بازگشت به وبلاگ

در این مقاله از مجله سبز منظر قصد داریم به معرفی میوه های بهاری با طبع گرم بپردازیم. با ما همراه باشید.

فصل بهار همیشه نوید بخش رویش گیاهان بوده و جزو فصل‌هایی است که میوه‌های متنوعی در آن به ثمر می‌نشیند. به همین دلیل جزو محبوب‌ترین فصل‌های سال محسوب می‌شود. در این فصل هم میوه‌های زمستانی و هم میوه‌های تابستانی به فراوانی یافت می‌شوند و لذت خوردن میوه‌های ترش و شیرین در آن دو چندان می‌شود. مصرف میوه تازه در فصل خودش ارزش غذایی زیادی دارد، اما از آنجایی که هر یک از میوه‌ها دارای طبع سرد و گرمی هستند ممکن است برای همه افراد مناسب نباشند.

بنابراین هنگام مصرف میوه‌های بهاری برای حفظ سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن خود باید به طبع آنها توجه داشته باشید. این مطلب را مطالعه کنید و نکات مهم را یاد بگیرید.

لیست میوه های بهاری با طبع گرم

انبه

انبه یکی از محبوب‌ترین میوه های بهاری با طبع گرم است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. از جمله خواص این میوه می‌توان به وجود ویتامین  C ، A و انواع کاروتنوئیدهایی اشاره کرد که اگر به صورت منظم در رژیم غذایی فرد وجود داشته باشند می‌توانند به بالا بردن سطح سیستم ایمنی بدن کمک کنند. انبه از خانواده پسته و بادام هندی بوده که جزو پر مصرف‌ترین میوه‌ها در جهان هستند و در مناطق گرمسیری می‌رویند.

از جمله خواصی مفید این میوه می‌توان به کاهش وزن، کاهش بیماری‌هایی مانند دیابت و افزایش شادابی پوست و مو اشاره کرد. با توجه به اینکه انبه طبع گرمی دارد همه افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند و باید در مصرف آن احتیاط نمایند. به خصوص کودکان و بزرگسالانی که طبع گرمی دارند و به بادام زمینی یا پسته حساسیت دارند. به طور کلی مصرف انبه به افرادی که قدرت هضم پایینی دارند، گرم مزاجان و کودکان مبتلا به آلرژی توصیه نمی‌شود.

بهترین زمان مصرف انبه هنگام غروب و به عنوان یک میان وعده است. زیرا به دلیل فیبر فراوانی که در آن وجود دارد ممکن است باعث ایجاد احساس سیری در فرد شده و جذب مواد مضری مانند کربوهیدرات و چربی‌ها را کاهش می‌دهد. البته باید به یاد داشته باشید که با مصرف انبه به تنهایی نمی‌توان به کاهش وزن محسوسی رسید و باید در کنار آن غذای خود را کم کنید و فعالیت‌تان را نیز زیاد کنید.

انگور

در تمام جهان از انگور به دلیل تنوع و خواص بی نظیرش به عنوان یک میوه بهشتی با طعمی خوش و دوست داشتنی یاد می‌شود. این میوه از جمله میوه های بهاری با طبع گرم است که در مناطق معتدل جهان روییده و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. دانه‌های ریزی که در انگور وجود دارد برای بسیاری از بیماری‌های چشمی ناشی از دیابت مفید هستند.

میوه های بهاری با طبع گرم

از روغن هسته انگور نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان که نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد استفاده شده و از آن به جای روغن‌های ترانس برای طبخ غذا استفاده می‌شود. علاوه بر این انگور خشک شده یا کشمش نیز سرشار از مواد مغذی بوده و به دلیل طبع گرمی که دارد در درمان بیماری‌هایی مانند یبوست، کم خونی و اختلال عملکرد جنسی موثر است. بهتر است بدانید که انگور به دلیل کالری بالایی که دارد در صورت زیاده‌روی در مصرف، باعث افزایش وزن می‌شود.

آناناس

آناناس جزو میوه های بهاری با طبع گرم است که بین مردمان جهان طرفداران زیادی دارد. اما این محبوبیت تنها به دلیل خوشمزه بودن آن نیست! بلکه این میوه خواص بسیار زیادی دارد که از شناخته شده‌ترین آنها می توان به افزایش باروری و کاهش وزن اشاره کرد.

آناناس

آناناس برای افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و یا به دلیل آسیب به بافت عضلانی دچار کبودی و التهاب هستند بسیار مفید است. دلیل آن نیز وجود خواص ضد التهابی بروملائین در آناناس است که التهاب، تورم، کبودی و درد را کاهش می‌دهد. آناناس در کنار همه فوایدی که دارد ممکن است برای برخی از افراد مضر باشد. برای مثال افرادی که دچار اختلال در عملکرد کلیه هستند باید در مصرف آناناس احتیاط کنند. زیرا میزان پتاسیم موجود در آن بالا بوده و ممکن است برای این افراد کشنده باشد.

انجیر

انجیر چه به صورت تازه و چه به صورت خشک مصرف شود جزو میوه های بهاری با طبع گرم است که افراد گرم مزاج باید در مصرف آن حد اعتدال را رعایت کنند. اگر جزو افرادی هستید که مزاج سرد دارند، بهتر است از انجیر به صورت خشک استفاده کنید تا به گرمای مزاج شما افزوده نشود.

انجیر

انجیر یکی از میوه‌های خوشمزه با خواص درمانی بسیار زیاد است که از مهمترین آنها می‌توان به تقویت حافظه، تقویت مو و استخوان‌ها و کمک به بالا رفتن افزایش وزن اشاره کرد. هنگام خوردن انجیر به این توجه داشته باشید که زیاده‌روی در مصرف آن باعث ایجاد نفخ و اسهال می‌شود. پس حتماً از این میوه بهشتی به مقدار کم و برنامه‌ریزی شده استفاده کنید.

توت سفید

یکی دیگر از میوه های بهاری با طبع گرم توت سفید است که دارای مقدار فراوانی فیبر بوده و به درمان یبوست، کاهش نفخ و حرکت روان‌تر روده‌ها کمک می‌کند. توت سفید جزو میوه‌هایی است که به دلیل وجود طیف متنوعی از اسیدهای فرار و ترکیبات فنلی در درون خود با کاهش کلسترول بد خون، خطر ابتلا به حمله‌های قلبی، گرفتگی رگ‌های خونی، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

توت سفید

در کنار تمام فواید مفیدی که برای بدن به همراه دارد، توت سفید ممکن است برای افراد گرم مزاج مناسب نباشد. به همین دلیل در طب سنتی توصیه می‌شود این افراد پس از استفاده از توت حتماً از مصلح سکنجبین استفاده کنند. علاوه بر این به دلیل حساسیت‌زا بودن این میوه بهتر است خانم‌ها در طول دوران بارداری از خوردن این میوه خودداری کنند. اما افرادی که طبع سردی دارند می‌توانند با خیال راحت از خواص این میوه شیرین و خوشمزه که شامل تقویت چشم، جلوگیری از افسردگی، درمان سفیدی زودرس مو و روماتیسم است بهره‌مند شوند.

سیب

اگر می‌خواهید تمامی انواع متفاوت سیب را خریداری کنید باید در فصل بهار به دنبال آن باشید. زیرا انواع متفاوت آن از جمله سیب گلاب، شمرون، سیب سبز و قرمز و دیگر انواع آن در این فصل به بازار عرضه می‌شوند. به غیر از سیب سبز که طبع سرد و خشکی دارد، بقیه انواع آن جزو میوه های بهاری با طبع گرم هستند که عطر و طعم آن احساس خوبی را به انسان منتقل می‌کند. خواص این میوه به اندازه‌ای زیاد است که دانشمندان طب سنتی معتقدند هرکس به صورت روزانه یک عدد سیب مصرف کند، می‌تواند خودش را از ابتلا به بیماری‌ها مصون کند.

میوه های بهاری با طبع گرم

این میوه سرشار از ویتامین A و C بوده که به کنترل فشار خون، افزایش حافظه، تقویت قلب و بالا بردن سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. علاوه بر این به دلیل فیبر بالایی که در این میوه وجود دارد می‌توان از آن به عنوان دارویی برای پیشگیری از یبوست استفاده کرد.

خرید میوه های بهاری با طبع گرم به صورت آنلاین

هر میوه ای در فصل خودش بهترین طعم و مزه را دارد. زیرا محصولات زراعی قبل از برداشت قادر به رسیدن کامل هستند و این امر باعث خوشمزه‌تر شدن آنها می‌شود. سایت سبز منظر نیز برای رفاه و آسودگی شما به هنگام خرید، شرایطی را فراهم کرده است که بتوانید بهترین میوه‌های بهاری را به صورت تازه و ارگانیک از فروشگاه های معتبر به صورت آنلاین خریداری کنید. برای دیدن لیست میوه‌های بهاری و میوه های تابستانی اینجا کلیک کنید.

بازگشت به وبلاگ