بازگشت به وبلاگ

قبل از پرداختن به لیست میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی باید توجه کنیم که دیابت یک بیماری مزمن است که در صورت عدم کنترل ممکن است به یک بیماری خطرناک تبدیل شود. بیماری دیابت بطور کلی دارای دو مرحله است که در صورتی که وارد مرحله دوم بیماری شود بیمار نیاز به مراقبت‌های پزشکی پیدا می‌کند. اما بهتر است قبل از اینکه بیماری دیابت باعث سمی شدن خون شما شود و کار برای درمان سخت‌تر گردد، با جایگزین کردن ممیوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی در رژیم غذایی به جای مصرف مواد مضر نظیر مواد قندی و کربوهیدرات‌دار، به بدن خود برای پاکسازی و مراقبت بیشتر کمک نمایید.

دلایل مختلفی وجود دارد که ریسک ابتلا به دیابت را در افراد افزایش می‌دهد. بطور کلی وقتی مقدار وجود قند در خون، از حد مجاز افزایش پیدا می‌کند و در ساعات مختلف شبانه روز این میزان در مقادیر بالا قرار می‌گیرد، به معنی آن است که بدن امکان ایجاد تعادل در قند خون را از دست داده و یا امکان دفع قند خون بیشتر از حد نیاز را از بدن ندارد. در هر صورت شما با تقویت سیستم دفع قند خون می‌توانید کمک به‌سزایی به کنترل قند خون در بدن نمایید. حتی اگر میزان انسولین موجود در خون شما به حد کافی نباشد.

میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی

وقتی صحبت از دفع قند خون در بدن می‌شود، باید به سیستم گوارش که وظیفه دفع قند خون را از بدن دارد، سری بزنیم و مطمئن شویم که سیستم گوارش و دفع، بصورت سلامت مشغول انجام کار هستند. مهم‌ترین ارگانی که برای یک دیابتی باید مورد توجه قرار بگیرد، کلیه است. کلیه وظیفه جداسازی قند و اوره و آنزیم‌های کبدی را از مایعات در بدن به‌عهده دارد و یک کلیه سالم می‌تواند این مواد را از بدن دفع نماید.

از طرف دیگر روده‌ها نیز در این چرخه نقش مهمی برعهده دارند. قند از دیواره‌های معده و بخصوص روده وارد جریان خون می‌شود و در این بین عملکرد مناسب روده باعث جلوگیری و تاخیر ورود قند به خون خواهد شد. ما با خوردن میوه‌های مناسب برای دیابت می‌توانیم به بهبود عملکرد در سیستم گوارش و سیستم دفع کمک کنیم و از بروز دیابت پیشگیری کرده یا عوارض آن را بسیار کاهش دهیم.

چه میوه هایی برای افراد دیابتی مناسب است؟

بطور کلی میوه‌هایی که به بهبود عملکرد روده و کلیه کمک می‌کنند، می‌توانند برای افراد دیابتی مناسب باشند. البته برخی از میوه‌ها دارای قند بالا هستند که در صورتی که افراد از قندهای مصنوعی نظیر قند خوراکی، شکر، شکلات و شیرینی استفاده می‌کنند باید به شدت مراقب قند میوه یا همان فروکتوز مصرفی خود نیز باشند. در ادامه میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی را به شما معرفی خواهیم کرد.

میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی

اما میوه‌هایی که بطور قطع می‌تواند به کاهش قند خون در افراد دیابتی کمک کند، میوه‌هایی هستند که عموماً با فیبر بالاتر و قند و چربی پایین‌تری همراهند. البته نباید از تاثیر کربوهیدرات‌ها در بالا رفتن قند بگذریم.

کربوهیدرات‌ها تاثیر مستقیمی بر بالا رفتن قند خون دارند؛ به طوری که یکی از ضرایب اصلی محاسبه قند موجود در مواد خوراکی، ضریب کربوهیدرات در میوه و سایر مواد خوراکی است. تا جایی که به راحتی می‌توانید مطمئن شوید که یکی از مضر‌ترین میوه‌ها و سبزیجات برای افراد دیابتی، سیب زمینی به دلیل بالا بودن میزان کربوهیدرات در آن است. پس ما در جستجوی خود برای پیدا کردن بهترین میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی باید سراغ میوه‌هایی برویم که فیبر بالایی دارند و سایر موارد نظیر قند، چربی و بخصوص کربوهیدرات آنها در مقدار پایینی قرار گرفته است.

میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی

در ادامه قصد این را داریم که میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی را با هم بررسی کنیم و ببینیم که چرا باید این میوه‌ها را در لیست میوه‌های تابستانی خود در نظر بگیریم. در ذهن اطرافیان افراد دیابتی مدام این سوال مطرح می‌شود که برای افراد دیابتی چی خوبه یا میوه های مفید بدون قند کدام میوه‌ها هستند. شاید شما بخواهید برای یکی از عزیزان‌تان از راه دور و بصورت خرید اینترنتی میوه برای افراد دیابتی یک بسته میوه مفید ارسال نمایید. پس اگر تمام این موارد در مورد شما صدق می‌کند، لیست میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی را در جایی ذخیره کنید و یا همین حالا برای خرید اینترنتی میوه اقدام نمایید.

شلیل و هلو

این دو میوه شیرین و خوشمزه و البته معطر، از یک خانواده هستند و بدلیل داشتن مقادیر بسیار بالای فیبر و مقدار چربی بسیار پایین گزینه مناسبی برای میان وعده افراد دیابتی محسوب می‌شوند. فیبر موجود در این میوه‌ها باعث می‌شود هنگامی که در روده‌ها قرار می‌گیرند از جذب قند سایر غذاها در دیواره روده جلوگیری نمایند. و البته به دلیل اینکه یک میوه مناسب برای مبارزه با یبوست محسوب می‌شوند، روده کوچک و بزرگ را کاملاً نرم می‌کنند تا مواد غذایی سریع‌تر از آن عبور نموده و به عمل دفع کمک می‌کنند. حتماً در فصل تابستان یکی از میوه‌هایی که در میان وعده در نظر دارید استفاده کنید، شلیل یا هلو باشد.

البته دقت کنید که اگر قصد دارید این میوه‌ها میوه‌های دیگر را بدون نگرانی مصرف کنید لازم است مصرف روزانه کربوهیدرات و قند مصنوعی خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

سیب و زردآلو

اگر قرار است کربوهیدرات کم و قند سالم به بدن خود برسانید این دو میوه را نیز در لیست یادداشت نمایید. این دو میوه که در فصل تابستان یافت می‌شوند از بهترین میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی به شمار می‌روند؛ به شرطی که مصرف سایر مواد غذایی و ورودی قند خود را در دست داشته باشید، خوردن چند واحد از این میوه در یک شبانه روز مناسب به نظر می‌رسد. البته در صورتی که نیاز به کنترل بیشتر روی قند خون دارید می‌توانید از قبل با یک مشاور تغذیه صحبت کرده باشید، اما بطور عمومی مشکلی در خوردن این میوه‌ها وجود ندارد.

میوه های مفید برای افراد دیابتی

موز و انبه

از میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی و منبع بسیار غنی پتاسیم و ویتامین. به هر حال ضروری است که شما در فصل تابستان قند مورد نیاز بدن را فراهم کنید. قند شیره جان است. هر چند که افراد مبتلا به دیابت باید قند خود را کنترل کنند اما بجای خوردن قندهای مضر مصنوعی، موز و انبه می‌توانند قند و انرژی مورد نیاز شما را در فصول گرم سال تامین نمایند.

انجیر

انجیر یا تین که از آن بعنوان یک میوه بهشتی یاد می‌کنند، بعنوان یکی از میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی هم از آن یاد می‌شود. بهتر است افراد دارای دیابت انجیر تازه مصرف کنند ولی اگر قصد شما صرفاً جلوگیری از بروز دیابت است، انجیر خشک نیز می‌تواند برایتان مناسب باشد. انجیر می‌تواند مقدار بسیار زیادی در تسویه خون، کاهش اوره، چربی و قند خون موثر باشد. پس لطفاً در مصرف انجیر صرفه جویی نکنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم دلایل انتخاب میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی برای شما عنوان کنیم. با افزایش دانش خود در این زمینه می‌توانید به راحتی میوه های مضر برای دیابت را با میوه های مفید برای دیابت تمیز دهید و بهترین انتخاب را داشته باشید. در ضمن مصرف میوه خشک برای دیابت هم مانند میوه برای دیابت است؛ با این تفاوت که به دلیل اینکه حجم میوه‌ها در میوه خشک به دلیل از دست دادن آب موجود در آن کاهش پیدا کرده است، می‌تواند باعث ورود مقادیر بیشتری قند در بدن شما شود که باید در مصرف آن دقت بیشتری داشته باشید و واحد کمتری از میوه خشک را دریافت نمایید.

خرید اینترنتی میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی یک راهکار مطمئن برای تامین مایحتاج یا ارسال هدیه برای افراد دیابتی است که می‌توانید آن را از اینجا با چند کلیک به انجام برسانید.

بازگشت به وبلاگ