بازگشت به وبلاگ

اکثر افراد وقتی می‌خواهند اسموتی درست کنند از مخلوط ‌کن‌‌ استفاده می‌کنند، اما شما می‌توانید این کار را بدون مخلوط کن هم انجام دهید. تا زمانی که میوه‌ای نرم و رسیده را انتخاب کنید، می‌توانید آن را با دست له کرده و اسموتی مورد علاقه خود را درست کنید. برای اینکه طرز تهیه اسموتی بدون مخلوط کن را یاد بگیرید در ادامه با مجله ما همراه باشید.

بخش اول: انتخاب مواد لازم

مرحله 1

برای طرز تهیه اسموتی بدون مخلوط کن به دنبال میوه‌های بسیار رسیده باشید. از آنجا که قادر به خرد کردن میوه‌های سفت و پر از فیبر نخواهید بود، میوه‌های نرمی خریداری کنید که می‌توانید با دست آن‌ها را له کنید. در نظر بگیرید که پایه اسموتی خود را برروی 1 میوه و یا ترکیبی از میوه‌های زیر قرار دهید:

  • کیوی
  • انبه
  • موز
  • گلابی
  • توت‌هایی مانند توت فرنگی، بلوبری، توت سیاه یا تمشک

مرحله 2

سبزیجات نرم یا پوره سبزیجات را امتحان کنید. اگرچه بیشتر سبزیجات برای استفاده به عنوان طرز تهیه اسموتی بدون مخلوط کن باید به صورت رشته‌ای باشند، اما می‌توانید از یک آووکادو رسیده و نرم نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که می‌توانید چند قاشق پوره سبزیجاتی مانند کدو تنبل و  یا هویج را نیز اضافه کنید. سبزیجات خالص نیز به غلیظ شدن اسموتی شما کمک کرده و به آن رنگ روشنی می‌بخشد.

مرحله 3

از مواد پروتئین‌ داری استفاده کنید که اسموتی را غلیظ می‌کنند. برای افزودن پروتئین و ایجاد فرم خامه‌ای به اسموتی، (همانطور که در تهیه دسر میوه‌ای با خامه عمل می‌کردیم) به مواد غلیظ کننده احتیاج دارید.

طرز تهیه اسموتی بدون مخلوط‌‌کن

برای افزودن پروتئین از نوع مورد علاقه خود از ماست، کره بادام زمینی یا دانه چیا استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای کره بادام زمینی، از کره آفتابگردان استفاده کنید که پروتئین اسموتی شما را با قند کمتری به بدن اضافه کند.

نکته/ برای داشتن غلیظ‌ترین اسموتی، از ماست یونانی پرچرب استفاده کنید.

مرحله ۴

مایعی انتخاب کنید تا اسموتی شما رقیق شود. احتمالاً در طرز تهیه اسموتی بدون مخلوط‌کن به مایعات زیادی احتیاج ندارید، اما داشتن مایعات مغذی مناسب برای هر نوشیدنی لازم است. برای اسموتی خامه‌ای خود از  شیر یا جایگزین‌های مورد علاقه خود، مانند شیر بادام یا سویا استفاده کنید. برای شیرین کردن اسموتی نیز باید از آب میوه‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال، آب سیب، انگور، پرتقال یا آناناس برای این کار مناسب هستند.

طرز تهیه اسموتی بدون مخلوط‌‌کن

پودرهایی را برای پروتئین یا طعم دهنده استفاده کنید. اسموتی خود را با ترکیب کردن طعم‌های مختلف یا پودرهای پروتئینی خاص و دلپذیر کنید. اگر پودر پروتئین اضافه می‌کنید. از مقدار توصیه شده توسط سازنده استفاده کنید. برای افزودن طعم دهنده‌ها نیز می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

پودر کاکائو

پودر ماتچا

پودر ماکا

ادویه جات، ترشی جات، مانند جوز هندی، دارچین، یا زردچوبه

بخش دوم: طرز تهیه اسموتی بدون مخلوط کن

مرحله ۱: میوه‌ها و سبزیجات نرم را له کنید.

به اندازه‌ای که از میوه می‌خواهید داخل یک کاسه بریزید. برای له‌ کردن و خرد کردن مواد از پشت قاشق، چنگال یا دستگاه خرد کن سیب زمینی استفاده کنید و تا جایی که ممکن است سعی کنید مواد به صورت یکدست صاف شوند.

نکته/ به خاطر داشته باشید که احتمالاً چند توده کوچک در میوه‌ها و سبزیجات پوره شده وجود خواهد داشت، آن‌ها را از باقی مواد خارج کنید.

مرحله ۲: محصولات له شده را با انتخاب مواد اسموتی بهم بزنید

میوه ها یا سبزیجات له شده را با قاشق در یک ظرف بریزید و هر ماده غلیظ کننده یا پودری را که می‌خواهید اضافه کنید. سپس هم بزنید تا پودرها حل شوند و همه مواد با هم ترکیب شوند. به عنوان مثال، برای طرز تهیه اسموتی بدون مخلوط کن ، موز و توت فرنگ، توت فرنگی و موز له شده را به همراه چند قاشق ماست درون یک کاسه بریزید. سپس مواد را هم بزنید تا اسموتی ترکیب شود.

مایع انتخاب شده خود را اضافه کنید تا غلظت اسموتی شما تنظیم شود. وقتی مواد اصلی اسموتی را ترکیب کردید، آن را بچشید و تصمیم بگیرید که به اندازه دلخواه غلیظ است یا رقیق. اگر غلیظت آن زیاد بود، برای رقیق کردن اسموتی، ۱ تا 2 قاشق غذاخوری (15 تا 30 میلی لیتر) آب یا شیر را با آن ترکیب کنید تا زمانی که قوام مورد نظر اسموتی شما بدست بیاید.

اما اگر اسموتی به اندازه دلخواه شما غلیظ نیست، از ماست یا دانه‌های چیا برای غلظت بیشتر به مواد اضافه کنید.

نکته/ دانه‌های چیا چند دقیقه طول می‌کشد تا غلیظ شود ، بنابراین قبل از نوشیدن اسموتی اجازه دهید کمی استراحت کند.

مرحله آخر: از اسموتی سرد لذت ببرید

اسموتی را در لیوان سرو بریزید و بلافاصله بنوشید. در طرز تهیه اسموتی بدون مخلوط کن از آنجا که مواد با دستگاه باهم مخلوط نشده‌اند، احتمالاً سریعتر از هم جدا می‌شوند. اگر این اتفاق افتاد، فقط اسموتی را با یک قاشق هم بزنید و سپس آن را بنوشید.

نکته/ هر کدام از اسموتی‌ها اگر در ظروفی قرار داشته باشند که هوا وارد آن نشود، می‌توانید تا  2 الی 3 روز آن را درون یخچال نگهداری کنید.

بازگشت به وبلاگ