با سایز متوسط استفاده شود که وزنی بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ گرم دارند. در نتیجه می‌توان گفت هر یک کیلو سیب شامل ۶ یا ۷ عدد می‌شود.

سیب
برای دیدن بهترین پیشنهادات خرید سیب کلیک کنید

خیار

یکی از پرطرفدارترین میوه‌ها برای خرید جشن عروسی خیار سبز است. خیارهای مجلسی معمولاً بین ۷۰ تا ۹۰ گرم وزن دارند و یک کیلو از آنها شامل ۱۱ تا ۱۴ عدد خیار می‌شود. با توجه به این محاسبات می‌توان گفت خیار جزو با صرفه‌ترین میوه تابستانی برای عروسی است که می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد.

زردآلو و شلیل

زردآلو و شلیل نیز جزو میوه‌های مجلسی با سایزهای کوچکی هستند که وزن تقریبی آنها بین ۵۰ تا ۷۰ گرم خواهد بود و هر یک کیلو از آن به صورت تقریبی شامل ۱۰ تا ۱۵ عدد میوه تابستانی برای عروسی می‌شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که معمولاً میوه‌های فصلی مانند زردآلو و شلیل قیمت بالایی داشته اما چون وزن کمتری دارند انتخاب مناسبی برای مجالسی خواهند بود که قرار است در آن به تعداد مهمان‌ها میوه تهیه شود.

شلیل
خرید شلیل آنلاین با بهترین قیمت

نکات مهم هنگام خرید میوه عروسی

برای خرید میوه تابستانی برای عروسی از میوه‌هایی که همه با آنها آشنایی ندارند در مراسم عروسی خود استفاده نکنید. علاوه بر این سعی کنید از خرید میوه‌هایی مانند انار، پرتقال، لیمو شیرین و … در مراسم خودداری نمایید. زیرا معمولاً در مهمانی‌های رسمی افراد میلی به خوردن این میوه‌های دشوار نخواهند داشت.

هلو جز میوه‌های تابستانی است که سریع له شده و ظاهر زیبای خودش را از دست می‌دهد. بنابراین از خرید این میوه تابستانی نیز خودداری کنید.

بهتر است برای تزیین و زیباتر شدن ظروف میوه مهمان‌ها در مراسم عروسی از انگور سیاه یا سفید و یا گیلاس استفاده کنید.

نحوه پذیرایی در مراسم عروسی چگونه است؟

پذیرایی از مهمانان در مراسم عروسی بسته به تعداد مهمان‌ها می‌تواند به صورت اختصاصی و یا سلف سرویس انجام شود. بنابراین اگر تعداد مهمانان شما زیر ۳۰۰ نفر باشند بهتر است از ظروف میوه خوری پایه دار استفاده کنید که به ازای هر مهمان بین پنج تا شش میوه در ظرف برای پذیرایی وجود داشته باشد. اما اگر تعداد مهمانان مجلس عروسی زیاد هستند بهتر است به شکل سلف سرویس از مهمانان خود پذیرایی کنید.

خرید میوه تابستانی برای عروسی به صورت آنلاین

معمولاً زمان قرارداد با تشریفات عروسی، لیست پذیرایی چند میوه از مهمانان در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید از آن استفاده کنید. اما در صورتی که قرار است خودتان خرید میوه تابستانی برای عروسی و برعهده بگیرید باید حتماً به کیفیت میوه و تازه و مجلسی بودن آنها هنگام خرید توجه داشته باشید. از آنجایی که ممکن است برای برگزاری مراسم عروسی خودتان وقت کافی برای خرید میوه نداشته باشید توصیه می‌کنیم خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید تا هم از کیفیت و سالم بودن میوه‌ها اطمینان حاصل داشته باشید و هم خیال‌تان از بابت انتخاب میوه و حمل و نقل آنها به تالار راحت باشد.

یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های سفارش‌های اینترنتی برای خرید میوه تابستانی برای عروسی این است که می‌توانید از میوه‌های مناسب بهره‌مند شوید و با قیمت‌های پایین‌تری بهترین میوه‌ها را خریداری کنید. بنابراین اگر قصد خرید میوه های تابستانی زیبا و تازه را دارید می‌توانید به صفحه خرید میوه مراجعه کرده و از پیشنهادات موجود، میوه مورد نظرتان را به تعداد دلخواه و در زمان و مکان مورد نظرتان تحویل بگیرید.

بازگشت به وبلاگ