بازگشت به وبلاگ

فصل تابستان رسیده است و گرمای هوا از همین حالا کلافه کننده‌ترین اتفاق این فصل به نظر می‌رسد. شاید تنها چیزی که می‌تواند با این کلافگی مقابله کند، یک اسموتی هندوانه خنک و خوشمزه است! به همین خاطر در این مطلب از مجله سبزمنظر به سراغ طرز تهیه اسموتی هندوانه رفته‌ایم. با ما همراه باشید تا هر نکته‌ای که درباره طرز تهیه اسموتی هندوانه می‌دانیم را با شما در میان بگذاریم.

طرز تهیه اسموتی هندوانه – نکات سرآشپز!

طرز تهیه اسموتی هندوانه ساده است اما بسته به ترکیباتی که می‌خواهید به آن اضافه کنید، ممکن است زمان تهیه آن بیشتر یا کمتر طول بکشد. به طور کلی طرز تهیه اسموتی هندوانه نکات ریزی دارد؛ چون 92 درصد این میوه را آب تشکیل می‌دهد ممکن است آخر کار به جای یک اسموتی غلیظ خوشمزه، صرفاً آب هندوانه داشته باشید! پس طرز تهیه اسموتی هندوانه‌هایی که در کافی شاپ‌ها سرو می‌شوند، چگونه است؟

نکته طلایی در فریز کردن تکه‌های هندوانه است. همچنین سایر مخلفاتی که به اسموتی خود اضافه می‌کنید، می‌توانند بافت آن را تغییر دهند. اگر به دنبال یک اسموتی غلیظ و کش‌دار هستید، کمی ماست یونانی وانیلی به ترکیب خود اضافه کنید. همچنین اضافه کردن توت فرنگی می‌تواند یک ترکیب جدید دوست داشتنی به شما بدهد. البته موز یخ زده هم گزینه خوبی برای ترکیب در اسموتی هندوانه است.

چنانچه قصد دارید از اسموتی هندوانه برای لاغری استفاده کنید، قسمت پایانی این مقاله را مطالعه کنید. درباره بایدها و نبایدهای این موضوع توضیحاتی داده‌ایم.‌

ترکیب چه میوه‌هایی با هندوانه خوب می‌شوند؟

تا اینجا متوجه شدیم که می‌توانید از موز و توت فرنگی در اسموتی هندوانه خود استفاده کنید. اما میوه‌های استوایی مانند انبه و آناناس هم گزینه‌های بسیار خوبی هستند. به طور کلی هر چه میوه‌های یخ زده بیشتری به اسموتی خود اضافه کنید، ترکیب غلیظ‌تری خواهید داشت. توجه داشته باشید که بعضی از این میوه‌ها ممکن است طعم غالبی نسبت به هندوانه داشته باشند. پس اگر فقط به دنبال غلیظ‌تر کردن اسموتی هستید اما نمی‌خواهید میوه دیگری، طعم دوست داشتنی هندوانه را تغییر دهد، احتمالاً توت فرنگی بهترین انتخاب خواهد بود.

چه مایعاتی به اسموتی هندوانه خود اضافه کنیم؟

از آنجایی که هندوانه را به صورت تکه‌های یخ در میکسر می‌ریزید، نیاز به مایعی دارید تا بتوانید اسموتی را مخلوط کنید. شیر ساده یا شیر بادام هر دو می‌توانند برای چنین کاری خوب باشند. همچنین آب نارگیل هم تازگی و طعم خاصی به اسموتی هندوانه شما خواهد بخشید. گرچه با اضافه کردن کمی آب هم می‌توانید تکه‌های هندوانه یخ زده را مخلوط کنید.

این افزودنی‌ها را حتماً امتحان کنید!

اگر قرار باشد طرز تهیه اسموتی هندوانه ساده را به شما یاد بدهیم، فوت و فن خاصی باقی نمی‌ماند. همین افزودنی‌ها و ترکیبات جدید هستند که می‌توانند یک نوشیدنی ساده را به یک طعم لذت بخش و خاص تبدیل کنند. پس اگر به دنبال یک ماجراجویی خوشمزه و جذاب هستید، این افزودنی‌ها را هم در اسموتی هندوانه خود امتحان کنید:

  • شیرین کننده: اگر هندوانه‌ای که انتخاب کرده‌اید رسیده باشد، حتماً طعم شیرینی خواهد داشت. اما اضافه کردن نصف قاشق غذاخوری عسل برای یک ترکیب دلچسب و شیرین، پیشنهاد سبزمنظر است.
  • نعنا: آشنای دیرین خانه‌های ایرانی… به جرات می‌شود گفت خنکی و تازگی‌ای که نعنا به هر نوشیدنی‌ای می‌دهد، غیرقابل جایگزین کردن است. چند برگ نعنای تازه به ترکیب اسموتی خود اضافه کنید و لذتش را ببرید!

  • ریحان: اگر طرفدار سبزی تازه در اسموتی هستید، ریحان هم گزینه خوبی برای اضافه کردن به اسموتی هندوانه است.
  • لیمو: تقریباً هر اسموتی را اگر مقدار کمی لیمو اضافه کنید، طعم آن بیشتر احساس خواهد شد. اگر به دنبال یک اسموتی استوایی‌طور هستید، ترکیب هندوانه، لیمو و نعناع درخشان می‌شود؛ امتحان کنید.

طرز تهیه اسموتی هندوانه در کمتر از 2 دقیقه

این دستور تهیه آسان تنها در چند مرحله قابل انجام است. وقتی تکه‌های هندوانه یخ بستند، تمام ترکیبات مورد نظر خود را داخل یک مخلوط کن یا بلندر بریزید. تا جایی که اسموتی نرم و غلیظ زد شود آن را میکس کنید. شیرین کننده دلخواه خود را اضافه کرده و اسموتی را داخل لیوان بریزید. به همین سادگی و خوشمزگی!

مزایای مصرف اسموتی هندوانه چیست؟

  • به خاطر آب بالایی که در بافت هندوانه وجود دارد، این اسموتی یک بمب هیدراته به حساب می‌آید.
  • هندوانه غنی از ویتامین سی، ویتامین A و آنتی اکسیدان‌های فراوان است.
  • با اضافه کردن توت فرنگی به این اسموتی می‌توانید آنتی اکسیدان‌های بیشتر و فیبر هم دریافت کنید.

درباره مزایای هندوانه و توت فرنگی می‌توانید در قسمت میوه‌های تابستانه سایت سبزمنظر بیشتر مطالعه کنید.

آیا اسموتی هندوانه برای لاغری مناسب است؟

طرز تهیه اسموتی هندوانه

یکی از نگرانی‌های افرادی که می‌خواهند اسموتی هندوانه تهیه کنند این است که آیا این نوشیدنی خوشمزه، باعث چاق شدن می‌شود یا نه؛ از آنجایی که درصد بالایی از این میوه را آب تشکیل داده است ممکن است بعد از مصرف آن احساس سیری و پر بودن کنید. اما آب میان بافتی این میوه خیلی سریع از بدن شما خارج می‌شود. گرچه ترکیبات دیگری که ممکن است در اسموتی اضافه کرده باشید تعیین می‌کند که اسموتی هندوانه برای لاغری گزینه مناسبی است یا نه.

هندوانه به خودی خود به دلیل داشتن کالری و چربی پایین، می‌تواند گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در رژیم لاغری باشد. اما اگر به طور مثال در ترکیب اسموتی هندوانه، ماست یونانی یا شیرین کننده‌ای مانند عسل هم اضافه کرده باشید، کالری آنها به صورت جداگانه ممکن است این نوشیدنی را تبدیل به یک نوشیدنی چاق کننده کنند.

برای اینکه مطمئن شوید ترکیبی که آماده می‌کنید، قابل استفاده در رژیم لاغری است، هندوانه‌های خرد شده را هسته‌گیری کنید. سپس آن را با یک فنجان آب ( نه شیر یا سایر ترکیباتی که می‌تواند چربی داشته باشد) در مخلوط کن بریزید. ممکن است در این حالت آن طعم خاص و خوشمزه اسموتی هندوانه‌های آماده بیرون را احساس نکنید، اما از میزان کالری نوشیدنی که می‌خورید مطمئن هستید.

به طور کلی هندوانه به تنهایی شیرینی چندانی ندارد. به همین خاطر ممکن است آب هندوانه یا اسموتی آن کمی بی مزه هم به نظر برسد. به همین خاطر است که در آبمیوه فروشی‌ها و کافه‌ها، در تمام اسموتی‌ها معمولاً شکر اضافه می‌کنند. تا آن طعم شیرین و خوشمزه میوه چند برابر شود.

نکات پایانی:

توجه داشته باشید که هندوانه برای افراد سرد مزاج و کسانی که معده سرد دارند، مناسب نیست. اگر دغدغه لاغری ندارید، می‌توانید در اسموتی هندوانه خود، عسل یا شکر استفاده کنید.

هندوانه برای کاهش فشار خون یک راه حل طبیعی است. همچنین می‌تواند ورم مثانه را درمان کند و به عنوان تقویت کننده معده مورد استفاده قرار گیرد. اما قبل از مصرف بیش از اندازه هندوانه یا اسموتی آن به عنوان یک گزینه دارویی، حتماً با یک پزشک درباره تصمیم خود مشورت کنید.

برای خرید هندوانه تازه به صورت اینترنتی از بهترین فروشگاه‌های تره بار آنلاین می‌توانید از صفحه خرید میوه سایت سبزمنظر استفاده کنید. ما هر آن چیزی که قبل از خرید اینترنتی میوه باید بدانید را توضیح داده‌ایم و بهترین پیشنهادات را برای شما عزیزان گردآوری‌ایم. اگر پیشنهادی درباره طرز تهیه اسموتی هندوانه دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

بازگشت به وبلاگ