بازگشت به وبلاگ

اسموتی یک نوشیدنی غلیظ و خامه‌ای است که از میوه خام پوره شده، سبزیجات و گاهی هم محصولات لبنی مانند شیر، ماست، پنیر خامه‌ای، بستنی و یا جایگزین گیاهی آن‌ها، معمولاً با استفاده از مخلوط کن درست می‌شود. در این مقاله از مجله سبز منظر می‌خواهیم شما را با طرز تهیه انواع اسموتی تابستانی خوشمزه و خنک برای روزهای گرم سال آشنا کنیم.

فواید اسموتی‌های تابستانی

اسموتی‌های تابستانی حاوی میوه‌های تابستانی رنگارنگ و خوش طعم هستند. این اسموتی‌ها در واقع نوشیدنی‌هایی پر از آنتی اکسیدان برای سلامت هستند که با اثرات آفتاب و سایر رادیکال‌های آزاد، مقابله می‌کنند. طرز تهیه انواع اسموتی تابستانی که در این مقاله با آنها آشنا می‌شوید با فرمول‌های مختلفی ارائه شده‌اند، اما شما می‌توانید مواد آن‌ها را کم و یا زیاد کنید. بعضی از مواد قابل دسترس را افزوده و آن‌هایی که موجود نیستند را حذف کنید.

طرز تهیه انواع اسموتی تابستانی‌

اسموتی سیب

طرز تهیه انواع اسموتی تابستانی

مواد اولیه:

  • ۱عدد سیب
  • ۵ عدد هویج
  • ۲ مشت اسفناج
  • ۱ تکه کوچک زنجبیل (در صورت تمایل)

طرز تهیه:

برای طرز تهیه انواع اسموتی تابستانی با استفاده از سیب و اسفناج بایستی همه مواد را بشویید و سپس با پارچه یا حوله کاغذی خشک کنید.  اگر هویج و سیب از نوع ارگانیک باشند، نیازی به پوست گیری ندارند.  همه مواد را به اندازه کافی کوچک کنید تا در داخل آبمیوه گیری گیر نکنند.  مواد را یکی یکی در آبمیوه گیری بریزید تا آب آن آماده شود.  این نوشیدنی را می توانید بلافاصله بنوشید و لذت ببرید!

مزایای اسموتی سیب

این اسموتی‌ نه تنها ظاهر شما را تقویت می کند بلکه بینایی شما را نیز بهبود می بخشد.  محتوی مغذی آن در بتاکاروتن ها (پیش سازهای ویتامین A) ، که از آسیب‌های سلول جلوگیری می کند، این اسموتی را به یک آنتی اکسیدان قوی تبدیل می کند که نه تنها سلامت پوست، بلکه بینایی را نیز بهبود می بخشد.  همچنین برای کاهش شب کوری و حساسیت بیش از حد به نور خورشید و جلوگیری از آب مروارید مفید است.

اسموتی تمشک

طرز تهیه انواع اسموتی تابستانی

مواد اولیه:

  • ۱/۴ فنجان تمشک یخ زده
  • 1 موز بزرگ رسیده ، قطعه قطعه شده و منجمد
  • 1/2 فنجان آب انار
  • 3/4 فنجان آب پرتقال
  • 3/4 فنجان شیر بادام

طرز تهیه:

برای طرز تهیه اسموتی تابستانی با استفاده از تمشک تمام مواد را به مخلوط کن اضافه کرده و مخلوط کنید تا خامه ای و یکدست شود و در صورت لزوم می‌توانید برخی از مواد آن را حذف کنید. در صورت لزوم طعم و مزه آن را نیز تنظیم کنید. اگر خیلی غلیظ است شیر یا آب میوه بیشتری اضافه کنید. اگر به اندازه کافی شیرین نیست، موز یخ زده بیشتری اضافه کنید. و بلافاصله سرو کنید.

اسموتی آناناس

 

مواد اولیه:

  • ۲ برش خیار
  • ۲ اسلایس ‌از آناناس
  • ۲ساقه کرفس
  • ۲ مشت اسفناج

طرز تهیه:

برای طرز تهیه انواع اسموتی تابستانی با استفاده از آناناس، همه مواد را به جز آناناس بشویید، سپس با استفاده از پارچه یا حوله کاغذی آنها را خشک کنید. اگر خیاری که تهیه کرده‌اید از نوع ارگانیک نیست پوست آن را بگیرید. همه مواد را به اندازه کافی کوچک کنید تا  در دهانه آبمیوه گیری شما جا بگیرد. مواد را یکی یکی در آبمیوه گیری بریزید تا آب آن آماده شود.  سپس بلافاصله بنوشید و لذت ببرید!

مزایای اسموتی آناناس

ماده اصلی در این اسموتی آناناس بوده که حاوی بروملین است. این ماده خواص ضد التهابی و ادرار آور دارد.  همچنین شرایط مرتبط با سلولیت را در انسان تسکین می دهد. نوشیدن این اسموتی با آن طعم عجیب و غریبش به صورت روزانه و با معده خالی، همراه با کمی ورزش و رژیم غذایی سالم که دارای مقدار زیادی سبزیجات، اما بدون قند یا اسیدهای چرب اشباع است، به مقابله با سلولیت کمک می کند.

اسموتی سبزیجات

طرز تهیه انواع اسموتی تابستانی

مواد اولیه:

  • ۱ عدد کلم
  • ۲ عدد هویج
  • ۲ ساقه کرفس
  • ۱عدد خیار

طرز تهیه:

برای طرز تهیه انواع اسموتی تابستانی با استفاده از هویج همه مواد را شسته و با استفاده از پارچه یا حوله کاغذی خشک کنید.  اگر هویج و خیار ارگانیک باشند ، نیازی به پوست گیری ندارند.  همه مواد را به اندازه کافی کوچک کنید تا در دهانه موجود در آبمیوه گیری جا بگیرد.  مواد  را داخل آبمیوه‌کیری ریخته و تا زمانی که آب آن آماده شود منتظر بمانید. پس از کامل شدن فرایند آبمیوه گیری بلافاصله بنوشید و لذت ببرید!

فواید اسموتی سبزیجات

این اکسیر شامل سبزیجاتی است که برای مراقبت از  معده بسیار مناسب است.  آب کلم یک ماده اسیدی زدایی کننده طبیعی است و تولید موکین ها را افزایش می دهد. یک ژل مخاطی که محل روده را تسکین می دهد، به عنوان روان کننده عمل می کند و از معده محافظت می کند.  همچنین مشخص شده است که کلم به بهبود آسیب های دیواره معده کمک می کند.  کرفس نیز به همین ترتیب باعث تقویت بافت معده و محافظت از دیواره های معده می شود.

برای امتحان کردن اسموتی‌ های بیشتر در فصل تابستان می توانید مقاله ما در مورد اسموتی تابستانی ساده را مطالعه کنید. ممنون که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید.

بازگشت به وبلاگ