بازگشت به وبلاگ

برای داشتن محصولات تازه، کاشت آنها در باغچه خانه بهترین روش است. با استفاده از این روش شما می توانید از محصولات سالم و مرغوب که محصول دست خودتان هستند استفاده کنید و از این طریق در هزینه های خود صرفه جویی کنید. اگر قصد دارید که صیفی جاتی مانند گوجه فرنگی، خیار و … را در باغچه های خود کاشت کنید این مقاله از مجله سبز منظر را از دست ندهید؛ چرا که  قصد داریم نحوه کاشت صیفی جات در باغ را با هم بررسی کنیم.

نکات مهم در نحوه کاشت صیفی جات در باغ

در این قسمت با ۱۰ نکته برای کاشت صیفی جات در باغ که توسط انجمن ملی باغبانی توصیه شده است آشنا می شوید:

1. انتخاب مکان مناسب

در نحوه کاشت صیفی جات در باغ انتخاب محل مناسب یکی از مهمترین نکته ها است. محل مناسب برای کاشت صیفی جات باید دارای آفتاب فراوان، فضای کافی و نزدیک به منبع آب باشد. همچنین برای جلوگیری از از فرسایش خاک بهتر است که یک منطقه هم سطح را پیدا کنید.

2 انتخاب صیفی جات

برای کاشت صیفی جات توجه به آب و هوا، فضا، سلیقه و سطح تخصص خود دقت داشته باشید و بر اساس آن محصولات را انتخاب کنید. توصیه می شود که افرادی که در این کار تازه وارد هستند از محصولات و صیفی جاتی که نحوه کاشت آسان تری دارند استفاده کنند. مانند گوجه فرنگی، خیار، فلفل و …

3. خاک را آماده کنید

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در نحوه کاشت صیفی جات در باغ خاکی است که برای محصول استفاده می کنید. بهتر است که کمپوست و کودهای طبیعی را در باغ خود مخلوط کرده و برای خاک صیفی جات از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید میزان اسیدیته خاک خود را توسط فروشگاه های لوازم باغبانی که این کار را انجام می‌دهند آزمایش کنید و طبق آن مکمل‌های غذایی را برای گیاه خود تهیه کنید. اما اگر به دنبال روشی راحت تر هستید می توانید به سادگی خاک مخصوصی که در فروشگاه‌های لوازم باغبانی به صورت عمده به فروش می رسد را خریداری کنید و برای گیاهان خود استفاده کنید.

4. تاریخ کاشت را یادداشت کنید

توجه داشته باشید که شرایط رشد گیاهان در فصول مختلف با هم متفاوت هستند. برای مثال صیفی جاتی که در فصل بهار کاشته می شوند باید تا قبل از رسیدن به فصول گرم برداشت شوند. بنابراین دقت داشته باشید که همه دانه ها را به طور همزمان نکارید و برای اصولی بودن نحوه کاشت صیفی جات در باغ خود تاریخ کاشت آن را ابتدا بررسی کرده و طبق آن هر گیاه را در ایده‌آل ترین شرایط بکارید.

5. کاشت اصولی بذر ها

یکی دیگر از مسائلی که در نحوه کاشت صیفی جات در باغ باید به آن توجه داشته باشید اندازه عمق خاک و فاصله بذرها از یکدیگر است. بنابراین قبل از کاشت بذر خود از میزان فاصله و عمقی که باید در داخل خاک قرار گیرد  اطمینان پیدا کنید.

6. آبیاری مناسب

نحوه کاشت صیفی جات در باغ

برای آبیاری گیاهان خود تقویمی تهیه کنید تا خاک آن در تمام طول فصل رشد، به طور یکنواخت مرطوب باشد. برای مثال می توانید از سیستم آبیاری قطره ای برای رشد بهتره گیاه خود استفاده کنید.

7. از بین بردن علف های هرز

موثرترین راه برای جلوگیری و یا از بین بردن علف‌های هرز مالچ کاری است. برای این کار یک لایه مارچ ارگانیک به ضخامت ۲ تا ۴ سانتی متر به خاک باغچه خود اضافه کنید تا علف های هرز محصولات شما را تهدید نکنند. اگر در  باغ خود علف‌های هرز مشاهده کردید آن را به گونه‌ای از خاک بیرون بکشید که کل ریشه آن خارج شود.

8. کوددهی

 

نحوه کاشت صیفی جات در باغ

برای اصولی بودن نحوه کاشت صیفی جات در باغ از کود استفاده کنید. برای این کار خاک خود را کمی صاف کرده و کود را به آن اضافه کنید.

9. به گیاهان خود فضای بیشتری بدهید

همانطور که گفته شد بهتر است راهنمای فاصله بین بذر ها که روی بسته آنها درج می‌شود را مطالعه کنید و طبق آن، بذرها را بکارید. اگر احساس کردید یکی از صیفی جات شما رشد زیادی داشته و فضا را برای بذرهای دیگر اشغال می کند بلافاصله آن را هرس کنید.

10. برداشت صیفی جات

پس از یادگیری نکات مهم در نحوه کاشت صیفی جات در باغ، نوبت به برداشت آنها می‌رسد. سعی کنید صیفی جات خود را تا زمانی که تازه و لطیف هستند برداشت کنید. اگر قصد دارید که از محصولات خود دوباره استفاده کنید باید برای برداشت آن ها ساقه را از فاصله 5 سانتی از سطح زمین بچینید و از برداشت صیفی جات تازه و حاصل دست خودتان لذت ببرید.

توصیه می‌کنیم برای اطلاع از صیفی جاتی که مناسب برای فصول مختلف هستند، مقاله‌ ما در مورد معرفی محصولات مناسب برای کاشت صیفی جات در بهار را مطالعه کنید. ممنون که با ما تا پایان این مطلب همراه بودید.

بازگشت به وبلاگ