بازگشت به وبلاگ

تابستان فصل مناسبی برای سرماخوردگی است. از طرفی شرایط سرماخوردگی به دلیل اینکه رعایت نمی‌کنیم و پوشش کافی نداریم آسان‌تر از سایر فصول است و از طرفی دیگر شرایط برای درمان آن نیز آماده‌تر است. اول از همه به این دلیل که هوا آنچنان سرد و خشک نیست که بیماری طولانی شود و از طرفی انواع میوه های تابستانی مناسب سرماخوردگی در دسترس هستند و به راحتی می‌توانید خود را درمان کنید. با سبزمنظر همراه باشید تا بیشتر درباره میوه های تابستانی مناسب سرماخوردگی توضیح دهیم.

میوه های تابستانی مفید برای سرماخوردگی کدامند؟

میوه های تابستانی ضد سرماخوردگی میوه‌هایی هستند که منابع غنی از ویتامین‌های مختلف بخصوص ویتامین سی به حساب می‌آیند. اما میوه‌های تابستانی که ویتامین c دارند کدام میوه‌ها هستند و چگونه می‌توان آنها را تشخیص داد؟

تصور بر این است که میوه‌های تابستانی حاوی ویتامین ث، از خانواده مرکبات هستند و سایر میوه ها برای سرماخوردگی تاثیر چندانی ندارد. در این مطلب سعی داریم که با هم بررسی کنیم که آیا سایر میوه های تابستانی برای درمان سرماخوردگی موثر هستند یا خیر؟

هندوانه

شاید کمی عجیب باشد ولی دو ویژگی هندوانه آن را بعنوان یک میوه موثر و شاخص برای درمان سرماخوردگی کاندید می‌کند. معمولاً یکی از مشکلاتی که بیمار سرماخورده و مبتلا به آنفولانزا دارد، کم شدن میزان آب، مایعات و املاح بدن است. این موضوع گاهی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

هندوانه به تنهایی می‌تواند بخش زیادی از آب از دست رفته بدن را تامین کند؛ در کنار این واقعیت که هندوانه، منبع غنی ویتامین‌های مختلف محسوب می‌شود و یکی از میوه های تابستانی حاوی ویتامین c است که برای سرماخوردگی و درمان آن می‌تواند مفید باشد. مصرف متعادل این میوه در ایام سرماخوردگی می‌تواند روند بهبودی بیمار را تسریع کند و شما را از عوارض این بیماری دور نگه دارد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی در دسته میوه‌ها قرار ندارد؛ اما وقتی صحبت از سلامتی است باید سراغ گوجه فرنگی را بگیریم. در بسیاری از نقاط کشور گوجه فرنگی میوه تابستانی است اما در برخی مناطق این میوه در فصول زمستان و بهار نیز برداشت می‌شود.

در لیست میوه های تابستانی تب بر شاید گوجه فرنگی جایگاه خوبی داشته باشد. خوردن یک لیوان گوجه فرنگی بصورت روزانه نیاز بدن شما را به ویتامین سی بر طرف می‌کند و همچنین نیاز شما به سایر ویتامین‌ها بخصوص ویتامین آ تا حد زیادی تامین خواهد شد.

آلو از میوه های تابستانی مناسب سرماخوردگی

نظر شما درباره آلو چیست؟ آیا آلو هم میوه تابستانی دارای ویتامین سی به حساب می‌آید یا خیر؟ پاسخ مثبت است. انواع آلو که در فصل تابستان در سرتاسر کشور در دسترس است، تاثیر بسیار زیادی در بهبود سرماخوردگی شما خواهد داشت. البته این میوه از آن دسته نیست که بتوانید به مقدار زیاد آن را در یک روز مصرف کنید؛ زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند سیستم گوارشی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

همانطور که گفته شد میوه آلو، یک میوه تابستانی دارای ویتامین سی بوده و انتخابی مناسب بعنوان میوه تابستانی برای سرماخوردگی است. پس اگر شما هم سرماخورده‌اید یا در معرض سرما خوردگی هستید با مصرف آلو سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

ملون

ملون و آب ملون می‌توانند به عنوان یک وعده غذایی در نظر گرفته شوند. یک میوه کامل با مقادیر بسیار زیادی ویتامین که می‌تواند به شما برای بالا بردن توان سیستم ایمنی بدن کمک کند. قطعاً یکی از میوه های تابستانی مناسب سرماخوردگی ملون است. این میوه از اواخر بهار به سبد میوه‌ها اضافه می‌شود و تا پایان تابستان و اوایل پاییز نیز در دسترس است.

شلیل

شلیل در واقع نسخه اصلاح شده هلو بوده و از لحاظ کیفیت و مزه کمی پر طرفدارتر از میوه هلو است. شلیل از هر نظر برای مقاوم‌سازی سیستم ایمنی بدن شما آماده به خدمت است. بهتر است در فصل گرما این میوه را در لیست میوه‌ها در نظر بگیرید. شاید اگر از کسی در مورد بهترین میوه های تابستانی مناسب سرماخوردگی سوال کنید، بلافاصله شلیل را به شما معرفی نکند؛ ولی این میوه به راستی که در درمان سرماخوردگی موثر است.

این میوه تابستانی و معطر حاوی مقادیر بسیار بالایی از ویتامین آ و ویتامین ث است. به همین علت بدن شما را در مقابل سرماخوردگی ایمن می‌کند و اگر سرما خورده باشید روند بهبود را تسریع خواهد کرد. شلیل علاوه بر این بر روند بهبود در بیماران سرطانی نیز موثر ظاهر شده است. وجود نوعی آنتی اکسیدان در این میوه، تاثیرات مهمی در بدن شما شکل می‌دهد.

طالبی

طالبی، گرمک، دستنبو، جانا و سایر میوه‌های هم خانواده نیز همانند ملون در درمان بیماری‌های فصلی و بیماری‌هایی بسیار موثر هستند که به جهت ضعف ایمنی بدن دچار آن می‌شوید. خوردن آب طالبی نیز همان تاثیر را دارد به شرطی که مراقب افزایش قند خون خود باشید و در مصرف آن دقت نمایید.

طالبی برای سرماخوردگی

نکته‌ای که در هنگام آب گیری این نوع میوه‌ها باید در نظر بگیرید، اضافه نکردن شکر است. متاسفانه مدت‌هاست در میوه فروشی‌ها برای شیرین کردن انواع معجون حاوی طالبی، شکر اضافه می‌کنند. شاید خوردن این نوع آبمیوه در کوتاه مدت و در لحظه برای شما لذت‌بخش به نظر برسد؛ اما آثار سوء مصرف قند و شکر بدن شما را تحت تاثیر خواهد گذاشت. بهتر است از مصرف آب طالبی‌‌های متفرقه که از فرایند تولید آن اطمینان ندارید صرف‌نظر کنید. بهترین گزینه برای مصرف طالبی و آب طالبی، خرید میوه طالبی بصورت آنلاین و اینترنتی است؛ که می‌توانید آب این میوه را بعد از خرید در خانه آماده و میل نمایید.

گیلاس و آلبالو

این دو میوه که در فصل تابستان و ابتدای پاییز در سبد خرید تره بار شما جا خوش می‌کنند، ضمن اینکه بسیار خوشمزه‌اند، در درمان سرماخوردگی نیز موثر هستند. هر دو میوه گیلاس و آلبالو به عنوان منابع غنی ویتامین و آنتی اکسیدان به شمار می‌آیند که می‌توانند بدن شما را در مقابل سرماخوردگی قوی‌تر کنند.

میوه های مضر برای سرماخوردگی در فصل تابستان

بهتر است در مصرف میوه‌هایی که ممکن است سیستم گوارش شما را به هم بریزد، محتاط باشید. سیستم گوارش بدن به شرطی که در سلامت کامل کار کند، املاح و مواد معدنی بدن را ذخیره کرده و از ضعف عمومی در بدن شما جلوگیری می‌کند. حالا اگر در مصرف میوه های تابستانی زیاده‌روی کنید، اوضاع فرق می‌کند؛ اسهال و بیرون‌روی بیش از حد، می‌تواند بدن شما را آسیب پذیر کند و مقدار آب بدن را کاهش دهد.

این موضوع یک تهدید جدی برای افرادی است که سرماخوردگی را در فصل تابستان تجربه می‌کنند. اما در صورتی که مراقب میزان آب بدن خود باشید میوه های تابستانی مناسب سرماخوردگی بهترین درمان طبیعی هستند.

آب میوه های تابستانی مناسب سرماخوردگی

آب میوه‌های طبیعی و تازه گرفته شده می‌توانند تاثیر خوبی بر روند بهبود بیمار مبتلا به سرماخوردگی در فصل تابستان داشته باشند. وظیفه آب‌میوه، رساندن پروتئین و ویتامین کافی به بدن برای بالا بردن سیستم ایمنی است. گاهی حتی خوردن آب میوه، بهتر از مصرف خود میوه به نظر می‌رسد. به این دلیل که مقادیر بالای ویتامین سی می‌تواند از طریق آب‌میوه به بدن وارد شود.

آب هویج، آب کیوی و آب هندوانه از آب میوه‌های موثر هستند؛ اما اگر بخواهیم کمی جلوتر برویم، آب چغندر به همراه کمی آب سیب و آب زنجبیل یک معجون فوق العاده برای سرماخوردگی محسوب می‌شود.

خرید اینترنتی میوه های تابستانی مناسب سرماخوردگی که در بالا به آنها اشاره کردیم، بهترین راه برای تهیه این میوه‌ها در شرایط بیماری است. فرقی ندارد که خدایی ناکرده خود شما بیمار شده باشید یا یکی از دوستان و آشنایان شما؛ بهتر است با خرید میوه‌های مقوی به صورت آنلاین، به خود و دوستان‌تان هدیه‌ای ارزشمند بدهید.

بازگشت به وبلاگ