بازگشت به وبلاگ

میوه های تابستانی با طبع گرم میوه‌هایی هستند که خوردن آنها در فصل تابستان به همه توصیه می‌شود. البته بطور طبیعی میوه تابستانی طبع گرم برای افرادی که خودشان دارای طبع گرم هستند توصیه نمی‌شود. اما از آنجایی که بیشتر افراد دارای طبع سرد و تر یا سرد و خشک هستند و غلبه این طبایع در جامعه بیشتر از طبع گرم است، لذا توصیه شده که میوه های تابستانی طبع گرم در برنامه غذایی تابستانه شما قرار داشته باشد.

میوه شیرین تابستانی معمولاً همان میوه گرم تابستانی است. با یک نگاه گذرا به لیست میوه های تابستانه با طبع گرم متوجه خواهید شد که هر چه میوه شیرین تابستانی وجود دارد، در این لیست جا خوش کرده است. البته این معیار خوبی برای شناخت بیشتر در میوه های گرم تابستانه نیست؛ زیرا میوه‌هایی هم که در دسته میوه‌های گرم قرار نمی‌گیرند بعضاً شیرین و خوشمزه هستند.

میوه های تابستانی با طبع گرم و خشک کدام هستند؟

در اینجا برخی از میوه های تابستانه با طبع گرم و خشک معرفی می‌شود. میوه‌ها طبایع مختلفی دارند و ممکن است یک میوه در جایی بین طبع گرم و تر و طبع گرم و خشک قرار بگیرد؛ در این لیست سعی شده تا حد ممکن میوه‌هایی که به طبع گرم و خشک معروف هستند آورده شود.

خرما

شاید شاخص‌ترین میوه گرم و خشک که در فصل تابستان در دسترس شما قرار دارد، میوه درخت نخل یا خرماست. انواع خارک، رطب، پیارم، زاهدی، خاصویی و خرمای آلویی و انواع دیگر خرما در این لیست قرار می‌گیرند. از آنجایی که هر 100 گرم خرما دارای 277 کیلو کالری است یک میوه پر کالری و مقوی نیز محسوب می‌شود. هر یک عدد خرما چیزی حدود 20 کالری دارد. این میوه خاصیت ضد سرطان دارد و بسیار خوشمزه و مقوی است. خوردن خرما بصورت روزانه توصیه شده می‌شود.

به

در ادامه لیست میوه های تابستانی که طبع گرم دارند به یک میوه گرم و خشک دیگر می‌رسیم. به، این میوه معطر بهشتی را به انواع طرق مختلف مصرف می‌کنند. از صبح که بصورت مربا در سفره صبحانه شما قرار می‌گیرد تا دم نوش به که تسلی‌بخش انواع زخم معده و بیماری‌های دستگاه گوارش است. تا جایی که به در غذاهای خوراک و خورشتی طعم ویژه و عطر خود را به رخ می‌کشد. میوه به، به ازای هر 100 گرم متوسط 30 کیلو کالری انرژی تولید می‌کند.

نارگیل

این میوه که بیشتر بصورت وارداتی در ایران مصرف می‌شود از کشورهای فیلیپین و هند و اندونزی به جهان صادر می‌شوند و یک میوه با طبع گرم و خشک است. مصرف این میوه که در فصل تابستان بصورت تازه نیز یافت می‌شود، برای افرادی که دارای ناراحتی قلبی هستند توصیه شده است. این میوه را می‌توان بصورت پودر نیز مصرف کرد.

میوه های تابستانی با طبع گرم

نارگیل در صنایع شیرینی پزی و صنایع آرایشی و بهداشتی جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از مهمترین میوه‌هایی است که خاصیت جوان‌سازی پوست و ضد پیری دارد. وجود انواع آنتی اکسیدان در نارگیل این میوه را ارزشمند و خاص می‌کند. دقت داشته باشید که این میوه تابستانه با طبع گرم خشک به ازای هر 100 گرم، 354 کیلو کالری انرژی آزاد می‌کند و از میوه‌های مقوی و انرژی‌زا به حساب می‌آید.

انبه

شاید بهتر بود انبه در صدر لیست میوه های تابستانه با طبع گرم و خشک قرار می‌گرفت. زیرا این میوه بعنوان منبع غنی انواع ویتامین و مواد معدنی به عنوان پادشاه میوه‌ها شناخته می‌شود. این را هم بگوییم که در برخی از منابع از این میوه بعنوان میوه گرم و تر یاد می شود. یک میوه که از هر نظر سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و بدن را برای مقابله با سرطان تجهیز می‌کند.

انبه کنترل کننده سطح کلسترول بدن است و به علت دارا بودن مقادیر بسیار زیاد فیبر در ترکیبات خود، حس سیری زیادی به شما می‌دهد که می‌تواند در کاهش وزن و لاغری نقش مهمی را ایفا نماید. اگر انبه را بصورت تازه مصرف نمایید به ازای هر 100 گرم از این میوه تنها 84 کیلوکالری دریافت خواهید کرد. اما دقت کنید که مصرف این میوه بصورت خشک به ازای هر 100 گرم 319 کیلوکالری آزاد می‌کند که بجای لاغر شدن بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند. پس شاید بهتر باشد خرید میوه انبه را در برنامه خود قرار دهید.

میوه های تابستانی با طبع گرم و تر کدام هستند؟

تعدد میوه در فصل تابستان بسیار بیشتر از سایر فصول است. میوه های گرم تابستانه نیز بخش قابل توجهی از میوه‌ها هستند که در ادامه مشاهده می‌کنید. اما ذکر این نکته اهمیت دارد که در صورتی که تمایل به ایجاد تعادل در اخلاط خود هستید و تمایل دارید با مصرف متعادل در انواع طبایع میوه های تابستانی بدن خود را متعادل کنید، توصیه می‌کنیم از متخصص این حوزه مشاوره بگیرید.

زیرا مصرف بیش از حد یا کمتر از مقدار لازم از میوه‌های یک طبع خاص ممکن است طبع شما را بهم بریزد و دچار مشکلات بعدی بشوید. ممکن است برخی از میوه های تابستانی حساسیت‌زا باشند یا شاید شنیده باشید که برخی از میوه های تابستانی نفاخ هستند. از همین بابت و به دلیل شناخت بیشتر میوه های تابستانی نفخ‌دار یا شناخت بهتر تمام طبایع میوه‌ها بهتر است سری به متخصص این حوزه بزنید. به هر حال ما در این مطلب سعی کرده‌ایم که میوه های تابستانی با طبع گرم را به شما عزیزان معرفی نماییم.

آناناس

در صدر میوه های تابستانی با طبع گرم و تر به سراغ میوه مقوی و گرمسیری آناناس می‌رویم. آب آناناس بسیار مقوی بوده و برای درمان سرفه توصیه شده است. مخصوصاً برای از بین بردن سرفه‌های خفیف، استفاده از آب آناناس جنبه درمانی دارد. میوه آناناس برای تقویت سیستم ایمنی بدن و قوی شدن ماهیچه‌های از دست رفته بسیار موثر عمل می‌کند. به عنوان یکی از عوامل پیشگیری از پوکی استخوان به حساب می‌آید و برای کاهش لخته‌های خون در عروق که باعث سکته‌های قلبی است، بسیار موثر عمل می‌کند.

آناناس

انجیر

انجیر بصورت انجیر تازه و انجیر خشک مصرف می‌شود که در هر دو صورت از میوه های تابستانی با طبع گرم و تر به حساب می‌آید. انجیر یک میوه شیرین، مغذی و بسیار مقوی است. این میوه پر خاصیت که از خانواده توت‌ها به حساب می‌آیند، از دسته میوه‌های کم کالری و فاقد چربی به حساب می‌آیند که در عملکرد سیستم گوارش تاثیر بسیار زیادی دارد و یکی از داروهای طبیعی پایان دادن به یبوست محسوب می‌شود.

انگور

انگور که در پایان فصل تابستان و اوایل پاییز برداشت می‌شود یک میوه مقوی و پرکاربرد است. انگور در تمام مراحل تولید و اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آن شیره می‌گیرند و آبغوره‌هایش حرف ندارد، مخصوصاً اگر شیرازی باشد. مصرف انگور در فصل تابستان و پاییز بسیار توصیه شده است.

قیسی

یک میوه مشابه زردآلو ولی برعکس زردآلو که در دسته سرد و تر قرار دارد، قیسی در دسته گرم و تر طعم شیرین‌تری دارد. این میوه یکی از میوه‌هایی است که در بیشتر مناطق نیمه کوهستانی و کوهستانی ایران یافت می‌شود و یکی از بهترین و مقوی‌ترین میان وعده‌های محلی به حساب می‌آید.

البته لیست میوه های تابستانه با طبع گرم به این چند میوه محدود نمی‌شود و تعداد آن بیشتر از چیزی است که بتوان در یک مطلب گنجاند. بهتر است برای خرید اینترنتی این میوه‌های خوشمزه سری به وبسایت‌های فروش میوه بزنید.

بازگشت به وبلاگ