بازگشت به وبلاگ

اگر شما هم به کاهش وزن فکر می ‌کنید و به دنبال روشی سریع و سالم هستید، در این مقاله از سبزمنظر با ما همراه باشید تا چندتا از میوه های بهاری برای لاغری را به شما معرفی کنیم.

یکی از بهترین و سالم‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن، مصرف میوه و سبزیجات است. زیرا گردش خون را در بدن بهبود بخشیده و سیستم ایمنی آن را تقویت می‌کنند. در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین رژیم‌های غذایی برای لاغری مصرف میوه‌های فصلی است؛ که به تناسب اندام افراد چاق کمک می‌کند. میوه‌ها به دلیل فیبر بسیار بالایی که دارند با عبور از دستگاه گوارش کمک می‌کنند تا فرد احساس سیری کرده و در نتیجه کالری کمتری دریافت کند.

لیست میوه های بهاری برای لاغری

آناناس

آناناس یکی از آن دسته میوه های بهاری برای لاغری است که ویتامین‌های مفیدی را درون خود جای داده که علاوه بر کاهش وزن، بیماری‌های دیگری مانند آسم، دیابت و بیماری‌های قلبی را از بین می‌برد. از جمله مواد معدنی و مغذی موجود در آناناس می‌توان به تیامین، منیزیم، ویتامین ب ۶ ، ویتامین c ، نیاسین، مس، آهن، ریبوفلاوین و فولات اشاره کرد.

خرید آناناس

با تحقیقاتی که بر روی این میوه انجام شده است دریافتند که آناناس می‌تواند با افزایش سطح انرژی باعث سوخت و ساز بدن شده و از این طریق به کاهش وزن کمک کند. از دیگر فواید این میوه خوشمزه و محبوب فصل بهار می‌توان به کاهش خطر ابتلا به سرطان تنظیم فشار خون و تقویت پوست و مو اشاره کرد.

موز

موز را می‌توان به عنوان یکی از پر خاصیت‌ترین میوه های بهاری برای لاغری دانست. موز سرشار از فیبر‌های سالمی است که به کاهش اشتها و چربی سوزی بدن کمک می‌کند. در واقع فیبرهای موجود در موز غیرقابل هضم بوده و از این طریق جذب کربوهیدرات در بدن را کاهش می‌دهد و آنها را به انرژی تبدیل می‌کند.

موز
برای خرید اینترنتی موز کلیک کنید

موز همچنین سرشار از مواد مغذی خوبی از جمله پتاسیم، منگنه، منیزیم، فیبر و پروتئین است که پتاسیم موجود در آن باعث چربی‌سوزی شده و به ساخت ماهیچه در بدن کمک می‌کند. علاوه بر این می‌توان گفت موز برای سلامت بدن و بیماری‌های خاصی مانند سرگیجه، دردهای عضلانی و ماهیچه‌ای و همچنین سردردهای مزمن مفید است. و تنها کافی است که برای کاهش وزن خود این میوه بهاری را در رژیم غذایی خود قرار داده و به آن پایبند باشید.

سیب یکی دیگر از میوه های بهاری برای لاغری

سیب جزو میوه‌هایی است که انواع آن در فصول مختلف یافت شده و به دلیل سرعت زیادی که در سوزاندن چربی‌ها دارد، یکی از مهمترین میوه‌های بهاری برای لاغری محسوب می‌شود. خصوصاً در فروردین و اردیبهشت ماه که به دلیل تعطیلات همه افراد با مقداری افزایش وزن روبرو می‌شوند.

سیب از مقدار زیادی آب و فیبر تشکیل شده است که می‌توانید از آن در رژیم غذایی خود به عنوان یک میان وعده خوشمزه و کالری سوز استفاده کنید. این میوه نه تنها برای بدن شما ضرری نخواهد داشت، بلکه علاوه بر کاهش وزن به کاهش بیماری‌ها نیز کمک می‌کند.

سیب
خرید انواع سیب تازه و خوشمزه

 پس اگر قصد دارید که سرعت جذب چربی‌ها در بدن‌تان را کاهش دهید و سریع‌تر به تناسب اندام برسید مصرف این میوه در روز را فراموش نکنید.

گوجه سبز

یکی از میوه های نوبرانه فصل بهار که برای لاغری نیز بسیار مفید است گوجه سبز خواهد بود. این میوه سبز رنگ مختص، فصل بهار با طعم ترش و خوشمزه‌ای که دارد غنی از ویتامین c و فیبر بوده و سرعت سوخت چربی‌ها را در بدن افزایش می‌دهد. از آنجایی که این میوه در فصل بهار رشد پیدا می‌کند، می‌توانید برای کاهش وزن خود آن را به صورت فریز در یخچال نگهداری کنید. تا در تمام طول سال بتوانید از خواص آن برای لاغری خود بهره ببرید.

گوجه سبز
برای خرید گوجه سبز آنلاین کلیک کنید

گلابی

یکی دیگر از میوه های بهاری برای لاغری که بسیار ارزش غذایی بالایی دارد گلابی است. مواد معدنی موجود در این میوه شامل پروتئین، فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رادیکال‌های آزاد موجود در بدن از بین برده و به  هضم غذا در معده کمک می‌کند. علاوه بر این به دلیل این که فیبر موجود در این میوه بسیار بالا است پس از مصرف یک گلابی متوسط قبل از غذا، زودتر احساس سیری خواهید داشت.

دقت داشته باشید که بهتر است گلابی را به صورت میوه مصرف کنید. زیرا آبگیری گلابی باعث می‌شود تا رشته‌های فیبر آن از بین رفته و در صورت مصرف تنها مقدار بسیار زیادی از قند به بدن شما وارد کند. در حالی که میوه گلابی پتاسیم بسیار زیادی که دارد می‌تواند در ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت مفید واقع شود.

هندوانه

در برخی از منابع اشاره شده است که هندوانه به دلیل قند بالایی که دارد نمی‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد. در حالی که به دلیل وجود دوزهای سالم اسید آمینه و همچنین آب فراوانی که دارد می‌‌تواند علاوه بر کاهش وزن شما، به هیدراته نگهداشتن بدن‌تان نیز کمک کند.

میوه های بهاری برای لاغری

همچنین هندوانه دارای مقدار زیادی ویتامین c بوده که از شما در برابر ابتلا به بیماری‌های ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن محافظت می‌کند. در واقع هندوانه جزو میوه های بهاری برای لاغری است که به سم زدایی و هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

توت فرنگی

این میوه خوش رنگ و لعاب از میوه های بهاری برای لاغری محسوب می‌شود که سرشار از مواد مقوی و مغذی است. بیش از 150 درصد از ارزش غذایی توت فرنگی مربوط به ویتامین C موجود در آن است که در صورت مصرف روزانه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و ما را در برابر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت کند.

توت و بری
خرید انواع توت از بهترین تره بارهای اینترنتی

ویتامین c موجود در این میوه به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند که برای از بین بردن چربی‌های اضافه عملکرد مناسبی خواهد داشت. پس با خیال راحت می‌توانید از این میوه بهاری برای کاهش وزن خود استفاده کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که توت فرنگی جزو میوه‌های حساسیت‌زا بوده و ممکن است برای افرادی که آلرژی دارند مصرف بیش از حد آن مناسب نباشد. بنابراین سعی کنید با توجه به پیشینه بیماری‌های خود از مقدار مناسب این میوه برای رژیم غذایی لاغری‌تان استفاده کنید.

پرتقال

پرتقال هم مانند دیگر میوه های بهاری برای لاغری مناسب است؛ زیرا کالری بسیار پایینی داشته و فیبر موجود در آن به زودتر سیر کردن شما کمک می‌کند. آب پرتقال‌های طبیعی نسبت به آب پرتقال‌های مصنوعی سالم‌تر هستند و فیبر بیشتری هم دارند. از جمله مواد مغذی موجود در پرتقال می‌توان به ویتامین C، ویتامین ب ۱ و اسید فولیک اشاره کرد که متابولیسم بدن را افزایش داده و از این طریق به افزایش سوخت و ساز بدن‌تان کمک می‌کند.

اگر خوردن پرتقال پوست کنده را در رژیم غذایی خود قرار دهید، خواهید دید که با استفاده از یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید اهداف خودتان را برای کاهش وزن پیش ببرید.

خرید میوه تازه از پیشنهادات سبز منظر

افرادی که از اضافه وزن ناراحت هستند و می‌خواهند هرچه سریعتر به وزن ایده‌آل‌شان برسند، باید در رژیم غذایی خود از میوه‌هایی با خاصیت چربی سوزی بالا استفاده کنند. تا علاوه بر کاهش وزن به جلوگیری از بیماری‌هایی مانند فشار خون، سرطان و دیابت کمک کنید. بنابراین اگر می‌خواهید از این میوه های بهاری برای لاغری به خوبی استفاده کنید، می‌توانید میوه هایی با کیفیت، مرغوب و ارگانیک را از سایت سبز منظر و فروشگاه‌هایی که به شما معرفی می‌کند سفارش دهید.

بازگشت به وبلاگ