بازگشت به وبلاگ

وقتی صحبت از دسر با ماست می شود ابتدا ممکن است بی مزه به نظر برسد یا اصلا بعضی ها ماست را به عنوان دسر قبول نداشته باشند. اما مطمئنا این ماده غذایی خوشمزه و پرخاصیت اگر در دستور یک دسر گنجانده شود حتما طعم بی نظیری به دسر می بخشد. بد نیست شما اگر طرفدار دسرهای سریع و البته سالم هستید این چند دسر با ماست را درست کنید و تجربتون رو با ما به اشتراک بزارید.

دسر با ماست یونانی (GREEK YOGURT DESSERT)

خامه ای، خنک و ترد! این دسر با ماست که در کمتر از 10 دقیقه آماده می شود، راهی عالی برای به پایان رساندن یک غذای دلچسب است. یک کرم سبک و یکدست ماست و لیمو با بافت فوق العاده که شبیه موس لیمو است. کاملاً با بیسکویت ترد ترکیب شده و دسر ماستی کاملی را به ارمغان می آورد!

نکته کلیدی برای این بافت فوق العاده این است که از ماست همزده استفاده کنید. چراکه نسبت به ماست های دیگر نرم تر و خامه ای تر است. همچنین مطمئن شوید که هنگام تهیه ماست شما حتما سرد باشد.

روی آن مقداری پوست لیمو یا نعناع تازه و یک تکه شکلات تلخ خرد شده بریزید.

مناسب برای: 8 نفر                                                                                                                                  مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

دسر با ماست _ سبز منظر

 

مواد لازم:

800 گرم ماست یونانی

400 گرم شیر پرچرب

1 عدد رنده پوست لیمو به همراه آب آن

200 گرم بیسکوییت پتی بور

 

چطور درست کنیم؟

برای تهیه این دسر ماست، شیر و پوست و آب لیمو را در یک کاسه بزرگ اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند تا مخلوطی مانند موس نرم و خامه ای ایجاد شود.

برای سرو دسر می توانید مقداری بیسکویت خرد شده (برای خرد کردن بیکوییت از گوشت کوب دستی استفاده کنید یا با گوشت کوب برقی خرد کنید) را در انتهای یک لیوان یا یک کاسه بریزید و روی آن را از مواد آماده شده، بریزید. مواد را مطابق سلیقه خود لایه بندی کنید و روی آن را با مقداری پوست لیمو یا لیمو و شکلات خرد شده تزیین کنید.

 

دسر با ماست یخ زده (FROZEN YOGURT) _ بدون گلوتن

مناسب برای: 6-4 نفر                                                                                                                               مدت زمان آماده سازی: 45 دقیقه

دسر با ماست _ سبز منظر

 

مواد لازم:

1.5 کیلو ماست یونانی (پرچرب یا کم چرب)

1/3 فنجان عسل

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

مواد اختیاری:

1/2 فنجان انواع توت تازه یا یخ زده

1 و1/2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

 

چطور درست کنیم؟

در یک کاسه بزرگ همه مواد را مخلوط کنید.

مواد مخلوط شده را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و به مدت 35-40 دقیقه یا تا زمانی که به غلطت بستنی برسد، مخلوط کنید. به مدت 2 ساعت در فریز قرار دهید. بهتر است قبل از سرو 1-2 دقیقه جلوتر از فریزر دربیاورید.

نوش جان!

 

موس ماست

مناسب برای: 2 نفر

دسر موس با ماست _ سبز منظر

 

مواد لازم:

3 تخم مرغ

2½ قاشق غذاخوری عسل (یا بیشتر، اگر می خواهید شیرین تر باشد)

1¼ فنجان ماست ساده

1 عدد پرتقال یا پوست لیمو

5 گرم وانیل

 

چطور موس ماست آماده کنیم؟

عسل را در قابلمه کوچکی که روی حرارت متوسط ​​تنظیم شده است بریزید. وقتی عسل حباب زد، از روی شعله بردارید. داخل یک کاسه سفید های تخم مرغ را بریزید و سپس عسل را به آرامی به سفیده ها اضافه کنید و مدام هم بزنید تا یک مرنگ سفت شکل بگیرد. باید مخلوط شما کاملا پف کرده و به رنگ سفید درآید. در یک کاسه متوسط ماست، پوست پرتقال یا لیمو و وانیل را با هم مخلوط کنید. یک قاشق از مخلوط سفیده و عسل را به این مواد اضافه کنید تا ماست کمی شل شود. سپس بقیه مخلوط سفیده و عسل را به آرامی در به دفعات، داخل ماست بریزید (بهتر است از یک کاردک سیلیکونی استفاده کنید). موس باید بافت سبک و خوبی داشته باشد.

آن را در ظرف دلخواه خود بریزید. سپس حداقل یک ساعت در یخچال بگذارید (هر چه بیشتر بماند، سفت تر می شود، بنابراین ممکن است لازم باشد قبل از سرو آن را به آرامی هم بزنید).

آن را با هر میوه فصل که در دسترس است تزیین کنید و سرو کنید.

می توانید با انواع توت ها یا میوه های تابستانی یا مرکبات تازه در زمستان یا هر گونه آجیل و دانه های برشته شده تزیین کنید.

 

کیک ماست فرانسوی

مناسب برای: 8 نفر

دسر کیک ماست فرانسوی _ سبز منظر

 

1 و 1/2 فنجان آرد

2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

3/4 قاشق چایخوری نمک

1 فنجان شکر

1 یک قاشق غذاخوری رنده پوست لیمو

3/4 فنجان ماست یونانی

1/2 فنجان روغن گیاهی

2 عدد تخم مرغ  بزرگ

1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

چطور کیک ماست بپزیم؟

مرحله 1: فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. قالب نان را با اسپری روغن  چرب کنید و آرد پاشی کنید.

 

مرحله 2: آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه متوسط ریخته و هم بزنید.

 

مرحله 3: با استفاده از انگشتان خود، شکر را با پوست لیمو در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید تا شکر مرطوب شود. ماست، روغن، تخم مرغ و عصاره وانیل را اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط شوند. مواد خشک را فقط مخلوط کنید.

 

مرحله 4: خمیر را در ظرف کیک که از قبل آماده کردید بریزید. در طبقه بالای فر قرار دهید تا زمانی که روی کیک قهوه ای طلایی شود. حدود 55-50 داخل فر زمان دهید.

 

مرحله 5: وقتی از فر خارج کردید، بگذارید کیک در قالب روی توری سیمی به مدت 15 دقیقه خنک شود. بعد از یک ربع وارونه کنید و از قاالب دربیاورید و بگذارید کاملاً خنک شود.

 

دیگر دسرها را متحان کنید:

دسر زمستانی را در کنار یک فنجان قهوه داغ نوش جان کنید

در فصل پاییز از دسر کدو تنبل به راحتی نمیشه گذشت

دسر سالم و رژیمی در خونه درست کنیم

بازگشت به وبلاگ