بازگشت به وبلاگ

تغذیه در دوران نقاهت بیماری کرونا به تسریع بهبودی و کاهش علائم آن کمک زیادی می‌کند و می‌تواند نقش موثری در به دست آوردن دوباره سلامتی شما داشته باشد. به همین منظور در این مقاله از مجله سبز منظر می‌خواهیم شما را با چند نوع میوه تابستانه برای کرونا آشنا کنیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اپیدمی ویروس کرونا شرایطی را به وجود آورد که همه افراد جهان بیش از قبل به مصرف میوه و سبزیجات روی آوردند و برای پیشگیری از ابتلا به آن مصرف آن را در رژیم غذایی خود قرار دادند. از آنجایی که ویروس کرونا با تقویت سیستم ایمنی بدن ارتباط مستقیم دارد باید به تغذیه و مصرف میوه‌جات خصوصاً در فصل تابستان توجه بیشتری شود.

لیست چند میوه تابستانه برای کرونا

اگر به هر دلیلی به این ویروس مبتلا شدید و در دوران نقاهت کرونا به سر می‌برید، باید برای از بین بردن آن مایعات زیادی را مصرف کنید. از آنجایی که برای بیماری‌های ویروسی مانند کرونا معمولاً درمان قطعی وجود ندارد، باید از طریق تغذیه و مصرف مواد مغذی و مایعات بهبودی آن را تسریع ببخشیم. به طور کلی مصرف میوه و سبزیجات به دلیل دارا بودن مقدار آب کافی و همچنین میزان کم کالری، برای افرادی که به کرونا مبتلا شدند بسیار مفید است.

میوه‌ها منابع غنی از ویتامین‌های مورد نیاز مانند فیبر، اکسیدان، و فسفر و پتاسیم هستند که برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. میوه‌های تابستانه به دلیل خنک و آبدار بودن گزینه مناسبی برای تامین مواد مغذی بدن هستند که در ادامه لیستی از میوه‌های مفید در فصل تابستان برای پیشگیری از کرونا را در اختیارتان قرار می‌دهیم:

هندوانه

یکی از انواع مفید میوه تابستانه برای کرونا، هندوانه است که نقش مهمی در تامین آب بدن در فصل تابستان داشته و می‌‌تواند به از بین بردن عطش افراد نیز کمک کند. هندوانه دارای مواد مغذی بسیاری از جمله کاراتونوئیدها، ویتامین‌های A، B و C و پتاسیم است که فواید زیادی را برای بدن به همراه دارند. به همین دلیل می‌توانید با مصرف هندوانه در طول هفته علاوه بر پیشگیری از ابتلا به کرونا از بروز بیماری‌های دیگری مانند سرطان، التهاب ریه و بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری کنید.

طالبی و خربزه

طالبی و خربزه نیز مانند هندوانه منابع غنی از ویتامین برای تامین ویتامین‌های بدن هستند که می‌توانند در کنار آن، آب از دست رفته بدن در اثر گرمازدگی در فصل تابستان را نیز به بدن بازگردانند. طالبی دارای مواد مغذی مانند ویتامین A و B6  و فیبر است که به بهبود دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش استرس، مشکلات بی‌خوابی و شادابی پوست کمک می‌کند.

خربزه نیز جزء چند میوه تابستانه برای کرونا محسوب می‌شود که تامین ویتامین‌های C و پتاسیم را برای بدن به عهده داشته و در درمان عفونت‌های ادراری و دفع سموم بدن موثر است. البته در مصرف خربزه باید به این نکته توجه داشته باشید که این میوه جزو میوه‌های حساسیت‌زا بوده و ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد. بنابراین اگر به حساسیت‌های فصلی و آلرژیک مبتلا هستید از خوردن خربزه یا زیاده‌روی در مصرف آن خودداری کنید.

گیلاس؛ میوه تابستانه برای کرونا

ابتلا به ویروس کرونا ارتباط مستقیمی با بالا بودن سیستم ایمنی بدن دارد. هرچه سیستم ایمنی بدن بیشتر باشد در مقابله با ابتلا به ویروس کرونا مقاوم‌تر خواهید بود. یکی از انواع میوه تابستانه برای کرونا گیلاس است که منبع خوبی از ویتامین c بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. از دیگر فواید این میوه آبدار و خوش طعم که در رنگ‌های زرد، قرمز و سیاه در بازار به فروش می‌رسد می‌توان به تقویت گوارش و همچنین پایین آوردن کلسترول خون اشاره کرد.

میوه تابستانه برای کرونا

علاوه بر این گیلاس دارای مقادیر فراوانی از فیبر بوده که به بهبود کیفیت خواب، پیشگیری از سرطان و همچنین جلوگیری از آلزایمر در سنین بالا کمک می‌کند. ملاتونین موجود در گیلاس هم برای تنظیم ساعت داخلی بدن و هم چرخه خواب و بیداری مفید است. به همین دلیل می‌توانید برای بهبود کیفیت خواب خود قبل از خواب یک فنجان آب گیلاس بنوشید.

هلو

اگر به دنبال یک میوه تابستانه برای کرونا هستید تا از طریق آن نیاز روزانه ویتامین C خود را تامین کنید و از خوردن قرص‌های شیمیایی خلاص شوید، هلو جزو بهترین گزینه‌های این موضوع محسوب می‌شود. این میوه غنی از ویتامین‌های گروه A، B و C  است که مواد معدنی موجود در آن به کاهش فشار خون، سطح کلسترول و بهبود کارکرد کلیه‌ها کمک می‌کنند.

کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم موجود در آن نیز به بهبود بینایی، سلامت دندان‌ها و تقویت سیستم ایمنی موثر خواهد بود. هلو جزو میوه‌هایی است که فیبر بالایی داشته و به همین دلیل ممکن است در صورت مصرف بیش از حد آن دچار اسهال شوید. بنابراین می‌توان گفت این میوه برای بیمارانی که مدام به یبوست دچار می‌شوند بسیار مفید است. قابل ذکر است که در دوران نقاهت کرونا باید از ابتلا به یبوست در بدن خود جداً پیشگیری کنید.

زردآلو

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید زردآلو جزو بهترین میوه‌هایی است که نقش مهمی در بهبود کم‌خونی بدن دارد. علاوه بر این زردآلو میوه تابستانه برای کرونا است که غنی از ویتامین c بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند تا در برابر بیماری مقاوم باشید. علاوه بر این زردآلو دارای فیبر و مواد معدنی مانند بتاکاروتن است که به تقویت قلب و چشم و همچنین کاهش فشار خون منجر می‌شود.

میوه تابستانه برای کرونا

ابتلا به افسردگی در سنین بالا به دلیل نبود و فقدان پتاسیم در رژیم غذایی سالمندان است. به همین دلیل توصیه شده است که از زردآلو به عنوان یک انتخاب خوب برای میان وعده سالمندان استفاده شود. قابل ذکر است که زردآلو را به صورت خشک نیز مصرف می‌کنند که نوع خشک شده آن برای افراد مبتلا به یبوست و سوء هاضمه بسیار مفید خواهد بود.

مصرف مایعات برای درمان کرونا

یکی از مهمترین مسائل در بهبودی بیماری‌های ویروسی مانند کرونا مصرف مایعات فراوان است. زیرا مصرف مایعات به دفع سریع‌تر آلودگی‌ها کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که مصرف آب خالی در طول روز برایتان دشوار است، می‌توانید میوه‌هایی را که در این مقاله به شما معرفی کردیم به صورت یخ زده با عرق‌های گیاهی مانند نعنا و گلاب به آب اضافه کنید و آن را در طول روز بنوشید.

در هنگام همه گیری کرونا نیز از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده است که از مصرف چای تیره، قهوه فوری و نوشیدنی‌های که کافئین زیادی دارند خودداری کنید؛ زیرا این مایعات باعث کاهش آب بدن شما می‌شوند.

سخن پایانی

نکته مهمی که در هنگام مصرف میوه تابستانه برای کرونا باید در نظر بگیرید نحوه شستشو و ضدعفونی کردن آنها است که به دلیل شروع این ویروس بیش از گذشته حائز اهمیت است. به همین علت تاکید می‌شود که در هنگام خرید و شستشوی میوه‌ها تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.

شما عزیزان می‌توانید برای خرید میوه‌های مناسب برای پیشگیری کرونا خرید خود را از سایت سبز منظر انجام دهید. در سایت ما تلاش شده تا بهترین فروشگاه‌های موجود را برای خرید اینترنتی میوه‌ها به شما معرفی کنیم تا میوه‌هایی تازه و ارگانیک به دست‌تان شما برسد. برای خرید میوه‌های تابستانه می‌توانید پس از مشاهده فروشگاه‌ها و مقایسه قیمت آنها، خریدتان را بدون دردسر انجام دهید.

بازگشت به وبلاگ