بازگشت به وبلاگ

حتما شما با خراب شدن و زود شل شدن میوه ها و سبزی ها مواجه شده اید و گاها خودتان را سرزنش کرده اید که چرا زیاد خرید کردید یا فراموش کردید که مواد غذایی را به موقع مصرف کنید. این مشکل خیلی از آدمهایی است که در دنیای پرسرعت و پرمشغله امروزی فرصت زیادی برای رسیدگی به مواد داخل یخچال ندارند. پس ترفند تازه نگه داشتن میوه ها و سبزی ها به شما حتما کمک می کند تا کمی ذهنتان از بابت این موضوع آسوده شود و نگرانی از بابت زود خراب شدن سبزی ها و میوه ها نداشته باشید.

انواع توت ها را با سرکه بشویید

اولین ترفند تازه نگه داشتن میوه ها_ سبز منظر

قبل از اینکه آنها را در یخچال نگهداری کنید، توت فرنگی، بلوبری و سایر انواع توت ها را با مخلوطی از سرکه و آب بشویید (به نسبت 3:1). این مخلوط باعث ضدعفونی توت ها می شود، که می تواند ماندگاری را تا هفته ها افزایش دهد. با آب بشویید و زمانی که آماده خوردن شد، کاملا خشک کنید. این ترفند تازه نگه داشتن میوه هایی مثل رزبری و توت سیاه و.. است.

کاهو را در حوله کاغذی نگه دارید

اگر کاهو زیادی خریداری کرده اید، اصلا ناراحت نباشد. برگ های باقی مانده را در یک کاسه با یک حوله کاغذی در بالای آن نگهداری کنید، سپس با کیسه پلاستیکی ببندید. حوله رطوبت را جذب می کند و از خیس شدن و قهوه ای شدن برگ ها جلوگیری می کند. وقتی حوله مرطوب خشک شد آن را با یک حوله خیس دیگر تعویض کنید. ترفند دیگری برای تازه نگه داشتن کاهو می خواهید؟ برگ ها را با مقداری نمک بپاشید. این به بیرون کشیدن رطوبت اضافی کمک می کند.

 

آبلیمو را به آووکادو بمالید

ترفند تازه نگه داشتن بروکلی _ سبز منظر

نمی دانید چرا نصفه های آووکادوی شما خیلی سریع قهوه ای می شوند؟ آووکادو دارای آنزیم هایی است که وقتی در معرض اکسیژن قرار می گیرند رنگدانه قهوه ای تولید می کنند. برای جلوگیری از قهوه ای شدن، روی آن کمی آبلیمو بریزید. اسید سیتریک به جلوگیری از قهوه ای شدن حداقل برای یک روز کمک می کند. همچنین می‌توانید تکه‌های آووکادو را با تکه‌های بزرگ پیاز کنار هم نگه دارید، که از اکسید شدن آووکادوی شما جلوگیری می‌کند. تا زمانی که پیاز فقط پوست آووکادو را لمس کند، طعم قابل توجهی نخواهد داشت. فقط فراموش نکنید که آووکادوهای خود را قبل از استفاده حتما بشویید!

ترفند تازه نگه داشتن میوه ها: ملون ها را به برش های بزرگ تقسیم کنید

بهترین راه تازه نگه داشتن میوه هایی مانند هندوانه، طالبی و انبه چیست؟ آنها را به ورقه های بزرگ برش دهید. پس از برش، آنها را در پلاستیک بپیچید و در یخچال قرار دهید. حتما مراقب طالبی ها باشید. پس از خرید از فروشگاه، آنها به رسیدن ادامه می دهند.

 

هویج را با آب نگهداری کنید

ترفند تازه نگه داشتن هویج _ سبز منظر

برای جلوگیری از خشک شدن ظاهر هویج‌های قدیمی، ابتدا برگ‌ های آن‌ها را جدا کنید. می دانید چرا؟ برگ های هویج به طور معمول مواد مغذی را از ریشه خود خارج می کنند. هویج ها را پس از جدا کردن برگ ها در ظرفی پر از آب بریزید و با پلاستیک بسته و در یخچال نگهداری کنید. هویج تازه حدود 3-4 هفته در یخچال ماندگاری دارد.

 

از نصف کردن لیمو خودداری کنید

اگر برای درست کردن غذا یا نوشیدنی فقط به آبلیمو نیاز دارید، به جای نصف کردن آن، یک لیمو کامل را با چنگال یا وسیله دیگری سوراخ کنید. به این ترتیب، می توانید بدون خشک شدن کل لیمو، آن مقدار که نیاز دارید، فشار دهید تا به مقدار نیازتان آبلیمو داشته باشید.

 

پیاز را در جوراب شلواری بپیچید

ترفند عجیبی به نظر می رسد، اما جنس مشبک جوراب به آن اجازه می دهد تا هوای کافی به پیاز برسد و به آنها کمک می کند تا تازه بماند. اما به یاد داشته باشید که پیاز را در یخچال قرار ندهید! پیاز قطعا یکی از غذاهایی است که نباید در یخچال نگهداری شود.

 

بروکلی را در فنجان آب بزارید

ترفند تازه نگه داشتن میوه ها_ بروکلی_سبز منظر

درست مانند هویج، کلم بروکلی عاشق رطوبت است. ساقه کلم بروکلی خود را که برش نخورده در یک فنجان آب قرار دهید یا یک حوله کاغذی مرطوب را روی سر کلم بروکلی بپیچید و در یخچال نگهداری کنید. یکی از ترفندهای تازه نگه داشتن سبزی ها همینه!

 

سیب زمینی را با سیب نگهداری کنید

ترفند تازه نگه داشتن سیب زمینی_ سبز منظر

سیب گاز اتیلن تولید می کند که می تواند سیب زمینی های شما را برای بیش از هشت هفته تازه نگه دارد. با جوانه های مزاحم که تنها پس از چند هفته روی سیب زمینی ها ظاهر می شوند، خداحافظی کنید. فقط مطمئن شوید که سیب زمینی را نزدیک پیاز نگهداری نکنید!

 

ترفند تازه نگه داشتن میوه ها: سیب های برش خورده را در آب نمک خیس کنید

ترفند نگه داشتن سیب برش خورده_سبز منظر

سیب های برش خورده به عنوان یک میان وعده یا تزیین سالاد مناسب هستند، اما باقی مانده های قهوه ای شده جذاب نیستند. برای نگهداری سیب، توصیه می کنیم برش های باقی مانده را در یک کاسه آب نمک سرد خیس کنید تا از اکسیده شدن آن جلوگیری شود (اما نه بیشتر از ½ قاشق چای خوری نمک در هر لیتر آب). پس از پنج دقیقه، برش ها را خشک کرده و در یک کیسه پلاستیکی در بسته در یخچال نگهداری کنید.

 

کرفس را در فویل آلومینیومی بپیچید

ترفند نگهداری از کرفس_ سبز منظر

برخلاف کیسه های پلاستیکی، فویل آلومینیومی اجازه می دهد تا گاز اتیلن در حال رسیدن خارج شود. وقتی اتیلن در یک کیسه پلاستیکی به دام می افتد، باعث از بین رفتن رطوبت و فساد سریعتر می شود.

 

گل کلم را در حوله خیس بپیچید

برای نگهداری گل کلم، یک دستمال کاغذی مرطوب را دور سر گل کلم بپیچید و آن را در یک کیسه پلاستیکی در یخچال قرار دهید. این ترفند نگهداری گل کلم شما را تا 14 روز تازه نگه می دارد! برای نگهداری طولانی‌تر گل کلم، می‌توانید گل کلم را تا هشت ماه منجمد کنید.

 

ترفند تازه نگه داشتن میوه ها: ساقه های موز را پلاستیک بپیچید

در اینجا مجدداً گاز اتیلن مقصر است، اما جدا کردن هر موز از دسته و پیچیدن هر ساقه منفرد با کیسه پلاستیکی می‌تواند از انتشار گاز جلوگیری کند. اما اگر موزهای شما رسیده اند، پوست آنها را بگیرید و در فریزر نگهداری کنید.

 

گوجه فرنگی را خارج از یخچال نگهداری کنید

نگهداری از گوجه فرنگی _ سبز منظر

برای نگهداری صحیح گوجه فرنگی، از گذاشتن آن در یخچال خودداری کنید. گوجه فرنگی ها سرما را دوست ندارند، بنابراین اگر آنها را در یخچال نگهداری کنید، طعم و بافت ایده آل خود را از دست می دهند. آنها را روی پیشخوان قرار دهید و ساقه های آنها را به سمت پایین قرار دهید، زیرا این قسمت از میوه آخرین قسمتی است که می رسد.

 

مارچوبه را به صورت عمودی در یک فنجان آب نگهداری شود

ترفند تازه نگه داشتن میوه ها_ مارچوبه_ سبز منظر

مارچوبه اغلب قبل از اینکه فرصت پخت پیدا کند خشک می شود. اما روشی وجود دارد که آن را به اندازه کافی برای دستورهای غذایی مرطوب نگه می دارد. همانطور که می خواهید گل ها را نگهداری کنید، مارچوبه ها را در حالت عمودی با لبه های بریده شده در یک کاسه یا فنجان آب قرار دهید. آن را در یخچال قرار دهید و یک کیسه پلاستیکی روی سر آن قرار دهید.

 

این موارد تنها تعداد کمی از ترفند تازه نگه داشتن میوه ها و سبزی ها بود که عنوان کردیم. به بخش نگهداری و کاشت سبز منظر مراجعه کنید تا هم راه های کاشت سبزیجات را یادبگیرید و هم نکات بیشتری در خصوص نگهداری از محصولات غذایی را متوجه شوید. راه های دیگری برای تاه نگه داشتن دیگر مواد غذایی وجود داره که شاید شما بیشتر از ما بدونید، پس با ما به اشتراک بزارید.

پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را هم مطالعه کنید:

طریقه شستن سبزی خوردن ساده اما مهم

بررسی نکات مهم در نحوه کاشت بذر در جعبه

کاشت مجدد پیازچه هم در آب و هم در خاک!

 

بازگشت به وبلاگ