بازگشت به وبلاگ

در حالی که تقاضا برای غذای ارگانیک همچنان در حال افزایش است، بسیاری از افراد تعجب می کنند که آیا انتخاب محصولات ارگانیک در مقایسه با انتخاب محصولات غیر ارگانیک برای سلامتی، محیط زیست و مدیریت هزینه ها بهتر است؟ به ویژه که غذاهای ارگانیک اغلب دارای قیمت بالاتری هستند!

محصولات ارگانیک اغلب در راهروهای فروشگاه مواد غذایی قرار دارند و شباهت زیادی به سایر میوه ها و سبزیجات دارند. اگر محصولات ارگانیک بهتراند، چرا بهتراند؟

در سال 2002  وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) یک برنامه صدور گواهینامه ارگانیک را تنظیم کرد تا به نحوه تنظیم و فرآوری غذاهای دارای برچسب ارگانیک کمک کند. بر اساس برنامه ملی ارگانیک USDA (NOP)، غذاهای ارگانیک باید با استفاده از روش های کشاورزی که منابع بازیافت و ترویج تنوع زیستی را پرورش می دهند، پرورش یابند و پردازش شوند. USDA واژه ارگانیک را چنین تعریف می کند: “محصولات ارگانیک بدون استفاده از اکثر آفت کش های معمولی، کودهای نفتی یا کودهای دارای بقایای فاضلاب ها پرورش داده می شوند. حیواناتی که ارگانیک پرورش می یابند باید از غذای ارگانیک تغذیه کرده و به فضای باز دسترسی داشته باشند. به آنها هیچ آنتی بیوتیک یا هورمون رشد داده نمی شود. مقررات NOP استفاده از مهندسی ژنتیک، اشعه یونیزه کننده و بقایای فاضلاب را در تولید و حمل و نقل مواد ارگانیک ممنوع کرده است. ”

 

وقتی صحبت از غذاهای بسته بندی می شود، محصولات دارای برچسب ارگانیک باید حداقل 95 درصد مواد ارگانیک را شامل شوند. در حالی که آنهایی که برچسب 100 درصد ارگانیک دارند، باید فقط دارای مواد طبیعی تولید شده باشند. برچسب های غذایی که روی آنها نوشته شده است “ساخته شده از مواد ارگانیک” باید حداقل 70 درصد آنها از مواد ارگانیک تولید شده باشد.

 

5 روش برای انتخاب محصولات ارگانیک

غذای ارگانیک یک انتخاب عالی برای سلامتی ما و سلامت محیط زیست است. نکات زیر می تواند به شما برای خرید غذای های ارگانیک کمک کند:

 

1. مزرعه یا بازار کشاورزان را پیدا کنید

خرید محصولات ارگانیک از مزرعه_ سبز منظر

خرید مواد غذایی محلی و ارگانیک ایده آل است. از دوستان، اعضای خانواده و همکاران خود بخواهید تا به بازارهای روز محلی یا بازارهایی که فقط در روزهای خاصی از هفته دایر هستند، مراجعه کنند و مواد مورد نیازشان را بخرند.

غذاها و محصولات محلی اغلب طعم دارتر هستند. این غذاها به جای اینکه زودتر چیده شوند تا زمان حمل و نقل و ترانزیت طولانی مد نظر قرار گیرد، در اوج طراوت و تازگی چیده می شوند.

 

2. سوال بپرسید

از پرسیدن سوالات نترسید. پرسیدن اینکه آیا محصولات دارای گواهی ارگانیک هستند؟ با استفاده از روش های ارگانیک رشد می کنند یا به صورت محلی تولید می شوند ؟ هیچ ایرادی ندارد.

با این کار شما به کشاورزان و مدیران فروشگاه ها نشان می دهید که این مسئله برای شما مهم است.

 

3.برچسب مواد غذایی را بخوانید

هنگام جستجوی غذاهای ارگانیک، برچسب های مواد غذایی را بخوانید. غذاهای بسته بندی شده اغلب با مهر و موم ارگانیک معتبر، مشخص می شوند. میوه ها و سبزیجات به طور معمول دارای برچسب هایی هستند که دارای کد نمای محصول (PLU) هستند تا به نحوه تولید غذا کمک کنند. محصولات ارگانیک دارای یک کد 5 رقمی است که با 9 شروع می شود، محصولات معمولی دارای یک کد 4 رقمی هستند که با 3 یا 4 شروع می شود و محصولات اصلاح شده ژنتیکی دارای یک کد 5 رقمی هستند که با 8 شروع می شوند.

 

 4. در حد بودجه خود محصولات ارگانیک خریداری کنید

خرید محصولات ارگانیک و طبیعی_ سبز منظر

بسیاری از افراد با بودجه محدود زندگی می کنند. خرید مواد غذایی فصلی، خرید عمده و… راه هایی برای خرید مواد غذایی ارگانیک با کیفیت و مقرون به صرفه است. در برخی موارد، ممکن است بتوانید با خرید ترکیبی از محصولات ارگانیک و معمولی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

 

5. تعادل را پیدا کنید

در حالی که جستجوی و خرید غذاهای ارگانیک و محلی ممکن است ایده آل به نظر برسد، ممکن است برای همه افراد در هر مکان عملی نباشد. برخی افراد به سادگی به بازارهای محلی یا سوپر مارکت هایی که اقلام ارگانیک زیادی ارائه می دهند، دسترسی ندارند. اما اجازه ندهید این مسئله عامل بازدارنده ای برای خوردن میوه و سبزیجات تازه باشد. مصرف بیشتر غذاها برپایه گیاهی چه به صورت ارگانیک چه به صورت غیر ارگانیک برای سلامتی همه مفید است. سعی کنید تازه ترین و با کیفیت ترین میوه ها و سبزیجات را که می توانید خریداری کنید. اگر که ارگانیک باشند که چه بهتر. اما اگر پیدا نکردید خودتان را عذاب ندهید.

 

چند ماده غذایی که بهتر است ارگانیک انتخاب کنید

  • سعی کنید گوشت قرمز ارگانیک را انتخاب کنید. اگرچه خرید تمام منابع پروتئینی ارگانیک مزایایی دارد (به دلیل مواد شیمیایی کمتر، هورمون ها و استفاده از آنتی بیوتیک ها)، اما بهترین پروتئین برای خرید ارگانیک، گوشت قرمز است.

تحقیقات نشان داده که هورمون های اضافه شده به گوشت گاو ممکن است با افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مرتبط باشد.

علاوه بر این بسیاری از گاوها هنگامی که پرورش داده می شوند انواع آنتی بیوتیک ها را دریافت می کنند و این سطوح آنتی بیوتیک ها در خود گوشت نشان داده می شود. USDA معتقد است این آنتی بیوتیک ها و استفاده رایج از آنها ممکن است منجر به ایجاد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک شود.

انتخاب سبزیجات ارگانیک_ سبز منظر

  • به سراغ میوه ها و سبزیجات ارگانیک بروید. برخی از بهترین محصولات برای خرید ارگانیک میوه ها و سبزیجات هستند. این مواد غذایی بیشترین میزان آفت کش ها و بقایای شیمیایی را در خود دارند.

البته می توانید همه میوه ها و سبزیجات را ارگانیک استفاده کنید. خوب مسلما خرید مواد ارگانیک می تواند هزینه بر باشد و هزینه بودجه غذایی شما را بالا ببرد. روش کشاورزی و تولید کمتر این محصولات آنها را گران قیمت می کند.

میوه هایی که بیشترین مقدار باقی مانده شیمیایی را دارند عبارتند از: سیب، هلو، شلیل، توت فرنگی، انگور، کرفس، اسفناج، فلفل دلمه ای شیرین، سیب زمینی، گوجه فرنگی، گیلاس و کاهو

  • محصولات لبنی ارگانیک را انتخاب کنید. مشابه محصولات گوشت گاو، محصولات لبنی نیز می توانند توسط مواد شیمیایی، هورمون ها و آنتی بیوتیک هایی که گاوها هنگام تغذیه به آنها آلوده می شوند نیز آلوده شوند.

شیر بخش مهمی از غذاهای لبنی مصرف شده را تشکیل می دهد. مطالعات نشان داده است که شیر معمولی دارای سطوح بالاتری از هورمون های rBST یا rBGH است که ممکن است با سرطان های خاصی در انسان ارتباط داشته باشد، هرچند این امر قطعی بیان نشده است.

اگر بچه دارید یا خودتان مقدار زیادی شیر می خورید، از شیر ارگانیک در اوتمیل یا  برای تهیه اسموتی استفاده کنید.

محصولات لبنی ارگانیک _ سبز منظر

 

  • غذاهای ارگانیک کودک بخرید. اگرچه هیچ تفاوت تغذیه ای بین غذای معمولی و ارگانیک کودک وجود ندارد، اما خرید غذای ارگانیک کودک ایده خوبی است. زیرا نوزادان و کودکان سیستم دفاعی بدنشان به اندازه یک فرد بالغ، بالا نیست و مستعد ابتلا به برخی از بیماری های گوارشی هستند.

علاوه بر این اگر خودتان از ابتدا غذای کودک خود را تهیه می کنید، از گوشت ها و محصولات 100٪ ارگانیک می توانید استفاده کنید.

 

مقالات مرتبط:

نقش کشاورزی در محصولات و غذای ارگانیک در ایران

چرا محصولات ارگانیک برای سلامتی ما و زمین مفیدتر هستند؟

خواص غذاهای ارگانیک بیش از آنچه که شما تصور می کنید

بازگشت به وبلاگ