بازگشت به وبلاگ

در این مقاله از مجله سبز منظر با ما همراه باشید تا شما را با برخی میوه تابستانی برای لاغری آشنا کنیم.

میوه بخش مهمی از سبد غذایی افراد است که باید به صورت روزانه مصرف شود. اما از آن جایی که برخی از میوه‌ها قند بالایی دارند، باعث افزایش وزن و کالری افراد خواهند شد. از طرفی تابستان یکی از بهترین فصل‌های سال است که میوه‌های مخصوص آن قند و کالری پایینی دارند. این میوه‌ها نه‌تنها برای رساندن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن مناسب هستند، بلکه به کاهش وزن و درخشش پوست و افزایش متابولیسم در بدن نیز کمک می‌کنند.

درست است که میوه‌های تابستان همگی آبدار، شیرین و رنگارنگ هستند؛ اما شیرین بودن آنها به معنی چاقی یا اضافه وزن تحمیلی در بدن نیست. این میوه‌ها به دلیل کالری کم و فیبر بالایی که دارند کمک می‌کنند تا فرد زودتر به احساس سیری برسد و مصرف غذایی او کاهش پیدا کند. به همین دلیل با خیال راحت می‌توانید این میوه‌ها را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید و بدون عذاب وجدان از چاقی آنها را مصرف کنید.

لیست بهترین های میوه تابستانی برای لاغری

هندوانه، طالبی، خربزه

این میوه‌های شیرین و آبدار جزو آن دسته میوه تابستانی برای لاغری هستند که وجود قند طبیعی فروکتوز در آنها کمک می‌کند تا اشتهایتان برای مصرف بیش از اندازه غذا و شیرینی‌جات کم شود. هندوانه، طالبی و خربزه حاوی بیش از ۹۰ درصد آب و مواد معدنی و مغذی بسیار مهمی مانند آمینواسیدها و فیبرهای رژیمی هستند که در کاهش وزن افراد نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

هندوانه
برای خرید هندوانه کلیک کنید

گرچه غذاهای ‌رژیمی طعم دلپذیری ندارند، اما این موضوع درباره هندوانه، طالبی و خربزه صدق نمی‌کند. چراکه این میوه‌ها جزو خوشمزه‌ترین‌ها در لیست چند میوه لاغری تابستانی است که می‌توانید با خیالی آسوده از عدم افزایش وزن آن را مصرف کنید. از دیگر ویژگی‌های این میوه تابستانی برای لاغری می‌توان به هیدراته نگه داشتن بدن در روزهای گرم و بلند فصل تابستان اشاره کرد.

انجیر

از جمله بهترین میوه تابستانی برای لاغری می‌توان به انجیر اشاره کرد که هم می‌توان آن را به صورت خشک و هم تازه مصرف نمود. انجیر دارای کالری بسیار پایین بوده و به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یک میان وعده در فصل تابستان استفاده کرد. مواد معدنی موجود در انجیر مانند کلسیم، ویتامین آ، ویتامین ب، پتاسیم، فسفر، منگنز و مس باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و از این طریق به کاهش وزن بدن کمک می‌کند. به همین دلیل در بحث رژیم‌های غذایی از انجیر به عنوان یکی از میوه های تابستانی چربی‌سوز یاد می‌شود و جایگاه ویژه‌ای در بین میوه‌ها دارد.

انجیر
برای خرید انجیر تازه کلیک کنید

انبه

برخلاف بسیاری از تصورات، انبه از جمله میوه های تابستانی لاغر کننده است که کالری منفی دارد. به این معنی که در هر ۱۰۰ گرم انبه بین ۵۵ تا ۷۰ کیلو کالری وجود دارد که باعث شده فرآیند هضم و جذب آن بیشتر از میزان کالری دریافتی از شما انرژی بگیرد. علاوه بر این اکثر افرادی که برای لاغری از رژیم‌های غذایی استفاده می‌کنند به یبوست دچار می‌شوند؛ انبه یکی از میوه‌های پرخاصیت و دارای ویتامین‌های آ، ب، ث، دی و فیبرهای اساسی است که می‌تواند به رفع یبوست کمک کند. بنابراین اگر نگران چاق شدن‌تان هستید به انبه به چشم یک میوه تابستانی برای لاغری نگاه کنید.

انبه تازه را از اینجا بخرید

آلبالو

یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین میوه تابستانی برای کاهش وزن آلبالو است که اکثر افراد به آن علاقه دارند. این میوه برای قرارگیری در رژیم غذایی برای لاغری یک گزینه عالی به شمار می‌رود و دلیل آن خواص آنتی اکسیدانی بالایی است که در خودش جای داده. در هر ۱۰۰ گرم آلبالو ۲۰ کیلو کالری وجود دارد که نشان می‌دهد این میوه جزو محصولات تابستانی کم کالری و سرشار از ویتامین سی است. به همین دلیل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و می‌تواند یک گزینه خوشمزه برای سرو سالاد میوه تابستانی رژیمی باشد.

آلبالو
خرید اینترنتی آلبالو

خیار

 افرادی که برای کاهش وزن خود مجبور هستند از رژیم‌های غذایی سخت پیروی کنند، می‌دانند که هیچ چیز به اندازه یک خیار نمی‌تواند با کالری کم و در عین حال پر خاصیت به آنها کمک کند. خیارهای بوته‌ای که در اواسط مرداد ماه به بازار روانه می‌شوند در هر ۱۰۰ گرم ۵ کیلو کالری دارند؛ که نشان می‌دهد این میوه تابستانی برای لاغری بسیار مناسب است و شما می‌توانید با خیال راحت و بدون عذاب وجدان آن را مصرف کنید. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند برای لاغری خیار را همراه با آب لیمو ترش در وعده صبحانه مصرف نمایید.

هلو

یکی دیگر از میوه های تابستانه برای لاغری هلو بوده که دارای مواد معدنی و ویتامین‌های بسیاری است. تفاوتی ندارد که هلو را به عنوان یک میوه و یا از طریق شیک شیر یا اسموتی‌های مختلف دریافت کنید. مهمترین مسئله در مورد هلو این است که مواد مغذی بسیاری را وارد بدن کرده و از سوی دیگر باعث کاهش وزن می‌شود. از دیگر فواید این میوه تابستانی برای لاغری ‌می‌توان به درخشانی پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود فرآیند عضم اشاره کرد.

هلو
برای خرید هلو کلیک کنید

طرز تهیه اسموتی تابستانی برای کاهش وزن

به طور کلی اسموتی‌ها دارای خاصیتی هستند که باعث کاهش چربی‌های شکم، تصفیه بدن و کمک به دستگاه گوارش برای هضم بهتر و چربی‌سوزی می‌شوند. در واقع اسموتی‌ها می‌توانند در کنار ورزش منظم و رژیم غذایی سالم و مناسب کمک شایانی به کاهش وزن شما داشته باشند. لاغری با میوه های تابستانی مانند طالبی، یک ایده عالی برای آن دسته از افرادی است که تصمیم جدی برای کاهش وزن فصل تابستان دارند.

همانطور که اشاره کردیم طالبی جزء گزینه‌های عالی و سرشار از ویتامین در انواع میوه تابستانی برای لاغری است. علاوه بر این فلاونوئیدهای موجود در آن به شدت ادرار آور و سم‌زدا بوده که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند. در تهیه این اسموتی با طالبی از کاهو و توت فرنگی نیز استفاده می‌شود که گزینه‌های عالی برای چربی سوزی به حساب می‌آیند.

مواد لازم

  • طالبی ۱۰۰ گرم
  • توت فرنگی ۱۰۰ گرم
  • کاهو ۱۵۰ گرم
  • عسل به مقدار لازم

طرز تهیه

تمامی مواد لازم را به همراه آب و عسل درون همزن برقی ریخته و با هم ترکیب کنید. این اسموتی برای یک میان وعده چربی سوز گزینه‌ای فوق‌العاده محسوب می‌شود.

میوه های تابستانی چاق کننده

اگر از رژیم غذایی خاصی برای کاهش وزن پیروی می‌کنید علاوه بر آشنا شدن با میوه تابستانی برای لاغری باید بدانید که برخی از میوه‌های تابستان مانند شلیل، انگور و گلابی جزو میوه های ممنوعه برای چربی سوزی هستند. زیرا این میوه‌ها کالری بسیار بالایی دارند که به افزایش چربی‌های موجود در بدن کمک می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود در فصل تابستان برای چاق‌تر نشدن از این میوه‌ها در رژیم غذایی خود استفاده نکنید.

خرید میوه های تابستانی از پیشنهادات سبز منظر

همانطور که خواندید در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع میوه تابستانی برای لاغری آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که ارگانیک و تازه بودن میوه‌ها در مصرف آنها کمک بسیاری به بدن برای سالم بودن و سالم ماندن می‌کند. بنابراین سعی کنید خرید خود را از فروشگاه‌هایی انجام دهید که قابل اعتماد بوده و میوه‌هایی با کیفیت بالا را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در این راستا ما در سبز منظر تلاش کرده‌ایم تا با گرد هم آوردن بهترین فروشگاه‌های اینترنتی در این امر به شما کمک کنیم. به همین منظور می‌توانید برای خرید انواع میوه های تابستانی با کیفیت و ارگانیک به قسمت خرید میوه در سبز منظر مراجعه کرده و با مقایسه قیمت‌ها خرید خود را انجام دهید.

بازگشت به وبلاگ