بازگشت به وبلاگ

در یک بعد از ظهر روز گرم تابستانی چیزی که میتواند شما را سرحال بیاورد نوشیدن یک اسموتی خوشمزه و درست شده از میوه های تازه است. برای تهیه این اسموتی می‌توانید مقداری تمشک و توت فرنگی را در مخلوط کن خود بریزید و یک اسموتی قرمز خوشمزه و گوارا داشته باشید که باعث خنک شدن و سیری شما در طول روز می‌شود. برای اینکه طرز تهیه اسموتی میوه های قرمز رنگ را یاد بگیرید ادامه مطلب را از دست ندهید.

اسموتی میوه های قرمز رنگ

یکی از میوه هایی که برای تهیه اسموتی میوه های قرمز رنگ از آن استفاده می‌کنیم توت فرنگی است که دارای مواد مغذی مثل ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است. این میوه در داخل اسموتی علاوه بر تقویت سلامت کلی بدنتان به شما انرژی نیز می بخشد. با استفاده از تهیه این اسموتی قرمز رنگ از فصل توت فرنگی ها به خوبی استفاده کنید و آن را به نوشیدنی مورد علاقه خود تبدیل کنید.

اسموتی میوه های قرمز رنگ

فواید اسموتی های قرمز رنگ

آیا در رژیم غذایی خود به مصرف میوه جات بیشتر نیاز دارید؟ راه حل آن بسیار ساده است: برخی از میوه های مورد علاقه خود را در داخل مخلوط کن بریزید و آنها را به یک اسموتی خوشمزه تبدیل کنید. اسموتی میوه های قرمز رنگ که از توت فرنگی و تمشک تشکیل شده است بسیار مفید هستند، زیرا این ترکیب روشی عالی برای تامین تمام مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن شما است. از آنتی اکسیدان های قوی گرفته تا ویتامین های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن. از آنجایی که می‌توان برای تهیه اسموتی از توت تازه و یا توت یخ زده نیز استفاده کرد با فریز کردن توت ها  می توانید در تمام طول سال از این اسموتی استفاده کنید.

اسموتی های قرمز رنگ که تشکیل شده از تمشک و توت فرنگی است دارای مقدار زیاد آنتی اکسیدان و عناصر غذایی گیاهی می باشد. به طور کلی مصرف آنتی اکسیدان ها از آن جهت مهم هستند که مولکول‌های ناپایداری به نام رادیکال های آزاد را تحت کنترل خودشان قرار می دهند و باعث می شوند که میزان استرس و اکسیداتیو در بدن شما کاهش پیدا کند. به یاد داشته باشید که یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند سرطان و دیابت را در شما کاهش می دهد. در تحقیقاتی که انجام شده است دریافتند که آنتی اکسیدان موجود در توت فرنگی باعث کاهش التهاب در بدن نیز می شوند.

این مواد مغذی موجود در اسموتی میوه های قرمز رنگ می تواند به شما در دریافت فیبر نیز کمک کند. وجود فیبر در اسموتی ها باعث می شود که عمل هضم در بدن شما کندتر انجام شده و برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید.

مواد لازم

مواد لازم برای تهیه اسموتی میوه های قرمز رنگ به شرح زیر است:

  • یک چهارم فنجان آب سیب
  • یک عدد موز
  • یک فنجان توت فرنگی یخ زده
  • یک فنجان تمشک یخ زده

طرز تهیه

همه مواد گفته شده را به ترتیب در داخل مخلوط کن ریخته و آب سیب را به آنها اضافه کنید. حالت Smoothie را در مخلوط کن انتخاب کرده و برای مدت ۵۰ الی ۶۰ ثانیه با سرعت متوسط همه مواد را با هم ترکیب کنید. پس از ترکیب شدن همه مواد با یکدیگر آن را درون لیوان ریخته و آن را میل کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

اطلاعات مواد مغذی

اسموتی میوه های قرمز رنگ

  • چربی ۱ گرم
  • کلسترول ۱۰ میلی گرم
  • سدیم ۱۰ میلی گرم
  • کربوهیدرات ها ۵۶ گرم
  • فیبر ۱۲ گرم
  • شکر ۳۳ گرم
  • پروتئین ۳ گرم

مواد افزودنی دیگر

۴ ماده اصلی موجود در این اسموتی تمشک، توت فرنگی، آب سیب و موز هستند. اما شما می توانید برای آنکه محتوای تغذیه‌ای خود را افزایش دهید از مواد دیگری نیز استفاده کنید. برای مثال مقداری برگ اسفناج به اسموتی خود اضافه کنید تا ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری دریافت کنید. اسفناج طعم اسموتی شمار را تغییر نمی دهد اما می‌تواند رنگ قرمز اسموتی را روشن تر کند. همچنین شما می توانید از دانه های کتان و دانه های چیا که حاوی مقدار بسیار زیادی پروتئین و فیبر هستند استفاده کنید تا عمل هضم شما را بهبود بخشیده و معده‌تان را سیر نگه دارد. برای آنکه به بافت اسموتی خود حالت خامه‌ای بدهید می توانید از ماست یونانی نیز استفاده کنید. برای اضافه کردن ماست، یک یا دو پیمانه از آن را در داخل هر وعده بگنجانید.

سخن آخر

امیدواریم که با درست کردن این اسموتی میوه‌های قرمز رنگ از طعم بی نظیر آن لذت ببرید و تبدیل به نوشیدنی مورد علاقه شما بشود. برای اینکه در روزهای گرم تابستان بتوانید اسموتی های مختلفی را امتحان کنید پیشنهاد می کنیم که دیگر مقاله های ما در مورد طرز تهیه اسموتی های مختلف را مطالعه کنید. و در آخر از اینکه با ما تا پایان این مطلب همراه بودید ممنونیم.

بازگشت به وبلاگ